Computer start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazovicpsv

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo,

Als ik SAN ANDREAS op de PC speel, of CoD 2 en World of Soccer, dan loopt ie vast, 2
secondes later start ie opnieuw op.
:(:(:(:(

Als er een fout inw indows optreed is de standaard instelling dat hij opnieuw opstart.
Maar omdat het in games gaat, kan het om het volgende gaan:
- te warme pc (CPU of videokaart)
- Voeding trekt het niet
- Fout met drivers van videokaart, update de drivers, zonodig kijk je of er patches zijn voor het spel.

WELKOM OP HELPMIJ

heb je al eens naar je themperaturen gelelen van je pc?
lijkt me dat als je hem dus belast(gamed)dat ie te warm word en uitvalt.

je zou een kunnen meten met pcwizzard
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

je zou ook je kast eens open kunnen halen en kijken of je koelblok/fan's van processor en videokaart wel stofvrij zijn.

voeding is nog goed?
en hoe is het met je drivers?up tp date nog?

Als er een fout inw indows optreed is de standaard instelling dat hij opnieuw opstart.
Maar omdat het in games gaat, kan het om het volgende gaan:
- te warme pc (CPU of videokaart)
- Voeding trekt het niet
- Fout met drivers van videokaart, update de drivers, zonodig kijk je of er patches zijn voor het spel.

hoe moet ik dat doen?
wat bedoel je met te warme PC?
wat bedoel je met voeding trekt het niet?

Eerder deed hij het foutloos

als ik jou was zou ik toch maar eens in je pc gaan kijken.

wat is warm?je processor e.d geeft warmte af.vandaar je koelblok en fan's

zit dat vol met stof dan kan ie de warmte niet kwijt met gevolg hoge themps en uitval pc.

Download everest/speedfan/core temp en zet je resulataten hier neer. Je cpu moet onder de 80 graden zitten en je grafische kaart onder de 90. (afhankelijk van welk soort cpu/gpu)

ik heb pcwizzard al aanbevolen.

en everest zou ik niet meer doen omdat everest al lang niet meer geupdated wordt met de kans dat everest dus veel niet herkent.

mij gpu is 70 graden en cpu 60 graden ? is dat goed, wat kan ik nog meer doen

klik in de bijlage, zo ziet het eruit. Oja, ik heb een Alternate computer.

Laatst bewerkt:
is naar de hoge kant toe.

maare je kunt wel blijven vragen maar onderneem nou eens aktie:confused: dan weten we of het daar aan ligt of dat we verder moeten zoeken.

met niks doen los je niks op....

Inderdaad, zoals Frankwannet al zei, onderneem eens actie. Schroef je pc open, schuif de zijkant er van af, en maak de ventilatoren eens schoon. Zal waarschijnlijk meteen schelen. Misschien staat je pc ook wel verkeerd geplaatst. Op sommige plekken kan hij warmer worden (doordat ventilatiegaten misschien geblokt worden). Lees de handleiding door die werd gelinkt. En haal dat stof eens weg. Doe dan nog een temp test om te kijken wat de resultaten dan zijn.

De tips zijn zondermeer goed, toch denk ik dat een te zwaar belaste processor de spelen eerder (ook) langzamer had laten draaien. Ik wil even inhaken op het onderwerp van opnieuw opstarten en wil je voorstellen om de standaard instelling dan te veranderen van opnieuw opstarten in foutmelding geven. Hopelijk krijg je dan iets waar we iets mee kunnen. Ik vind zo wie zo dat er wat te weinig informatie gegeven is over de omstandigheden. Kan jou systeem deze spelen wel aan (videokaart met goed 3D en voldoende geheugen)? Krijg je pas problemen nadat de computer lang aan gestaan heeft of gaat het ook wel eens direct al fout en kan je nog een programmapakket of ingewikkelde toepassing op de computer installeren zonder problemen of krijg je dan lees en schrijffouten? Wat heb je zelf ondernomen, is er een schijfcontrole gedaan of een virus en mal-ware scan?

Bij Windows XP:

Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok.

Als het goed is krijg je nu, met een beetje geluk, een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.

hallo, ik heb mij computer van stof verwijdert maar als ik naar de tempraturen kijk, dan is het:

GPU: 83C
System: 39C
CPU: 59C
AUX: 55C
HD0: 46C
Temp1: 39C
CORE 0: 58C
'' 1: ''
Core: 81C

Maar hij start NIET opnieuw op!
Ambient: 0C

Laatst bewerkt:
Dus nu loopt ie alleen vast of draait ie nu wel goed?

draait goed, heel soms loopt ie vast.
maar toch wil ik die tempraturen omlaag krijgen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan