Computer start niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is natuurlijk mijn schuld, ik ben daar over begonnen. Ik GOK op een defect moederbord of een fout in de ide en een primaire schijf die "als slave geconnect is" zit niet helemaal lekker, maar de enige manier om daar methodisch achter te komen is de weg van Lange Pier. Ik zal me er dan ook niet meer mee "bemoeien"
mvg Leo

Ik heb al gedaan wat Lange Pier heeft gedaan. Gerund zonder Videokaart en-of geheugen. Hij gaf geen beebs.

Maar zoals ik nu aangeef, ik heb de primary en secondary slave allebei losgekoppelt, krijg ik een opstart geluidje, gevolgd door een klik, wat mij sterk doet denken aan een computer die opstart.

Dat is natuurlijk mijn schuld, ik ben daar over begonnen. Ik GOK op een defect moederbord of een fout in de ide, maar de enige manier om daar methodisch achter te komen is de weg van Lange Pier. Ik zal me er dan ook niet meer mee "bemoeien"
mvg Leo

Ach, 2 weten meer dan 1.:)

Maare, bij het begin beginnen is altijd het gemakkelijkste, en dan langzaam opbouwen, de Ts krijgt sowieso geen biosbeeps, denkelijk toch het mobo.

TS, zonder CPU ook nog even proberen, dien je ook een biosbeep te krijgen, zo niet mobo RMA.

Ach, 2 weten meer dan 1.:)

Maare, bij het begin beginnen is altijd het gemakkelijkste, en dan langzaam opbouwen, de Ts krijgt sowieso geen biosbeeps, denkelijk toch het mobo.

TS, zonder CPU ook nog even proberen, dien je ook een biosbeep te krijgen, zo niet mobo RMA.

Heb ik ook al geprobeerd, wat houdt een mobo RMA in?

Return Material Authorisation, aangeven dat je hem wilt aanbieden ter reparatie, opsturen dus bij de leverancier.

Of natuurlijk bij de winkel brengen, indien daar gekocht.

Tja, met een goede voeding en met de cpu alleen erin, geen biosbeeps en geen toetsenbordledjes die oplichten, is dit toch wel de enige conclusie.

Tja, met een goede voeding en met de cpu alleen erin, geen biosbeeps en geen toetsenbordledjes die oplichten, is dit toch wel de enige conclusie.

toch vind ik het maf, als ik de hd's loskoppel, hoor ik een opstart signaal.

ik heb er btw 2 harddisks inzitten..misschien probleempje?

Standaardriedel.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Sorry hoor, als je dit niet hebt gedaan, kom je er nooit achter, breng hem weg naar een PC boer of zo, nu begin je weer over die IDE drives, die zaten volgens bovenstaande manier er überhaupt niet op.:confused:

Ik trek mij ook terug, sterkte ermee.

Sorry hoor, als je dit niet hebt gedaan, kom je er nooit achter, breng hem weg naar een PC boer of zo, nu begin je weer over die IDE drives, die zaten volgens bovenstaande manier er überhaupt niet op.:confused:

Ik trek mij ook terug, sterkte ermee.

Ik zeg ook dat ik al het bovenstaande heb gedaan, en daar is uitgekomen wat je zei.

geen biospeeps.

Ik begrijp wel dat je een moederbord niet zo maar terug brengt, maar stuk is stuk.
Als je twijfelt kun je gratis en makkelijk nog even alleen de primaire schijf als master aansluiten.
Daarna zit er niets anders op dan naar de pc winkel terug te gaan.

Hoi,

Ik heb een probleem(pje) ik heb een Asus K8N moederboard, en een AMD Athlon 3000+ processor. Moederboard is pas geleden vervangen, had eerst een oud soltek model wat dood is gegaan.

Ik heb alles goed aangesloten en als ik op mijn power knop druk begint de CPU fan te draaien, de Videokaart fan begint te draaien, en de voeding begint te draaien, maar hij start niet op.

Weet iemand misschien waarom dit zo is?

Alvast bedankt,

Philip

Ik heb dit ook gehad... voor dit viel mijn computer elke keer uit maar na een bepaalde tijd ging ie helemaal niet meer aan... ook alles draaide maar lampje van beeldscherm bleef oranje en hij startte niet door...
ik heb dit opgelost door mijn geheugen eruit te halen en een andere erin te doen... hij startte toen meteen op, toen ik mijn officiële geheugen er weer in deed is ie ook meteen opgestart. Hij valt nu wel weer uit na een bepaalde tijd maar dat is een ander probleem in mijn geval... misschien kan je dit een keer proberen...
gr el-pintor ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan