Configuratie Game-PC, ongeveer 1000 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandhaas

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
10
Budget - Ongeveer 1000 Euro dus, dit is exclusief randapparatuur.

Doel - Gamen/ Internet+Email/ Studie.

Omgeving - Aangezien het hoofddoel gamen is, hoef ik geen fluisterstille pc, maar juist een krachtige pc.

Assemblage - Zelfbouw

Besturingssysteem - Windows 7 HP

Opties / randapparatuur - Aangezien ik hem ook nodig heb voor studie moet er Office op zitten. Qua hardware wil ik een optie hebben tot overclocken en evt in de toekomst SLI of CrossFire videokaarten kunnen draaien.

Dit had ik zelf ongeveer in gedachten:

Processor: Intel Core i5 3570K Boxed € 204,90
Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H € 119,90
Videokaart: Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5 € 287,98
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB € 86,99
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) € 79,95
Processorkoeler: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition € 34,99
Werkgeheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 35,74
Optical: LG GH24NS90 Zwart € 15,67
Voeding: Seasonic M12II 620W € 76,-
SSD: Samsung 830 series 128GB € 88,99
Cardreader: Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader € 19,99

Kom ik op een totaal van ongeveer 1050.

Is dit wat of mis ik iets?

Randapparatuur laat ik nog even buiten beschouwing, ik weet wat ik nodig heb, maar dit is even de eerste stap naar mijn nieuwe systeem. Hardware volgt zodra ik de kast samenstelling compleet heb
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het behoorlijk compleet zo ;) Eventueel kun je voor te gamen als dat het hoofddoel is, je SSD wegdoen en met het prijsverschil een betere videokaart nemen. SSD's zijn geweldig qua response, maar in games maakt het eigenlijk geen verschil, enkel voor de laadtijden.
 
Hoorde iets over Gigabyte moederborden, deze zouden niet ontzettend goed zijn. Asrock Z77 Extreme 4 een betere optie?
SSD heb ik met name gekozen ivm windows, die wou ik daar op zetten. Ik gebruik de computer tevens om op te studeren dus niet 100% gaming
 
Hoorde iets over Gigabyte moederborden, deze zouden niet ontzettend goed zijn. Asrock Z77 Extreme 4 een betere optie?
SSD heb ik met name gekozen ivm windows, die wou ik daar op zetten. Ik gebruik de computer tevens om op te studeren dus niet 100% gaming

Als het studeren wordt kan je budget wel aardig omlaag. Geef eens een paar voorbeelden van welke games je wil spelen?
 
Als het studeren wordt kan je budget wel aardig omlaag. Geef eens een paar voorbeelden van welke games je wil spelen?

Ik heb dit budget gesteld om een game pc samen te stellen, ik neem aan dat een game pc daarnaast prima kan functioneren om op te studeren.

Ik wil onder andere Battlefield 3, Hitman, CoD kunnen spelen.
 
@ozanishier
Aangezien er geen H77/B75 moederborden zijn (voor zover ik weet) die SLI/Crossfire ondersteunen zou ik toch een minder dure voeding nemen.
 
@Subplayer52

Ik heb zelf de Seasonic M12II 620W van € 76,- geselecteerd, deze zou toch gewoon voldoende moeten zijn voor deze setup en eventueel voor een toekomstige SLI of CrossFire setup?
 
Neen, de GTX 660 ti gebruikt al bijna 280w onder full load, dus je zal minstens een goede 750 watter nodig hebben.
 
Ik heb dit budget gesteld om een game pc samen te stellen, ik neem aan dat een game pc daarnaast prima kan functioneren om op te studeren.

Ik wil onder andere Battlefield 3, Hitman, CoD kunnen spelen.

Met een setup van 700 euro kan je ook die games makkelijk op high-ultra aan.

I5 3570
HD 6770
8GB 1600 Mhz

Clicky
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een XFX Pro 750w gaan, of een 750 watter van Corsair, die van jou ken ik niet echt.

@Joeylooi0444
Daarmee kan je niet alles op ultra aan en je kan beter voor een HD 7850 gaan ipv HD 6870. Een i5 3470/3450 is goedkoper maar even goed als een 3570.
 
Met die I5 kan je echt geen ultra halen; ik heb zelf soms al problemen met het vloeiend draaien op ultra (I7 2600k, HD 6970), let daar goed op.
Wat ook aandacht verdient is dat het vaak zo is dat bijvoorbeeld een 500Watt voeding nooit 500 watt kan halen. Hoe goedkoper de voeding, hoe eerder die het begeeft bij meer watts. 750 watt lijkt mij in dit geval prima voor de huidige opstelling, vergeet ook niet om aan de toekomst te denken (vervanging zware componenten)!
http://nl.hardware.info/reviews/1508/5/vergelijkingstest-75-voedingen-van-350w-tot-750w-wattage
 
Laatst bewerkt:
Een i5 haalt betere framerates dan bijvoorbeeld een i7 3970X, een i5 is nooit een bottleneck, alleen je gpu is er één. Trouwens het enigste voorname verschil tussen een i5 en een i7 3770k/2600k is de hyperthreading.
 
Ik blijf het maar herhalen, maar kunnen we de spookverhalen over voedingen eens onderbouwen? Een 660ti verbruikt 120W. Geen 200, geen 300, etc.

Voor games is een i5 inderdaad net zo snel als een i7 en vormt nooit een bottleneck, behalve voor sommige extreme strategy games.

Kijk inderdaad goed of sli wel ondersteund word. Sli is redelijk zeldzaam omdat nvidia 30 euro per moederbord oid vraagt om het te mogen gebruiken. Ati crossfire kost de moederbord bouwer iets van 1 euro.
 
Ik blijf het maar herhalen, maar kunnen we de spookverhalen over voedingen eens onderbouwen? Een 660ti verbruikt 120W. Geen 200, geen 300, etc.

Voor games is een i5 inderdaad net zo snel als een i7 en vormt nooit een bottleneck, behalve voor sommige extreme strategy games.

Kijk inderdaad goed of sli wel ondersteund word. Sli is redelijk zeldzaam omdat nvidia 30 euro per moederbord oid vraagt om het te mogen gebruiken. Ati crossfire kost de moederbord bouwer iets van 1 euro.

Kan/mag ik uit jouw verhaal opmaken dat de door mij gekozen voeding met 620W voldoende zou moeten zijn?
Mobo van Gigabyte ondersteund SLI en CF dus dat is geen probleem
 
Ik zou voor een XFX Pro 750w gaan, of een 750 watter van Corsair, die van jou ken ik niet echt.

@Joeylooi0444
Daarmee kan je niet alles op ultra aan en je kan beter voor een HD 7850 gaan ipv HD 6870. Een i5 3470/3450 is goedkoper maar even goed als een 3570.

Bf3 zal high zijn. Maar hitman/cod easy ultra. We zouden een 100tje extra kunnen investeren in de videokaart om ook bf3 op ultra te draaien en nog steeds het budget makkelijk binnen blijven.

@ marnix al niet aan je i5 liggen hoor..

Edit: Hier met dit red je alles makkelijk op ultra ook BF3 Klikken

Je kan zelf een case zoeken voor 55 euro die jij mooi vindt want degene die ik altijd kies vinden andere lelijk :$
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan