computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis16612

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
187
Hallo.
Ik heb een grote fout gemaakt.
Ik wouw zelf een computer maken dus haal ik een oude computer uit elkaar.
Toen ik hem aan wouw doen ging hij helemaal niet meer aan.
Volgens mij heb ik alles aangesloten maar bij een voeding zit een grote kabel(aangesloten) en een kleine kabbel(niet aangesloten).
Heeft iemant een idee waarom het niet werkt.
Ik heb trouwens ook die kleine mienie dingen waar op staat power d2- d3- enz
PS het geeft ook niet zo veel dat hij nu een beetje kaduk is hij is al heel oud.
En kon bijna nicks meer maar toch wil ik hem weer aan de praat krijgen;).
 
Hallo Denis16612,

Ja ik kan me er wel iets bij voorstellen waarom het niet werkt zoals het in je post staat.

Met een grote en een kleine kabel lijkt me dat daarmee de stekkers die daar aan zitten bedoeld.
Zoiets als op het plaatje hier onder van een willekeurig moederbord dat als een voorbeeld is bedoeld.

20110522011756unnamed.jpg


Van die kleine mienie dingen waar op één daarvan power staat wordt de power switch genoemd ,zo heb je ook de reset switch daar tussen.
Je zal wel gemerkt hebben dat de aan en uit knop op de computer anders is de aan en uit knop van het licht in de kamer.
Die van de computer zet een zoiets als een switch om op het moederbord.
En die kleine mienie dingen zijn dus wel belangrijk voor je moederbord.
Hier heb je een diagram daarvan dat bij het moederbord van het vorige plaatje hoord.

20110522012504frontpane.jpg


Dat moet je dus gaan uitzoeken voor het moederbord van je computer.
En dat de computer oud is maakt helemaal niks om er nog heel veel mee te kunnen en van te leren.

Succes ermee.:thumb:
 
Mmm ja ik geloof je wel.:)

Maar heb ik het idee dat het nog niet goed werkt die computer.;)
 
de kleine inimini dingen zitten op de plaats:D maar dat 4 opning stroom ding ik kan nergens een opening vind en hij is heel kort
 
de 4 opning stroom zit nu goed maar maar er waren nog meer inimini kabeltjes die wat kleiner zijn maar het zelfde uitzagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan