Computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lynley

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Ik heb een heel raar probleem, tenminste dat vind ik zelf. Ik hoop dat ik op dit deel van het forum goed zit, want volgens mensen om me heen ligt het aan mijn besturings systeem. Mijn Norton ving vorige week een virus, een 32 nog iets. Die is helemaal verwijderd, maar als ik nu mijn computer opstart blijft hij op het aller eerste scherm hangen (dat is die van Acer, het merk computer). Normaal zie ik dat scherm een seconde of korter, maar nu stopt de computer er mee. Dan moet ik hem met de hand uitschakelen en zelfs soms de stekker er even uithalen om hem opnieuw op te starten. Daarna doet hij het wel. De computer werkt verder prima. Ik heb mijn RAM al na gekeken. Mijn virus scan heb ik al een paar keer extra laten werken. Schijf opruiming en defragmentatie helpt ook niet. Soms stopt de computer er ook gewoon mee. Hij staat nog wel aan, maar ik kan op alles klikken wat ik wil, maar hij doet het dan niet meer. Dan moet ik hem met de hand uitzetten en weer aan. Het gebeurt als ik een DVD wil afspelen of een CD wil kopieren naar de computer. Ik vind het zelf heel raar en vervelend, ook al omdat de computer het verder gewoon doet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik werk met windows XP, daarom heb ik het bericht ook hier neer gezet. Alvast bedankt voor alle suggesties die ik krijg.

Op het moment dat je je pc aanzet, en het logo krijg, is de computer wel degelijk iets aan het doen, maar waarschijnlijk kun je dat niet zien (als je op Tab druk misschien wel)
Ik denk dat hij je schijf aan het zoeken is. Als je schijf stuk is, of gebreken vertoond en niet gestart kan worden, zou je computer wel eens ff van slag kunnen raken.

*Soms stopt de computer er ook gewoon mee. Hij staat nog wel aan, maar ik kan op alles klikken wat ik wil, maar hij doet het dan niet meer. Dan moet ik hem met de hand uitzetten en weer aan. Het gebeurt als ik een DVD wil afspelen of een CD wil kopieren naar de computer.

Waarschijnlijk issie op dat moment iets van de schijf aan het laden wattie niet kan.
En als je aan het kopieren ben, van een cd, dan het zelfde verhaal.
Ik zou als ik jou was, nu het nog kan even bestanden die echt belangrijk zijn, proberen over te schrijven. Niet te veel tegelijk, want grote kans dat het blijft hangen. Maar beetje bij beetje.
Daarna zou je een checkdisk uit kunnen voeren. Maar ben bang dat je schijf aan het overlijden is.

Computer start niet op

Dank je wel voor je hulp. Toevallig heb ik gisteren net mijn belangrijkste files op de extra hard disk gezet. Ik hou de schijf in de gaten, maar het is wel raar als hij er na een jaar al de geest aan geeft.

Het blijven apparaten, google er maar eens op hoe de binnenkant van een schijf eruit ziet. Je kunt met die dingen geluk hebben of pech. Heb je toevallig al iets horen tikken?

Computer start niet op

Ik heb nog niets horen tikken. Als ik dat hoor betekent dat dan dat hij echt is overleden? Ik heb mijn huidige computer 2 jaar geleden gekocht. In November dat jaar moest er al een nieuwe hard disc in omdat hij gecrashed was, dus de nieuwe zit er net 16 maanden in. Ik hou het in ieder geval in de gaten. Hij doet het verder gewoon en de belangrijkste dingen heb ik al veilig gesteld. Bedankt voor je antwoord.

Tikken kan betekenen dat hij aan het overlijden is. Maar dat kan ook zonder tikken.

Doe even een checkdisk uit voeren. Dit kun je het allerbeste doen als je een windows cd heb. Heb je die?
Zoja, dan ga ik verder met de uitleg;)

Ik heb geen windows cd bij de computer gekregen. Dus ik zou er ergens een moeten zoeken.

Laatst bewerkt:
Computer start niet op

Ik ben langs de computer winkel geweest en het blijkt mijn moedrebord te zijn. Die heeft de geest gegeven. Ik ben nu in afwachting van een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan