Contact formulier probleem help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
243
Hallo, ik ben een contact formulier aan het maken. Maar als ik op de knop verzenden klik komt ik op een lege pagina en ontvang ik geen mail. Dit is mijn code:

<p><!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><form name="Afspraak forumulier voor Schoorsteenveegbedrijf Joop van Leeuwen" action="mailto:ict@joopvanleeuwen.nl?subject=http://joopvanleeuwen.nl/aanvraag_gelukt.html" method="post"
enctype="text/plain">
Naam :<input type="text" name = "naam" size="30">
Straat + Nr.:<input type="text" name = "straat + Nr." size="30">
Postcode :<input type="text" name = "postcode" size="4" maxlength="7">
Plaats :<input type="text" name = "plaats" size="30"><BR>
E-mail :<input type="E-mail adres" name = "plaats" size="30">
Datum 1 :<input type="datum 1" name = "plaats" size="30"><BR>
Datum 2 :<input type="datum 2" name = "plaats" size="30"><BR>
Telefoon nummer:<input type="telefoon nummer" name = "plaats" size="30"><hr>
Kies de vermoedelijke weerkzaamheden, u mag er meerdere kiezen.<br>
<input type="checkbox" name="a_keuze" checked>Vegen<br>
<input type="checkbox" name="b_keuze">Er moeten meerdere karnalen worden geveegt<br>
<input type="checkbox" name="c_keuze">Reinigen mechanische ventilatie kanaal<br>
<input type="checkbox" name="c_keuze">Camera inspectie<br>
<input type="checkbox" name="c_keuze">Andere werkzaamheden<hr>
Heeft u nog problemen? Die kunt u hier onder dan invullen:<br>
<textarea name="commentaar" cols="40" rows="3" wrap="virtual">U probleem:</textarea><hr>
Heeft u alles ingevuld? Zo ja, klik dan op: Formulier versturen. Wij willen graag hebben dat u alle velden invult om verwarring te voorkomen.<BR>
<input type="submit" value="Formulier versturen"><BR>
Wilt u het hele formulier leeg maken? Klik dan op: Formulier wissen.
<input type="reset" value="Formulier wissen"><hr>
</form><!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --></p>

wat heb ik fout gedaan?
 
je hebt een stukje phpcode nodig voor een contactformulier, die zie ik niet bij je staan. Zonder php code onthoud hij niks en kan hij dus niks versturen.

Er staan nu ook nog wat topics over dit onderwerp, misschien staat er een goed werkend formulier in die jij kan gebruiken (en aanpassen waar nodig is)
 
Met deze code wordt er als het goed is geprobeerd om je standaard emailclient te openen om vandaar de mail te versturen. Als dat niet werkt, zou je eens in het PHP-forum kunnen kijken, daar zijn vandaag al een paar topics voorbij gekomen waarin wordt uitgelegd hoe je met PHP mails kunt versturen.
 
Bedankt voor de snelle reactie, maar ik snap het niet. Kan ik mijn script niet een beetje veranderen zo dat hij het wel doet?
 
Laatst bewerkt:
Nee.

Je hebt geen script, je hebt alleen een formuliertje in HTML. Je moet er een PHP script achter koppelen, dat de email opmaakt en verstuurt.

Dat is overigens precies wat mijn formulier doet; dus tenzij je heel graag PHP leert zou ik dat ding eens doorlezen en gebruiken...
 
Oke, maar ik snap niks van jouw scripje. En hoe moet ik al mijn dingen invoeren. Want ik heb al een pagina waar je uit moet komen als het script verzonden is.
 
Het is echt niet zo moeilijk hoor...

Je veranderd eerst het action="" attribuut in de <form> tag naar de locatie van het script (bijv action="contact.php" als je het bestand contact.php noemt en in dezelfde map zet als het bestand)

Dan neem je een hidden attribuut op in je formulier dat verwijst naar de layout van je email, als je die in dezelfde map zet en template.txt noemt, moet je in je form zetten:
<input type="hidden" name="template" value="template" />

Vervolgens kopieer je deze opzet naar template.txt, en vul je hem aan met de velden die je wilt versturen en de tekst die er in moet:

>>RECEIVERS>>
ict@joopvanleeuwen.nl
>>SUBJECT>>
Dit is de titel van het bericht dat verzonden wordt.
>>GOTO>>
/aanvraag_gelukt.html
>>MESSAGE>>
Hier komt te staan wat de gebruiker invulde in het input-veld met als naam: "plaats": ##plaats##
Je kunt dit bericht uitbreiden met alle velden in je formulier, door de formuliernaam te omgeven met 2 hekjes voor en achter.



Probeer het eens... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan