Computer verwijdert automatisch bestanden (kan niet meer downloaden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

trixm

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2013
Berichten
6
Sinds 3 dagen kan ik helemaal niks meer downloaden. Als ik een bestand downloadt krijg ik netjes de automatische downloadbox en slaat hij ook netjes het bestand op, op mijn computer. Na 1 a 2 seconden verwijdert mijn computer het bestand en is het nergens meer terug te vinden. Ik heb reeds een systeemherstel en foutencontrole geprobeerd en daarnaast verschillende scans tegen virus en mallware uitgevoerd. Niks helpt helaas. Ik heb het probleem bij alle browsers, Mozilla en ie (die ik verder niet gebruik).

Weet iemand wat te doen?
 
In FireFox: extra->opties->tabblad algemeen. Kies daar voor "downloadbeheer altijd tonen"en "mij altijd vragen waar een bestand moet worden opgeslagen". Sla dan een bestand eens op op je buroblad en kijk wat er gebeurt terwijl je FireFox en het downloadvenster minimaliseert.
 
Geprobeerd, ik zie het bestand een seconden verschijnen (op bureaublad), waarna deze onmiddellijk weer verdwijnt,...
 
Zou mij niet verbazen dat je anti-virus die bestanden in quarantaine/kluis/bewaring zet, omdat er virussen/trojans/etc. in zouden zitten.
Lijkt mij bij .mkv's of .mp3's niet aan de hand, maar alleen bij gejatte software.

Tijs.
 
Klopt, er stonden idd wat trojan virussen in quarintine, verder nog een oplossing of iets wat ik kan doen?

Groet jaap
 
Als je rotzooi download moet je anti-virus die rotzooi verwijderen. Daar is de anti-virus software voor.
Het zal toch niet zo zijn dat je rotzooi op je systeem wilt, nietwaar?
Oplossing is stoppen met het downloaden van rotzooi, en dankbaar zijn dat je anti-virus programma blijkbaar zijn werk goed doet.

Tijs.
 
Kheb de bestanden inmiddels verwijdert uit de quarentine en ik heb ongeveer de helft van mijn harde schijf nog over. Het probleem is nog steeds aanwezig..
 
hetgeen betekend dat je windows niet meer stabiel is. Radikale oplossing is: alles wat nog nodig is op een externe harde schijf dumpen. Vervolgens de harde schijf formatteren en Windows kaal en schoon installeren. Mooie oefening voor morgen, en dan loopt weer alles! Ik zal over de keuze van het antivirus programma nadenken. Blijkbaar is het niet scherp genoeg.
 
Geen enkele virusscanner haalt de 100% scorr omdat ze altijd achter de feiten aanlopen. In dat geval moet je je afvragen of een betaalde beter is dan een gratis.

Heb je je pc al eens gescand in veilige modus?
 
Begrijp ik goed dat ALLE downloads verdwijnen (richting quarantaine) of dat je stug blijft volhouden met virus-vervuilde bestanden te downloaden en dat díe dan verdwijnen in quarantaine?
Ik wil eerst wel eens een test zien met download van losse MP3's en je dan kijkt of die wél blijven staan.

Tijs.
 
Als je inderdaad virusjes download ( meestal verborgen in cracks , hacks , cheats , torrents etc. ) verplaatst je antivirus de bestandjes in quarantaine.
Dus wat dnties al zegt , probeer eens losse MP3's te downloaden , bij bijvoorbeeld www.mega.co.nz of zo.

Succes ermee :thumb:
 
Ik download in het algemeen niet zoveel. hooguit een of twee filmpjes in de maand. Als ik een mp3 download staat die 2 seconden in de map waar die hoort te staan ( als ik er heel snel bij ben kan ik het bestand nog openen..) Na twee seconden verdwijnt het bestand van de map en is er alleen ergens een snelkoppeling te vinden ( op deze locatie (C:\Users\Jaap\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent)) op mijn computer die niet werkt.
 
Staat het dan niet in quarantaine van de je anti-virus? Indien het daar dan niet staat, dan moet het wat anders zijn dat de bestanden verwijdert.
Ik zou dan maar een nieuwe installatie van Windows gaan doen, als je denkt dat het niet een van je 'normale' geïnstalleerde programma's is die dit doet.

Tijs.
 
Nee staat nergens in quarentine, deze onzin begon een aantal dagen geleden nadat ik de nieuwe update van AVG had geinstalleerd. Helaas heeft en systeemherstel niks opgeleverd.
 
Ik heb geen idee.. Je zou kunnen kijken met een programma zoals Process Monitor om proberen uit te zoeken welk proces die bestand(en) verwijdert.

Tijs.
 
Je kan beter eerst de harde schijf langzaam formatteren, en vervolgens Windows schoon opnieuw installeren...
Alternatief zet je een ander harde schijf in, en je formatteert langzaam, en je installeert Windows schoon.

Deze tweede optie heeft als voordeel, dat je later eventueel nog iets kan terugzetten.

Stel je hebt een rootkit virus opgelopen, die dan niet door je virus scanner kan worden gedetecteerd... Dan moet je meestal toch formatteren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan