Connectieprobleem USB-hub door AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateurpc

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
32
Belking AVG.JPGIk heb AVG 2014 geïnstalleerd als firewall en antivirustoepassing. Voor het printen maak ik gebruik van een USB-hub van Belkin. Om connectie te maken met één van mijn printers moet ik steeds mijn firewall steeds afzetten zodat de verbinding kan gemaakt worden. Nochtans staat de hub mee onder de toepassingen bij de firewall als "toestaan". Ik heb ook alle poorten voor deze toepassing geopend
Wie kan mij hiermee helpen?
 
Kan je deze niet aansluiten op een zelfstandige usbpoort?
 
Is ook maar zeer de vraag of die USB hub software degene is die de prints verstuurt(!) (of controleert/'monitort').
Is alleen na te gaan met volgen van wat waar mee verbindt tijdens het printen.

Probleem is natuurlijk dat de opdracht zo snel verstuurd wordt dat hoogstwaarschijnlijk niet te volgen is.

a. Geef eens het tabblad Poorten van de Eigenschappen van de printer die je via die USB-hub verbonden hebt? Misschien vinden we iets concreets.
b. Welke uitsluiting is het precies? C:\Program Files\Belkin\Network USB Hub Control Center\Connect.exe ?
c. Als het hetzelfde proces is als hier beschreven wordt is mogelijk een bestand (zoek er naar over je hele harddisk of die bestaat) genaamd belkinroutermonitor.exe erbij betrokken, die dan (mogelijk) ook weer uitgesloten moet worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hallo Tijs,

Alvast bedankt voor jouw moeite, hierbij vind je een screenshot van de poorten van de printers. Het pad dat je opgegeven hebt in punt b, komt inderdaad overeen met hetgeen in mijn AVG staat
Poorten printers.JPG
 
Je Poorten tabblad geeft niets concreets waar we (nu) wat mee kunnen.

Kijk dan ook naar c., dus kijk of ergens op je harddisk / C: schijf belkinroutermodem.exe als bestand te vinden is etc.

Tijs.
 
Dat is heel jammer.
Kan iemand anders mij helpen met bovenstaand probleem?
 
Schakel de AVG firewall eens uit en neem die van MS zelf eens om te proberen.
 
Wat je verder nog kunt bekijken/proberen is het volgende:
Tijdelijk die AVG firewall uitschakelen. Maak een printje op de printer.
Start cmd.exe "Als Administrator uitvoeren"
In het cmd-venster:
netstat -abo > netstat.txt
notepad netstat.txt


Kijk of je een procesnaam tegenkomt die (mogelijk) met die Belkin software gerelateerd is en sluit die dan ook uit in de AVG firewall instellingen.

Tijs.
 
Er moet een spatie tussen netstat en -abo

Tijs.
 
Tijs,

Dat heb ik toch gedaan in de voor- of laatste regel? Of is het nog niet correct?
 
Je roept de problemen over jezelf af door niet precies te doen wat ik schreef:
a. Je hebt cmd.exe niet rechtsgeklikt en gekozen voor "Als Administrator uitvoeren"
b. Je verandert, zonder dat dat in de instructie staat, van map en omdat je je niet aan a. hebt gehouden heb je geen schrijfrechten op de hoofdmap van de c: schijf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind daar geenprocesnamen die aan Belkin gerelateerd lijken.
Ik leid daaruit af dat de verbinding alleen tijdens het printen zelf tot stand wordt gebracht, er dus geen luisterend proces is/blijft voor het printen op die Belkin.

Doe eens de inhoud van het volgende (knippen en plakken zou ik doen):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c dir /s "C:\Program Files\Belkin" > lijstje.txt && notepad.exe lijstje.txt

Tijs.
 
cmd.GIF
ik krijg enkel een flits te zien als ik dit ingeef, tenzij ik weer iets verkeerd doe
 
Probeer dan nu eens
cmd /k notepad lijstje.txt

Tijs.
 
Dan even zo:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
in het CMD-venster:
dir /s "C:\Program Files\Belkin" > lijstje.txt
notepad lijstje.txt


Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat de padnaam die je in je schermafdruk liet zien (posting #1) ook echt het pad is waar die Belkin software in geïnstalleerd is.
Dus niet (bijv.) in C:\Program Files (x86)\Belkin

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan