Configuratiescherm uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiemen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Hoi ,

Ik wil dat gast niet meer in het configuratiescherm komen, dus er wordt ingelogd op de PC maar hoe kan ik het configuratiescherm helemaal uitzetten.
Het gaat om win XP home versie

Het gaat om enkele PC's in een buurthuis en steeds verknoeien ze de boel.

Alvast bedankt,

Tiemen

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar ik meen mij te herinneren dat binnen Home dit niet te realiseren is (Prof wel). Als ik mij vergis dan lees je dat zo wel in een vervolgreactie.

Met programma's als Tweak UI (deels) en X-setup (helemaal) kun je het configuratiescherm blokkeren.

Verder zou je nog "Appsense Application Manager" of "Task Lock" kunnen gebruiken.

Het gaat om enkele PC's in een buurthuis en steeds verknoeien ze de boel.
Inloggen als gast?

Ok, ik weet dat het te oud is, maar toch, ik zag net in Wie is er online dat er iemand belangstelling voor had & voor dat een moderator het op slot onder BNW zet:

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar ik meen mij te herinneren dat binnen Home dit niet te realiseren is (Prof wel). Als ik mij vergis dan lees je dat zo wel in een vervolgreactie.

Komt het ;):

Het kan wel degelijk via het Register als in de Windows-versie geen Groepsbeleid beschikbaar is. Hier zijn de Excel rekenbladen van Microsoft, staat het allemaal in. Voor bv. XP Home gebriuk je de referentie voor Windows Server 2003 with SP2, die dekt Windows Server 2003 met SP2 of eerdere servicepacks, Windows XP Professional met SP3 of eerdere service packs, en Microsoft Windows 2000 met SP4 of eerdere service packs...

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=25250

Alles over Groepsbeleid op een rijtje:

http://technet.microsoft.com/en-gb/windowsserver/grouppolicy/cc817587.aspx

Zo, slot er maar op... :eek: :D

@TheKnight
Heel leuk en zeker nuttig, maar er was al een simpel antwoord gegeven door Eagle Creek.
Een topic van 8 jaar oud hoef je écht niet meer te beantwoorden, dat weet je zelf ook wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan