configmg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meestal is een jumpertje een minuut of twee anders zetten voldoende om de bios te resetten.

het is gelukt hoor...
bedankt Tanja
maar nu het volgende probleem: het flashen van deze bios...
P6IWT-MEC-00
niet te vinden...

even verder over dat msconfig:
ik heb dus nu ge-update naar een nieuwere versie bios - dat is allemaal gelukt - alleen het opstarten van windows - blijft nog steeds hangen op msconfigmg
wie weet een oplossing????

Waarom wil je het Bios flashen? Heb ik iets gemist? Kun je nu wel in de Bios komen?

Kun je niet alles weer op Default zetten?

Ik meen dat je Defeault settings hebt, en "best perfomings settings" .

Als je die kunt vinden, dan die aanklikken en op "ja/yes" klikken.

Save en Exit.

Kijk eens of die melding dan weg is? Want daar is het allemaal toch begonnen, in het Bios?

nee Tanja,
het ging in eerste instantie om de error melding CONFIGMG waarna de computer blijft hangen.
Daarna heb ik gezocht naar de oplossing en die gevonden hier op helpmij en op andere hulpsites...
Je moest bijvoorbeeld ook de bios updaten - maar dat wilde ik niet meteen doen dus ben ik eerst andere mogelijkheden gaan uitsluiten en een daarvan was de videosetting veranderen - toen startte het bios niet meer op.
Nu dat verholpen is - inderdaad door het batterijtje er 15 min. uit te halen - kan ik weer gewoon de bios in - alles goed zetten en daarna bleef ie weer hangen op CONFIGMG. Dus dan toch maar flashen dacht ik - en dat heb ik gedaan gisteravond... maar zelfs daarna blijft ie hangen op CONFIGMG ... Ik heb windows opnieuw geinstalleerd etc.
Als je bij google dit probleem intikt zie je dat diverse mensen dit probleem hebben - maar de oplossing staat er niet bij!!! Het enige dat rest is nu dus formatteren en alles weer opnieuw - maar dat is het alllllllleeeerrrrrrrrlaatste redmiddel - ik zoek nog even door!
bedankt zover!

nee Tanja,
het ging in eerste instantie om de error melding CONFIGMG waarna de computer blijft hangen.
Daarna heb ik gezocht naar de oplossing en die gevonden hier op helpmij en op andere hulpsites...
Je moest bijvoorbeeld ook de bios updaten - maar dat wilde ik niet meteen doen dus ben ik eerst andere mogelijkheden gaan uitsluiten en een daarvan was de videosetting veranderen - toen startte het bios niet meer op.
Nu dat verholpen is - inderdaad door het batterijtje er 15 min. uit te halen - kan ik weer gewoon de bios in - alles goed zetten en daarna bleef ie weer hangen op CONFIGMG. Dus dan toch maar flashen dacht ik - en dat heb ik gedaan gisteravond... maar zelfs daarna blijft ie hangen op CONFIGMG ... Ik heb windows opnieuw geinstalleerd etc.
Als je bij google dit probleem intikt zie je dat diverse mensen dit probleem hebben - maar de oplossing staat er niet bij!!! Het enige dat rest is nu dus formatteren en alles weer opnieuw - maar dat is het alllllllleeeerrrrrrrrlaatste redmiddel - ik zoek nog even door!
bedankt zover!

Dubbel na 2 uur:D Maar een oplossing heb ik nog niet gevonden helaas:confused:

ja ik kijk af en toe of iemand het LICHT heeft gezien... - en toen zag ik mijn eigen stommiteit...
ik check af en toe op mn werk dus he...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan