Computer valt random uit tijdens Systeemclassificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

noeljansen

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2014
Beste Forumleden,

Heb deze computer al 4 jaar,
nooit problemen mee gehad,
totdat ik mijn eerste grafische kaart kocht,
de MSI Geforce GT630, alles werkte super, maar als die een keer van de stroom was geweest wou die het eerste uurtje niet meer opstarten...
gelukkig hoefde ik hem nooit uit de stekker te halen...
Afgelopen dinsdag kwam mijn nieuwe kaart binnen de MSI Geforce GTX760,
had hem erin gezet, alles goed aangesloten, wou de pc helemaal niet meer aan, na best lang zoeken,
bleek mijn moederbord kapot te zijn, die vervangen door een INTEL DP67BA met een Intel (R) Core (TM) i3-2100 CPU @ 3.10Ghz (4CPUs)
die had ik namelijk nog liggen. Die werkt alles, maar ik heb het gevoel zodra ik de kaart goed gebruik bijvoorbeeld bij de Systeemclassificatie dan zegt die niks en valt uit, kan nu niet precies zeggen bij welke scan hij uitvalt van de systeemclassificatie, ook kan ik games die ik speelde, waaronder bf3 op low niet spelen, terwijl ik dat met de oude kaart zelfs nog kon, tot nu doe is deze kaart een enorme miskoop.
Heb af en toe ook het idee dat het door de voeding komt, heb wel wat verstand van computers etc, maar hier weet ik nu niks meer op te doen.

Specs PC.

Case: ik heb geen flauw idee, ( oud ding wel goed gekoeld )
Processor: Intel (R) Core (TM) i3-2100 CPU @ 3.10Ghz (4CPUs)
Moederbord: Intel DP67BA
Grafische kaart: MSI Geforce GTX760
RAM: 1x8 GB ddr3 3x2GB ddr3

Als er meer informatie nodig is hoor ik het wel :)

Hoop dat iemand mij kan helpen, als iets niet duidelijk is hoor ik het ook!

Mvg Noël

Goedemorgen bedankt voor uw snelle reactie, ik zal heel even gaan kijken net de computer opgestart.

power pfc atx12v 550 watt

Best een oud dingetje!

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Vreemd merk als het al een merk is , ik neem aan dat je ook de driver voor de videokaart hebt ge-updated? en ja even op de voeding terug het zou de voeding kunnen zijn de nieuwe videokaart trekt toch wel wat meer stroom als de oude en denk niet dat de voeding echt kwalitatief ok is.Iemand in de buurt waarvan je even een voeding kan lenen?

Ps welkom op Helpmj.nl en heb je laatste berichten even samengevoegd je kan ook een bericht aanpassen dit even terzijde

Laatst bewerkt:
Oké dankjewel, ja ik heb wel een voeding liggen om te testen maar die is minder qua wattage, maar wat me gister ook was opgevallen ik dacht laat ik de computer vannacht aanstaan kijken of die aanblijft. Nog geen 10 min nadat ik in bed lag sprong die uit en ging die weer aan... Ik vraag me echt af hoe het kan.. Heb op dit forum een beetje rondgekeken en mensen met de zelfde problemen, heb ik de tips ook van geprobeerd. Maar tot nu toe geen succes. En als het de voeding zou zijn welke kan het dan het beste nemen? Wil het graag onder de €100 euro houden die kaart heeft me al genoeg gekost..

Hoi,

Een goede voeding is nooit weg is toch wel heel belangrijk de Seasonic is 1 van de betere merken maar er zijn er meer kijk hier maar eens maar om het even bij de Seasonic te houden zou deze een prima optie zijn.

Even nog lees dat je ook een nieuw moederbord hebt geplaatst en hierbij meegenomen een nieuwe videokaart heb je nu ook een schone windows installatie gedaan denk dat dit wel wenselijk is.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb een schone installatie gedaan, moest sowieso want Windows kreeg al blue screen tijden het windows logo, nieuwe windows eroverheen gegooid en toen werkte die al wat beter. Die wat op azerty staat is dat genoeg wattage? Voor de videokaart? Of kan ik beter meer wattage pakken zoals deze, http://azerty.nl/0-1073-645238/coolermaster-gm-series-g650m-.html zoals ik al vermeld had heb ik 14gb ram geheugen, valt me net op dat ze niet allemaal van hetzelfde merk zijn, kan dit ook het probleem zijn van de blue screen? Ik zou graag een foto van de blue screen willen toevoegen wat ik af en toe krijg, maar weet niet hoe :$

Laatst bewerkt:
Hoi,

Voor jouw systeem is de seasonic oke maar als het te duur is zou ik deze overwegen ,en geheugen heeft dat bij ander moederbord ook geen problemen gegeven maar draai eens met 1 zelfde merk geheugen heb je in me vorig bericht laatste gelezen (later bij gezet)

Foto bijvoegen kan je dmv hier rechtsonder op ga geavanceerd klikken en dan links bovenin tweede regel in vierde vakje staat voeg afbeelding toe

Laatst bewerkt:
Oké ja die zal ook prima zijn, met het ram geheugen test ik zo even, voeding bestel ik me of vandaag of ik ga zaterdag even langs HIQ24. Neem ik mijn systeem mee en laat het daar testen. Maar wat bedoel je met "later erbij gezet" in jou vorige bericht?

Dat van een schone installatie dat had ik er later bij gezet en ja je kan je systeem meenemen naar de winkel maar dan ben je al een voeding aan kosten kwijt;)

Ps als de winkel in Alsdorf zit dan is echt maar 38 minuten;)

Laatst bewerkt:
Nee ik bedenk me even of ik hem vandaag bestel OF morgen even langs ga, en als hun niks op voorraad hebben en hun zeggen het is 100% de voeding dan bestel ik de voeding, als het niet de voeding is en hun kunnen mij vertellen waar het wel aan ligt laat ik het hier nog even weten als het me daar te duur word:$ ram heb hem nu ff met 1 bankje ram geheugen ddr3 8 Gb merk volgens mij kingston, ff erin de rest eruit gedaan, kijken wat die nu doet. op mijn vorige moederbord kon ik maar 2 bankjes erin doen nu 4, maar hij ging aan gaf geen error piepjes dus ik dacht zal wel goed zijn :) en met de voeding test ik ook zomeren, van te voren laat ik even het merk weten van die andere voeding. Hoeveel watt en welk merk, als het ook zo een k*t merk is dan ga ik me niet eens de moeite doen om hem in te bouwen.

Bedankt voor alles snelle reactie en hulp tot nu toe!

Hallo met een bankje ram van 8 gb loopt die nog ga zometeen eens systeem classificatie uitvoeren kijken wat die doet, de andere voeding die bij me broertje in de pc : ik typ gewoon alles wat ik zie waarvan ik denk dat heeft met de naam te makend

Fsp Group inc. Model nummer, fsp 400-60mdn @400watt

Geen bekend goed merk dus dat is al 1 en kan misschien inderdaad slecht met nieuwe geheugen overweg of twee verschillende je zou het nog met nieuwe alleen kunnen proberen

Oké oké, hij heeft nu voor het eerst de systeem classificatie voltooid, heb 3bankjes ram geheugen van 2gb het stuk eruit gehaald en alleen de 8gb erin gelaten, hij heeft de scan gewoon voltooid, is het nu nog nodig een betere voeding te kopen? Tuurlijk ik wacht af wat die voor de rest doet maar volgens mijn is het euvel opgelost. Dan nog een vraagje, welke HD kan ik het beste nemen? Wou graag tussen de 1 en 2 Tb

Hoi,

Oke waarom een nieuwe hd is het misschien een optie de oude laten en een ssd erbij te zetten waarvan je werkt en de oude als opslag houd

Kan je nu ook gamen?

Laatst bewerkt:
Ssd wat is daar beter aan? Behalve dan dat die sneller is dan een hd? En volgens mij hetzelfde werkt als een USB.. Is de voeding nu vervangen nog nodig? Gamen nog niet getest heb bezoek, heb de pc wel aan staan dus als het probleem nog zou zijn merk ik het meteen.

Hoi,

Als jij alles naar behoren vind werken hoef je geen voeding te kopen maar hou even in je achterhoofd dat een slechte voeding een hoop kan stuk maken. en ja een ssd werkt hetzelfde als een hdd maar als je er eenmaal aan gewent bent dan is terug naar hdd een verschrikking (ervaar ik op dit ogenblik) maar gaf het alleen als optie aan en ik vind Westen digital toch nog steeds 1 van de betrouwbaarste merken hdd.
En dan 1 of 2 Tb dat is aan je eigen ,een ding je kan dan gelijk een schone installatie doen;)
En laat je toch je bezoek ook een game spelen:P

Zou je voor mij een Hd willen zoeken liefst 2tb die een goed en snel is en over Sata en die andere plug loopt ben de naam even kwijt, en een Ssd hoeveel gb is goed ? 128gb? Voldoende of is die zo vol met games etc?

Oke, was net euro truck aan het spelen, over 3 schermen met surround van NVIDIA, eerste 15 min ongeveer ging super, maar toen uit het niks toen ik ALT+TAB deed op even wat te kijken, en erna terug ging naar de game, viel die weer uit... Ligt dit dan toch aan de voeding? dat die het niet geregeld krijgt en zegt F*ck You ik heb geen zin meer? ;)
Of kan dit ergens anders aan liggen? Hij gaf geen blue screen of iets aan gewoon ff een reboot..
hij heeft vanaf 12 uur ongeveer tot half 4 aangestaan zonder enig probleem!
en zodra hij intensief gebruikt word valt die uit en start overnieuw op!
ik hoop eerlijk gezegd dat het de voeding is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan