Configuratie Game-PC, ongeveer 1000 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb 2 jaar geleden een topsysteem gekocht...kon zelfs fsx laten lopen met de hoogste instellingen..
na een jaar moest de zijklep eraf,toen een keuken ventilator gekocht voor 20 euro..
en eergisteren een case fan van 6 euro die zuigt..bovenin,en verder niks meer aan koeling..behalve de cpu en gpu dan..
en wat eeen wonder...door 6 euro loopt ie weer als een trein..
ik wil alleen maar zeggen,soms ligt het niet aan het geld wat je investeert...

ollo
 
ik heb 2 jaar geleden een topsysteem gekocht...kon zelfs fsx laten lopen met de hoogste instellingen..
na een jaar moest de zijklep eraf,toen een keuken ventilator gekocht voor 20 euro..
en eergisteren een case fan van 6 euro die zuigt..bovenin,en verder niks meer aan koeling..behalve de cpu en gpu dan..
en wat eeen wonder...door 6 euro loopt ie weer als een trein..
ik wil alleen maar zeggen,soms ligt het niet aan het geld wat je investeert...

ollo

Klopt, maar dit kan altijd gebeuren, of je nu een systeem koopt van 500 Euro, van 1000 Euro of een systeem van 2000+ Euro.
Dat is nou eenmaal zo, dus ik snap niet helemaal wat de toegevoegde waarde van dit bericht is met betrekking tot het systeem wat ik wil samenstellen.
 
simpel...ervaringen uit wisselen..als ik alles had geweten 2 jaar geleden,had ik 6 euro meer uit gegeven voor een casefan..
als je er niks aan hebt,doe je er niks mee...
voor de meeste mensen is de koeling laatste prioriteit...
ze gaan nu de eerste tablets leveren,met een ventilator erin..
omdat de ARM processor toch wel erg langzaam is..en ze nu allemaal intel willen in de tablet...

ollo
 
Ah, ok. Als je het zo bedoeld snap ik het. De behuizing die ik heb gekozen is standaard voorzien van 3 casefans. En als ik de reviews en testresultaten zo eens bekijk dan denk ik dat de Cooler Master die ik heb geselecteerd een goede behuizing is met goede koeling.

Als ik bijvoorbeeld hier kijk: http://nl.hardware.info/productinfo/131477/cooler-master-cm-690-ii-advanced-usb-30#tab:testresultaten dan komt ie toch wel aardig uit de test. De behuizing heeft op hardware.info een gold award gekregen en op tweakers.net scoort hij 4.5 ster.

En als ik denk dat het toch niet goed genoeg is dan kijk ik wel voor andere fans of extra fans.

Bedankt in elk geval voor het advies, ik zal er zeer zeker aan denken
 
dat is nou net wat ik bedoel...
extra casefans kopen..nooit doen..
http://icrontic.com/article/pc_airflow_heat_cooling_guide

conclusie van die jongens was,eentje,bovenin achter die zuigt...zelfs geen twee..

juist maar eentje moet je gebruiken...
airflow is best gecompliceerd..
vliegtuigen gaan de lucht in door een bepaalde vorm van onder druk en bovendruk..dat weet iedereen,maar dat geldt ook voor je komputerkast....
als je blaast op de cpu,krijg je al een soort druk in de kast..en dat moet ergens heen...dus eruit met die druk..
dan moet je niet nog eens extra gaan blazen in je kast..

zeker weten doe ik het niet,maar het werkte wel bij me...

ollo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan