Ik heb een heel raar probleem, tenminste dat vind ik zelf. Ik hoop dat ik op dit deel van het forum goed zit, want volgens mensen om me heen ligt het aan mijn besturings systeem. Mijn Norton ving vorige week een virus, een 32 nog iets. Die is helemaal verwijderd, maar als ik nu mijn computer opstart blijft hij op het aller eerste scherm hangen (dat is die van Acer, het merk computer). Normaal zie ik dat scherm een seconde of korter, maar nu stopt de computer er mee. Dan moet ik hem met de hand uitschakelen en zelfs soms de stekker er even uithalen om hem opnieuw op te starten. Daarna doet hij het wel. De computer werkt verder prima. Ik heb mijn RAM al na gekeken. Mijn virus scan heb ik al een paar keer extra laten werken. Schijf opruiming en defragmentatie helpt ook niet. Soms stopt de computer er ook gewoon mee. Hij staat nog wel aan, maar ik kan op alles klikken wat ik wil, maar hij doet het dan niet meer. Dan moet ik hem met de hand uitzetten en weer aan. Het gebeurt als ik een DVD wil afspelen of een CD wil kopieren naar de computer. Ik vind het zelf heel raar en vervelend, ook al omdat de computer het verder gewoon doet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik werk met windows XP, daarom heb ik het bericht ook hier neer gezet. Alvast bedankt voor alle suggesties die ik krijg.