Contactpersonen instellingen weergave voornaam / achternaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikC

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Wie kan mij helpen:

In outlook 2003 heb ik contactpersonen opgeslagen volgens - volgens mij - het standaard principe namelijk :

volledige naam = voornaam , achternaam
opslaan als: = achternaam, voornaam
contactpersoon = voornaam, achternaam.

Als ik vervolgens naar email ga, nieuwe emailbericht en ik klik dan op AAN, dan krijg ik het scherm namen selecteren.

Ik wil dan het email adres via de achternaam zoeken.

Ik krijg echter onder de volgende velden:

naam ---------------weergegeven naam --------- emailadres

voornaam, achternaam --- achternaam, voornaam -- email

Als ik dan de voornaam niet wete en de achternaam intik dan krijg ik vaak geen resultaat.

Hoe kan ik eea zodanig instellen dat ik via de achternaam kan opslaan en ook via email aan op achternaam kan zoeken en selecteren.

Alvast bedankt

Erik

In Outlook 2007 kun je d.m.v de button "Aan" aangeven dat je wilt Zoeken: Meer Kolommen en vervolgens kun je de achternaam intypen en op Enter rammen...

Dit is een beetje een work-around en ik weet niet of het ergens is in te stellen.

Helaas, ik heb outlook 2003, daar is die mogelijkheid niet,

zolang de naam niet opgeslagen is in de vorm achternaam / voornaam vind outlook niet de juiste persoon/emailadres

gr

Erik

Je kunt het proberen maar ik denk niet dat het je zal helpen... Ik heb hier de instelling namelijk op "Achternaam, Voornaam" staan en als ik wil zoeken begint hij alsnog bij de voornaam als ik aan het zoeken ga.

Extra > Opties > Opties voor Contactpersonen (is in Office 2007, kan verschillen :confused: )

Dit topic kan je misschien ook van dienst zijn. (Vanaf het bericht dat je boven in je scherm ziet als de pagina laad, bericht 11)

Volgens mij gelukt

Hoi Tha devil

Volgens mij is het gelukt, heb even een paar proefpersonen erin gezet en volgens mij werkt het, morgen een groot adressenbestand importeren en dan de ultieme test.

Je hoort nog van me,

In ieder geval bedankt,

Erik

Het werkt

Hoi

Allemaal bedankt voor het meedenken,

Het is gelukt

Erik :thumb:

What's in a dot???

Eric
Outlook 2003 heeft nog een addertje onder het gras. Als je de adresgegevens wilt gebruiken in Word 2003 voor enveloppen dan moet je geen komma's maar punten neerzetten achter de naam of b.v. de postcode en de stad. Doe je dat niet dan klopt de opmaak niet. Misschien komt dat wel doordat de engelsen punten en komma's verwisselen in getallen?
What's in a dot???

BrnrdsJng

Bedankt voor deze tip,

wat zou het leven toch makkelijker zijn als alles op elkander is afgetemd.

groeten

Erik

Afstemmen

Tja Eric,
dat zou een utopie zijn. Older, wiser, but sadder.
Engelsen rijden per slot al aan de verkeerde kant van de weg.
Het is een feit dat een eilandcultuur merkwaardige soorten voortbrengt bij gebrek aan natuurlijke vijanden (te weten de rechtsrijders).

Ik heb mij echt een tijd klem gezocht naar die stommiteit met Outlook.

BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan