Computer valt plotseling uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, Memtest86 kan je ook gebruiken via een USB stick.

Dit is de auto. installer voor op je USB stick. http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.usb.installer.zip

Druk op F12 tijdens het opstarten van je laptop om te kiezen van wat je wilt booten (Hardeschijf, CD/DVD, USB). Mocht het er niet staan (waarschijnlijk wel), moet je even in je bios handmatig de opstart-volgorde op 1. USB -> 2. CD/DVD -> 3. Hardeschijf zetten.

uit de memory test blijken geen problemen.
hij wordt waarschijnlijk inderdaad te heet want de piek die ik heb gezien is 102 graden en daarna viel hij uit.
zal de pc minder heet worden als ik alles eraf haal en dus weer opnieuw installeer??? want in het begin heb ik daar nooit problemen mee gehad en ik heb zware programma's gedraaid.

Is het alleen als je de laptop gebruikt om te gamen, of kan het elk moment van de dag gebeuren?

het gebeurt (tot nu toe) alleen als ik game dus een zware inspanning vereis van men laptop.
gelukkig is het nog niet gebeurt met cad tekenen maar ik weet dat dat af en te zwaarder voor de pc is als de games.

hoe precies is die pcwizard met temperatuur meten eigenlijk ??? want hij maakt af en toe schommelingen van 10-20 graden in 1 keer en zo vlug kan dat ding niet afkoelen

ik weet niet of dit van enig nut is maar hier is een screenshot met de temperatuur en processor verbruik.

Naamloos.jpg

als ik geen game doe en alleen maar op internet ofzo zit is hij rond de 50-60 graden en slaat hij niet af.
maar iemand die ik ken zegt dat dan waarschijnlijk de fan niet meer naar behoren werkt.
en een coolpad heb ik ja maar die ligt thuis (zit momenteel op kamers in belgie) dus daar heb ik op dit moment jmmr genoeg niks aan :p

Ahh. Draait de fan harder/zachter naarmate de temperatuur zakt/omhoog gaat?

de fan van de laptop gaat gewoon hoger toeren maken als men pc warmer word ja

En geen vreemde geluiden/meer herrie? Dan zou 'ie namelijk gewoon normaal z'n werk doen.

hij klinkt naar mijn mening normaal maar als het niet de fan is zou ik echt niet weten wat de processor temp omhoog haalt

nee ik heb gister nog iets anders geprobeert en dat lijkt het probleem te zijn maar daar zal ik vandaag bevestiging van krijgen.

ik heb gister de koperen buisjes die op de processor liggen eraf gehaald en de thermal paste weer wat beter verdeeld en toen was de temperatuur al een stuk lager. dus vandaag ga ik wat nieuwe paste halen en die erop smeren om te kijken of dat daad werkelijk het probleem is. maar volgens mij is dit het wel.

grtz roel

ps. ik denk niet dat het aan de games kan liggen want die ochtend werkte alles nog goed.

Ik heb vandaag nieuwe thermal paste op de processor gesmeerd en nu komt de pc niet over de 70 graden heen dus ik denk dat ik dit wel geslaagd mag noemen :p
dus bij dezen is de vraag opgelost ieder bedankt voor uw vlugge respons.

Vriendelijke groet
Roel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan