Computer start zomaar op

Status
Niet open voor verdere reacties.

maupou

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Hallo,

Mijn computer start ineens op, wanneer dan ook.
bijna elke nacht start hij gewoon op en word ik s`ochtens wakker en dan staat hij aan.
Weet iemand hoee dit kan en een oplossing?

Gr. Maurice

Dit is heel raar.
Zet je die volledig uit en dan start die gewoon op???
Heb je die soms standby staan? Zo ja: kijk in je taakplanner of daar soms een opdracht in zit voor je pc om eventueel je virusscanner te laten werken of iets anders??

antwoord

Dit is heel raar.
Zet je die volledig uit en dan start die gewoon op???
Heb je die soms standby staan? Zo ja: kijk in je taakplanner of daar soms een opdracht in zit voor je pc om eventueel je virusscanner te laten werken of iets anders??

Hij gaat meestal al niet vanzelf uit dan moet ik op de knop drukken zodat hij wel uit gaat.
Maar er staat niets in de taakplanner.
gr. Maurice

als je de pc met de knop uitzet dan start die toch niet meer op of wel?
Wat doet die pc als je op afsluiten hebt geklikt?

Volgens mij wordt je pc getriggerd door je netwerkkaart. (Wake On Lan), maw.. ook al staat je pc uit, je netwerkkaart is nog steeds actief.

Weet niet of je pc rechtstreeks op een kabelmodem zit aangesloten, maar het zo weleens kunnen zijn dat (nadat je een tijdje niet actief bent geweest op het internet) en de pc staat uit, er een trigger komt van de provider om te kijken of je pc nog steeds wel aanwezig is.

Hierop reageert je netwerkkaart en schakel de pc weer in.

Schakel Wake On Lan uit in je BIOS en het probleem is uit de wereld.

Groet, Techneut

Hoe uitschakelien

Volgens mij wordt je pc getriggerd door je netwerkkaart. (Wake On Lan), maw.. ook al staat je pc uit, je netwerkkaart is nog steeds actief.

Weet niet of je pc rechtstreeks op een kabelmodem zit aangesloten, maar het zo weleens kunnen zijn dat (nadat je een tijdje niet actief bent geweest op het internet) en de pc staat uit, er een trigger komt van de provider om te kijken of je pc nog steeds wel aanwezig is.

Groet, Techneut

hoi,
Hoe schakel ik die Wake On Lan uit in m`n BIOS want daar weet ik helemaal niks van af.
Groetjes, Maurice

power on by pci card

Groet, Techneut
Hoi ik weet hoe ik dat doe maar die staat al uitgeschakeld.
Er staat wel Power On By PCI card in de BIOS die staat aan, moet deze niet uit?
gr, maurice.

Wat je ook kan proberen is het volgende Ga naar Start -> Instellingen -> Systeem en dan naar Geavanceerd. Hierna kies je voor Instelligen bij Opstart- herstelinstelligen derde tabblad op de pagina. In dit scherm zie je bij systeemfouten o.a computer opnieuw opstarten als deze weghaald wat gebeurd er dan ?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan