De tips zijn zondermeer goed, toch denk ik dat een te zwaar belaste processor de spelen eerder (ook) langzamer had laten draaien. Ik wil even inhaken op het onderwerp van opnieuw opstarten en wil je voorstellen om de standaard instelling dan te veranderen van opnieuw opstarten in foutmelding geven. Hopelijk krijg je dan iets waar we iets mee kunnen. Ik vind zo wie zo dat er wat te weinig informatie gegeven is over de omstandigheden. Kan jou systeem deze spelen wel aan (videokaart met goed 3D en voldoende geheugen)? Krijg je pas problemen nadat de computer lang aan gestaan heeft of gaat het ook wel eens direct al fout en kan je nog een programmapakket of ingewikkelde toepassing op de computer installeren zonder problemen of krijg je dan lees en schrijffouten? Wat heb je zelf ondernomen, is er een schijfcontrole gedaan of een virus en mal-ware scan?
Bij Windows XP:
Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok.
Als het goed is krijg je nu, met een beetje geluk, een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.