Content uit variable halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Hoe kan ik iets uit een variabele halen die tussen 2 unieke dingen staat? Bijvoorbeeld:

PHP:
grap=7014devolgende

Die grap= en devolgende is uniek. Hoe knip ik die 7014 hieruit? Is het mogelijk dit eruit te knippen met een regular expression? Ik heb het iemand eens zien doen met de eregi functie, maar bij php.net manual staat dat hij in versie php 6 deprecated zal zijn, dus kan het met de huidige preg_match()?

Of op nog een andere manier?

Groetjes

Gezien mijn slechte kennis van de regex functies zou ik het zelf op de volgende omslachtige manier doen:

PHP:
$sContent = "grap=7014devolgende";

$aContent = explode('7014', $sContent);

$sNewContent = $aContent[0] . $aContent[2];

Sorry heb me verkeert uitgedrukt grap= en devolgende zijn niet uniek maar telkens hetzelfde, het getal 7014 is hier uniek en telkens anders.

Mijn excuses. Hoe zou je dat dan doen?

Ah oké, waarschijnlijk kan dit inderdaad met een regex, maar ik zou het zo doen:

PHP:

$iPos = stripos($sContent, 'devolgende');

$sNewContent = substr(5, $iPos - 5);

K'had een vermoeden dat je dat zo ging doen. K'had beter dan toch in mijn vorige post gezet, dat het getal sterk kan variëren, van -1000000 tot +1000000 dus kan je niet afgaan op de grootte van het getal.

Heb ik ook niet gedaan. Die -5 is de lengte van "grap=". Probeer het maar, dit zou hetzelfde resultaat moeten opleveren voor een getal van 4 cijfers als voor een getal van 348 cijfers.

Sorry, iets te rap gereageerd. K'zie wat je bedoelt, alleen als ik die functie eens probeer, krijg ik geen resultaat.

Oeps, ook geen foutmelding? ;)

PHP:

$iPos = stripos($sContent, 'devolgende');

$sNewContent = substr($sContent, 5, $iPos - 5);

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan