Contactpersonen importeren uit Excel.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tibau
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Hoi

Ik heb een lijst met contactpersonen in een Excel bestand. Dit wens ik te importeren in Microsoft Outlook.
Ik ga dus naar Bestand, Importeren en Exporteren en de wizard opent zich. Ik kies voor de optie Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en kies in het volgende scherm voor Microsoft Excel bij bestandstype.

Daarna kies ik het te importeren bestand en klik op volgende. Als doelmap kies ik voor contactpersonen. Dan krijg ik een foutmelding. Het komt erop neer dat het bestand geen benoemde bereiken heeft. Gebruik Excel voor het benoemen van het gegevensbereik dat u wilt importeren.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat gegevensbereik kan benoemen?

Ik denk dat je het betreffende excel bestand moet opslaan als een csv file.

Om de juiste opmaak te kunnen zien zou ik even het huidige adresboek exporteren naar een csv bestand en dat importeren in excel.

Ik heb het bestand opgeslaan al een csv file maar bij bestandstypes staat dit er niet tussen.
Het adresboek is een tekstbestand (txt) dat komt uit mijn administratief programma. Ik kan het adresboek dus niet converteren naar een csv bestand, enkel naar een tekstbestand.

Ik heb het tekstbestand dan geexporteerd naar excel file

Hoi,

Ja, dat klopt.
Je weet, in welk gedeelte van het excel-bestand je gegevens staan die je wilt importeren?
OK
Je opent het Excel-bestand.
Je selecteert alle cellen - dus ook de kolomkoppen - die de gegevens bevatten die je in Outlook wilt importeren
Links boven in je scherm zie je staan 'A1' met een keuzepijltje erachter (zie bijlage)
Klik in dit vak en type een naam in plaats van 'A1'

Sla de Excelmap weer op.
Nu kan je importeren want door Outlook wordt gezien wat het 'bereik' met gegevens is.

Bijlagen

• bereik.JPG
    bereik.JPG
    10,1 KB · Weergaven: 676
Ik ga het morgen eens uitproberen want is op een andere computer.
Ik laat je iets weten.

Alvast bedankt!!

Hoi Valijn,

Ik heb de gegevens in het Excel werkblad kunnen benoemen. Heb dit dezelfde naam gegeven als het bestand zelf.
In Outlook krijg ik inderdaad de foutmelding niet meer en kan ik verder maar nu treed volgend probleempje op.

De postcode vervangt Outlook automatisch door het adres (straat plus nummer). De postcode wordt dus niet geimporteerd en ik krijg twee maal onder elkaar het adres.
Voorbeeld:

Naam
Adres
Adres
Stad

ipv

Naam
Adres
Postcode
Stad

In Excel heb ik de kolom postcode ingesteld als getal en links uitgelijnd (stonden oorspronkelijk rechts). Heb je enig idee?

Hoi,

Ja, ik heb inderdaad een idee, maar moet eerst weten met welke versie van het MsOfficepakket je werkt.

Grts, Teun

Hoi Velijn,
Ik werk met Office 2003
Alvast bedankt voor je hulp

Hoi,

Op het moment dat je gaat importeren moet je kiezen voor
1. Aangepaste velden toewijzen en vervolgens
2. De excel-velden 'slepen' naar de outlook-velden (dus werkadres-straat; werkadres-postcode en werkadres-plaats)
(zie bijlage)

Je kunt ook kiezen voor de corresponderende velden
anderadres-straat, -postcode en -plaats; of huisadres- ... etc.

Als je deze handelingen correct uitvoert, krijg je de gegevens uit excel correct in outlook.
Alleen de naamgegevens moet je naderhand controleren en corrigeren (vooral bij namen met een tussenvoegsel).

Bijlagen

Inderdaad, dat klopt en dat heb ik ook gedaan maar als je dan bij het gedeelte "van:" op volgende gaat gaan klikken dan zie je dat hij bij postcode het adres gaat herhalen ipv de postcode op te geven. (Zie voorbeeld)

Nochtans heb ik in het excel bestand een apparte kolom met postcode. En heb ik die kolom bij celeigenschappen ingesteld als tekst.

Bijlagen

Hoi,

Ik denk dat het helaas niet gaat lukken jou verder te helpen.... je moet namelijk helemaal niet bij het gedeelte 'van' op volgende klikken. Daar ga je dus hopeloos de mist in .....
Voordien sleep je de velden met de namen die je zelf gegeven hebt in Excel en - terecht - dus niet worden herkend door Outlook, zodat daar niet bekend is waar die gegevens 'naar toe' moeten, naar de veldnamen in Outlook, waar jij wilt dat ze terecht komen.
Verdiep je nog eens in de manier waarop je met het importeren van gegevens in Outlook en het toewijzen van aangepaste velden moet omgaan.
Je inzicht in deze is zeer beperkt ..... :confused:

Laatst bewerkt:
Is er iemand anders die mij kan helpen?

Alleszins bedankt voor je hulp Velijn maar dat je stelt dat mijn inzicht hierin beperkt is klopt niet hoor.
De knop volgende dient juist om uit te testen of het goed werkt. Of ik daar nu op klik of niet, het resultaat blijft hetzelfde. Dit doet dus niet ter zake!

Het probleem blijft dat Outlook het veld postcode vervangt door het adres. Ook al heb ik correct het veld "postcode" aangewezen.
Ik ben alleszins geen doorsnee gebruiker van Outlook!

Toch stel ik je hulp op prijs.

Hoi Velijn,

Je hebt blijkbaar gelijk hoor. Heb het nu geprobeerd zonder aan die knop volgende te zitten. En nu is alles goed.

Ik vind het nogal logisch dat een knop "vorige" of "volgende" dient om even uit te testen of het goed gaat. Maar blijkbaar was ik daar dus verkeerd in.

Vraag is dus opgelost en bedankt voor je hulp Velijn!

Kan gegeven bereik op positie 'A1' niet opslaan

Hallo,

Ik wil ook gegevens uit Excel importeren in Outlook en heb de oplossing van dit vraagstuk doorgelezen, ik kan echter niet het gegevenbereik ´A1´ opslaan met een andere tekst, bijvoorbeeld ´test´, ik behoud dan ´A1´ in het veld en krijg dan natuurlijk dezelfde foutmelding in Outlook. Heeft er iemand een tip.....

zelfde prob.....

als ik de naam in A1 wil veranderen doet ie het niet ....iemand een idee ?

Hoi,

Ja, dat klopt.
Je weet, in welk gedeelte van het excel-bestand je gegevens staan die je wilt importeren?
OK
Je opent het Excel-bestand.
Je selecteert alle cellen - dus ook de kolomkoppen - die de gegevens bevatten die je in Outlook wilt importeren
Links boven in je scherm zie je staan 'A1' met een keuzepijltje erachter (zie bijlage)
Klik in dit vak en type een naam in plaats van 'A1'

Sla de Excelmap weer op.
Nu kan je importeren want door Outlook wordt gezien wat het 'bereik' met gegevens is.

You're what's known in the trade as a !%#@ life saver, thanks! :thumb:

Importeren van excel naar adresbestand

Ik heb ook een lijst met contactpersonen in een Excel bestand. En wil deze importeren in Microsoft Outlook. Ik ga naar Bestand, Importeren en Exporteren en de wizard opent zich. Ik kies voor de optie Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en wil kiezen in het volgende scherm voor Microsoft Excel, maar deze staat er niet bij, alleen een rits bestanden en works databestand.Dus kan niet kiezen voor excel!

Hebben jullie enig idee waarom deze er niet bij staat, daar ik op iemand anders zijn computer gezien heb dat deze keuze in het adresboek wel mogelijk was??:(

Mijn adresboek is van Works 2004.

M.V.G. Step

Importeren in Outlook 2007

Beste lezer,

Ik heb een csv bestand en kan dit importeren in outlook 2007 , maar alleen het eerste record ( dus de eerste contactpersoon ) wordt geimporteerd,
De andere 50 worden niet geimporteerd en ik krijg ook geen foutmelding.
Kan iemand mij helpen, wat ik fout doe..
Groeten kees

@raaijmakerskees Deze topic stamt uit 2006. Bovendien dien je een eigen vraag te maken. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan