computer valt spontaan uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
vaak valt mij computer spontaan uit, ben dan aan het internetten of iets dergelijks, en dan ineens boem, is het over.

opnieuw aan zetten werkt ook niet altijd even lekker, dat weigert ie gewoon.

waar kan dit aan liggen en nog belangrijker hoe kan ik dit verhelpen?

Dat riekt naar een hardwareprobleem. Is de koeling en voeding wel voldoende? Hoe hoog is de temp van de processor? (Zie BIOS).

Groetjes,
Bennie

Lijkt me inderdaad een typisch koelingsprobleempje! extra ventilator plaatsen lijk mij.. :)

suc6

waar kan ik ergens zien hoe hoog de temperatuur wordt van de processor

Je kan daar voor speedfan gebruiken..

Het lijkt inderdaad op een warmteprobleem.
Heb je dit recent? Iets veranderd? (bijvoorbeeld pc in kast gezet?)

gisteren was het weer zover, computer liep vast, blauw scherm.

Ik opnieuw opgestart, maar dat wilde weer niet. de melding: primary master harddisk failer.

paar keer gereset maar steeds dezelfde melding. Vervolgens computer helemaal uitgezet, kwartier gewacht en vervolgens starte de computer wel op.

nou heb ik dat ene van Speedfan gedownload. en nu geeft ie 3 temperaturen aan.

bij welke temperatuur moet ik me zorgen gaan maken?

Hmmzz, ik zou me zorgen gaan maken over je harddisk, de melding "primary master harddisk fail" belooft meestal niet veel goeds. Een kapotte harddisk kan ook plotseling uitschakelen van de pc veroorzaken.
Misschien nog andere hdd problemen, tikken, traag?
Probeer in elk geval belangrijke data te backuppen (just in case) en ga naar de site van de harddisk fabrikant en download daar een diagnosetooltje.

Kan ik ergens zien op mijn copmuter wie de fabrikant van de harddisk is?

is leuk programma dat Aida.

bij harde schijf staat: GENERIC IDE DISK TYPE47

weet iemand waar ik een opstart diskette voor windows ME kan maken?

Druk op start, dan kies je de optie configuratiescherm, dan kies je voor software en dan de tab bovenaan aan het kadertje voor opstartdiskette en nie vergeten om er een disk in te steken

Jeebkes waarschijnlijk bedoel je met start iets anders, ik denk deze computer.

maar goed maakt verder niet uit. in ieder geval bedankt voor de tip, wist niet dat het zo makkelijk was :thumb:

weer een vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan