Computer start opnieuw tijdens het gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerlof2

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2015
Hallo,

Sinds vanmiddag start mijn (zelf gebouwde) computer opnieuw op als ik een game speel. Ik gebruik deze computer nu zo'n twee maanden en tot vanmiddag werkte alles prima.
Wel speel ik sinds vorige week Ark, deze game is de zwaarste die ik speel maar bij lichtere games start de computer ook opnieuw op. Het duurt dan wel wat langer, bij Ark zo'n 2 min. en bij andere games 10 min..
Het ligt dus niet aan Ark. Bovendien kon ik vorig weekend dat spel nog wel spelen.

Ik heb al wat kleine dingetjes geprobeerd maar ik kom niet echt verder omdat ik eigenlijk niet goed weet waar het probleem nu eigenlijk zit.
-Ik heb mijn mobiel van de lader gehaald (die in het zelfde verlengsnoer zat).
-Ergens bij de pc instellingen heb ik iets uit gezet van opnieuw opstarten bij fout. Dit had ik ergens op internet gelezen, maar heeft niet geholpen.

Zoals je hier beneden kan zien kan het bijna niet aan mijn hardware liggen.
Ik heb een 520 watt voeding en die Gtx 960 gebruikt maar 400 watt.
Aan de airflow ligt het ook niet zoals je waarschijnlijk wel kan zien.

Hoogste temperatuur van de processor: 60 ºC.
Hoogste temperatuur videokaart: 70 ºC (deze temperatuur haalt hij niet in die 2 minuten dat mijn game aan staat).

Dit zijn mijn pc specificaties:
-Processor: Intel i5 4690
-Videokaart: Gtx 960
-Voeding: Seasonic M12II 80+bronze 520w
-Moederbord: AsRock b85 killer
-Behuizing: CM690 III
-Processorkoeler: CoolerMaster hyper T4

Ik kan het niet heel goed uitleggen maar hopelijk weet iemand een oplossing!

Alvast bedankt!

Ik gebruik Windows 10, deze heb ik bij de pc onderdelen gekocht.

In de logboeken staat dat het systeem opnieuw is opgestart na een bugcontrole er is een dump opgeslagen (en heel veel getalletjes/codes).

Ik heb het vinkje bij systeem opnieuw opstarten bij een probleem al weggehaald, dit had ik ergens op internet gelezen.

Hoe gebruik ik die site precies? Ik kon niet echt iets vinden waarvan ik denk waardoor het word opgelost.

Laatst bewerkt:
Whocrashed moet je installeren, die kan je vertellen welk item verantwoordelijk is voor de herstart van je pc.

Ik ga voorlopig je vraag van de hardwaresectie naar de windows sectie verhuizen, daar past de vraag beter thuis.

Oke, bedankt!

Dat was ik inderdaad vergeten te zeggen, ik had geen flauw idee waar ik dit topic bij moest zetten.

Ik heb dat programmaatje geïnstalleerd en hij zei dat ik drivers moest updaten.
De drivers waren wel up to date dus heb ik ze opnieuw geïnstalleerd, dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand nog een idee waardoor dit kan komen?
Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Dat vertelt dat progje helemaal niet, die geeft aan wat de fout code is en door welk bestand.
De uitdraai hier neerzetten.

Wellicht is het een bug in Win10. Win10 is tenslotte nieuwe software en u weet toch dat in nieuwe software altijd fouten zitten.
Als u nog een installatie dvd met Win7 heeft zou ik die eens installeren en dan zien of het probleem opgelost is.

Nu heb ik nog een groter probleem denk ik, als ik mijn pc opstart gaan mijn beeldschermen na een paar seconden al uit.
Toetsenbord en muis lampjes blijven wel gewoon aan en de pc zelf ook (de fans en het lampje van de videokaart).

Als ik de computer uit druk met de power knop en dan weer aan doe, kom ik in een menu van Windows waar ik Windows kan herstellen enz.
Ik gebruik de pc alleen nog maar net en heb nog geen back-up gemaakt..
Dus kies ik dan voor "Windows normaal opstarten" of zo iets.
Zodra Windows is opgestart vallen mijn beeldschermen uit. En ik had wel 2 minuten in dat menu gezeten.

De enige 2 dingen die ik nog kan verzinnen zijn:
Een fout in Windows 10 (wat "srpchulp" al zei).
Of de videokaart is kapot (dit lijkt me wel onwaarschijnlijk omdat hij bijna 2 maanden goed heeft gedraaid).

Zonet had ik het idee om mijn computer een week terug te zetten, maar dit kan nu niet meer zonder beeld :(

Ik weet bijna 100% zeker dat de beeldschermen wel goed zijn.

Als het me lukt om weer beeld te krijgen zal ik nog eens beter naar dat programmaatje kijken.

Bedankt voor jullie hulp!

Al geprobeerd de pc te starten met een boot-cd, zoals bijv die van Hirens: http://www.hirensbootcd.org/download/
Maar elke boot-cd is goed, zoals bijv. de setup dvd van Windows
Als de pc gewoon beeld geeft en het (blijft) doen als er gestart is van een bootcd is het zeker geen hardware fout, maar is het de software.

Vanmiddag heb ik mijn pc een week terug gezet, en nu is het weer goed. Ik denk dat het een fout was met Windows 10 en/of met videokaart drivers.
Ik weet niet zeker of het nu goed blijft gaan omdat de updates waarschijnlijk wel een keer terug komen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan