computer start steeds opnieuw op en krijg een blauw scherm HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

key2thec

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
20
Is er iemand die mij kan helpen? Mij computer start steeds opnieuw op, ik denk dat er een virus in zit/zat dus ik dacht ik instaleer windows opnieuw, alles leuk en aardig nu is alles eraf maar ik krijg windows er nu niet meer op! als hij setup aan het voorbereiden is dan slaat hij steeds uit en start hij opnieuw op (bij 100%) Ik heb niet zoveel verstand van computers maar ik neem aan (en hoop) dat jullie dat wel hebben en mij hiermee verder willen helpen!

wat info:
Hij draaide op windows xp prof
Het is de tweede computer op het netwerk momenteel zit ik aan pc 1 dit is de hoofdcomputer, de andere computer (met de problemen dus) is verbonden met een kabel vanaf deze computer (geen router dus...volgens mij)
we hebben kabelinternet

Ook geeft de pc steeds een blauw error beeld als hij bezig is met fat32, dan komt hij met de volgende informatie:

A problem has been detected and windows had been shut down to prevent damage on your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

blablablabla...

Technical information:
*** STOP: 0x0000000A (0x813EE41C, 0x00000002,0x807f8309)

:confused:help me!:confused:
 
ehmm...ik heb geen windows of iets op de pc nu...dus ik denk het niet...en als ik windows installeer klapt ie steeds vast door dit probleem...:s ik heb mijn netwerk kaart er al uitgehaald maar daar ligt het niet aan...:confused:
 
bedankt, ik begrijp het nu wel beter. maar nu is dus het probleem dat ik helemaal geen windows meer op mijn computer heb staan, ik dacht namenlijk dat er iets avne en virus in zat en heb nu de hele widows van de pc verwijdert...nu kom ik dus steeds bij het installeren van windows maar klapt ie gewoon weer uit...is er niet een manier om het in een msdos te veranderen?aangezien ik geen windows op de pc heb...:(

en uhh sorry dat ik zo dom overkom heb er niet teveel verstand van:rolleyes:
 
ik heb een jaar geleden precies hetzelfde probleem gehadmet een computer die ik zelf gebouwd had.
Ik had er een gforce video kaart in zitten en pas nadat ik die eruit had gehaald en had vervangen door een simpel pci videokaartje liep windows xp prof erin.

Nadat windows erop stond de gforce er weer ingezet, die werd gelijk herkend en ook geinstalleerd.

Later heb ik deze computer nog een keer moeten formateren en opnieuw windows erop moeten zetten en ook toen ging het alleen als ik eerst weer die gforce eruit haalde.

Vreemde zaak maar zo was het nu eenmaal.

Heb jij misschien ook een gforce videokaart????

groetjes

Martin
 
gforce kaart?ehmm ik heb geen idee..ik wil mijn videokaart er wel uithalen maar moet ik wel weten welke dat is...ik heb 0,0% verstand van de binnenkant van de computer..:(
 
alleen een video kaart eruit halen werkt natuurlijk niet, je moet ook een andere (simpele) hebben om erin te zetten.

De videokaart is dat ding waar de kabel van de monitor aan zit gekoppeld, lijkt me logisch ;)
 
Laatst bewerkt:
Om er maar eens eentje te laten zien

Overigens kan hetzelde probleem meerdere oorzaken hebben, zeker bij computers helaas.
Veel succes en ik hoop dat het lukt.
 

Bijlagen

  • 121648.gif
    121648.gif
    6 KB · Weergaven: 38
zucht nee het probleem blijft zich voordoen:(

iemand anders nog een ideetje?:confused: :rolleyes:
 
Geplaatst door key2thec


Ook geeft de pc steeds een blauw error beeld als hij bezig is met fat32,

Bedoel je dat dit gebeurt als hij de schijf aan het formateren is?

en nog een vraagje...is de 2e comp losgekoppeld van de 1e?

we geven het niet zomaar op hoor :p
 
Laatst bewerkt:
hahah dankjewel, ja ik probeer dus windows opnieuw te installeren en dan krijg ik steeds dat blauwe scherm. ik kom geen stap verder, ik hoor net van iemand dat het ook aan mijn geheugen kan liggen (ja van mij computer dan he;)) maar ik heb 3 kaartjes erinz itten kan ze er toch niet alle 3 uithalen?(btw het is niet zon hele snelle computer hoor eheheh)
 
van dat geheugen is wel te controleren misschien.
Ik neem aan dat je de bak open hebt liggen...
als je nu het geluk hebt dat er 2 geheugenbankenin zitten dan kan je er ééntje uithalen en kijken wat er dan gebeurt. Doet hij het dan nog niet dan haal je die andere er uit en stop je de eerste weer terug.
Als hij het dan nog niet doet lijkt het me sterk dat alletwee de banken kaduuk zijn en ligt het dus volgens mij daar niet aan.

ps Ik heb ook maar even een plaatje van zo'n bankje erbij gedaan.
 

Bijlagen

  • 130342.gif
    130342.gif
    3,8 KB · Weergaven: 33
[ja hij is nu wle los gekoppeld heb alleen de beeldscherm aan en toetenbord en muis.

ik krijg nu ook een nieuwe error onderaan mijn blauwe scherm:

***setupdd.sys - address FAAFFIED base at FAAC8000, DATESTAMP 3b7d8507

eheheh begrijp jij hem?]
 
ahhhhh je bent geweldig ik kreeg net dus die error ga nu ff met die kaartjes aan de slag ik laat t je weer weten!;)
 
over die fat32

Dat is dus de methode voor windows om een harde schijf te formateren, dus helemaal weer leeg te maken en geschikt om er weer dingen op te zetten.

Windows kan fat32 formateren en nstf. Dat laatste is soms handig maar niet altijd, zou ik dus maar niet doen.

Ik heb het nog steeds niet duidelijk of die harde schijf wel goed geformateerd kan worden door windows of dat hij er tijdens dat formateren eruit kanlt.
 
Geplaatst door key2thec
ahhhhh je bent geweldig ik kreeg net dus die error )

Dat eerste snap ik :D maar of dat wel zo is :eek: grijnzzz
dat tweede snap ik niet error????
dus toch een geheugenbank kapot?
 
haha nee die foutmelding die ik net kreeg met die cijvertjes enzo van dat setupdd.sys die kreeg ik net onderaan mijn blauwe scherm...met de bankjes ben ik nu bezig heb er 2 uitgehaald ik ga kijken hoe het verder gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan