Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ossie3

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Beste lezers,

Mijn computer start niet op, het kan alleen maar in veilige modus opgestart worden.
Kan ik mijn computer gewoon niet formatteren en dan opnieuw Windows XP installeren als dat kan kunnen jullie dan ook zeggen hoe het moet?

Met vriendelijke groet,

Osman Dogan

Start eens op in Veilige Modus en zet een systeemherstelpunt terug.

XP dus mogelijk oude schijf, doe schijfcontrole via de veilige modus.

Ok, als je een XP-CD hebt, start daarmee op. In het blauwe Optie-scherm typ je dan R van "Repair".
Kies dan je Windows-installatie door, meestal, bv. 1 te typen. Typ daarna je Administrator-wachtwoord, meestal niet ingesteld, dus mep op Enter.

Typ dan:

map

Je krijgt een lijst met schijfletters.

Typ nu achtereenvolgend voor elke schijfletter waarachter NTFS, FAT32 of FAT staat:

chkdsk <schijfletter>: /p

Rustig laten uitlopen, NOOIT onderbreken! Uiteindelijk voltooid het, met of zonder fouten.

Na voltooing, typ:

exit

De computer herstart, & probeer normaal op te starten, lukt het niet, doe het dan overnieuw maat typ dan:

chkdsk <schijfletter>: /r

(Kan erg lang duren, NOOIT onderbreken!)

Bedankt, maar dat ga ik niet doen, want ik ik ga hem helemaal formatteren daar is mijn computer nu mee bezig maar toch bedankt. Als de setup klaar is kan ik dan Windows Vista installeren, omdat XP d'r mee stopt?

Hallo @Theknight wat ik deed lukte niet dus ga ik u stappen volgen...

Nu vraagt hij de administrator wachtwoord, volgens mij van de BIOS, maar die weet ik niet.
Hoe kan ik dat achterhalen? Of is het wel mogelijk, want ik kan de PC niet opstarten maar wel in de veilige modus met internet etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja toch bedankt voor u tijd dat u me wilde helpen ik heb de pc toch gewoon geformateerd en opnieuw windows xp geinstaleerd nu werkt weer alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan