Continu vast lopen van Windows 7 vlak na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

muziekfanaat

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn pc. Laat ik bij het begin beginnen...

Een week of 2 geleden liep mijn computer telkens vast en vertoonde rare strepen op het scherm. Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat mijn videokaart defect was; deze heb ik dan ook inmiddels vervangen. Hierna was het probleem van het beeld opgelost; echter bleef mijn pc nog wel vast lopen vlak na het opstarten. Ik heb toen besloten Windows 7 opnieuw te installeren. Vanaf dat moment liep hij weer goed (programma's installeerden vlekkeloos, kopieeren/plakken ging goed etc). Nu ik eindelijk klaar was met het installeren van de vele programma's dook het probleem van het vast lopen vlak na het opstarten weer op (nu ook al vaak in de veilige modus). Vervolgens heb ik het volgende geprobeerd:

- Andere virusscanners geinstalleerd/gedeinstalleerd
- Hersteldisk van Windows
- Systeemherstel
- Een aantal grote services gestopt
- Ram geheugen gecheckt met mem86+ (12 passes/0 errors, in orde lijkt mij)

Na al deze stappen gedaan te hebben is het probleem van het vastlopen nog steeds niet opgelost. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Gr.

Hoi,
welkom op Helpmij
indien je BSOD's krijgt schrijf dan de errorcodes op of maak een foto v.h. beeld.

Bedankt voor de reactie. Alleen krijg ik geen BSOD...
Pc start in principe gewoon goed op maar staat dan ineens vast op het bureaublad/soms inlogscherm/veilige modus...

Gaat hij uit z'n eigen naar de veilige modus?

Laatst bewerkt:
Je hebt je videokaart vervangen, zeg je? Heb je de laatste driver daarvan geïnstalleerd?

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Je zou even je hardware en je voeding kunnen melden, misschien trekt de voeding het met de nieuwe videokaart het niet helemaal.

Nee, pc gaat niet uit z'n eigen naar de veilige modus. Krijg wel met opstarten het menu om er naar toe te gaan, maar dat komt waarschijnlijk door het onjuist afsluiten (reset knop). Heb tevens de drivers van de videokaart geinstalleerd die erbij zaten, zou inderdaad eens kunnen zoeken of er een nieuwere versie beschikbaar is. Zal vanavond ook even een andere voeding proberen en de resultaten hiervan even melden.

Symsteemherstelpunt terugzetten of anders al je dierbaarste bestanden via DOS kopiëren naar een aparte partitie/schijf.
Dan Windows opnieuw installeren, dan kan je al je dierbaarste bestanden weer terugzetten.

Drivers van de videokaart waren inderdaad verouderd. Heb de nieuwste versie met moeite kunnen installeren, maaar hij staat erop :P
Het leek er toen op dat hij weer gewoon werkte, aantal zware programma's laten draaien en zo heel de nacht aan laten staan; ging perfect. Tot dat ik hem vanmorgen af wilde sluiten en hij weer vast liep (wat hij nu nog steeds doet). Conclusie hiervan lijkt mij dat het niet aan de drivers van de videokaart kan liggen. Andere voeding heb ik nog niet geprobeerd, heb namelijk geen andere met het juiste wattage...moet dus nog even zoeken. Systeemherstel/opnieuw installeren heb ik overigens al een tijd terug geprobeerd, ook dat hielp niet. Andere ideeen? Alvast bedankt! :)

Heb inmiddels mijn cd drive + D schijf losgekoppeld zodat de voeding meer power heeft voor de rest van de hardware. Loopt tot nog toe goed...
Tevens een burn-in test gedraaid die aangeeft dat de videokaart, processor, ram geheugen, C schijf, netwerk en geluidskaart in orde zijn.
Laat hem weer een nachtje draaien en kijken wat hij morgen doet.

Kan ook niet aan de voedig liggen lijkt me...
Vanochtend draaide hij nog goed met het loskoppelen van de schijf D + cd drive (zie vorige reactie). Maar nu ik hem weer opstart staat hij opnieuw weer vast.
Heb echt geen idee meer wat het probleem kan zijn...
Iemand nog een oplossing misschien?

Probeer het volgende eens;

1248-ccc81a97c1535f9a631b9db584a264e4.png

Geef in de zoekbalk van Windows 7 in start cmd en als het gevonden is klik je er met rechtermuisknop op. Vervolgens kies je "Als administrator uitvoeren". Daarna voer je het volgende in:

sfc /scannow

Ga ook naar configuratiescherm » Boven aan in de balk (een soort pad-balk) geef je het volgende in: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeembeheer

Kies daaruit "logboek(en)"

En zoek in het logboek naar kritieke fouten.

Laatst bewerkt:
Thanks voor de reactie!

scannow in cmd heb ik gedraaid. Hij was 100% voltooid met de melding: er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

Heb tevens in het logboek gekeken en heb de volgende meest voorkomende waarschuwingen/fouten gevonden:
Bij systeem:
Waarschuwing: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Fout: Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\DR0 tijdens een wisselbestandsbewerking.
De vorige afsluiting van het systeem om 18:51:16 op ?9-?9-?2011 is onverwacht gebeurd.

Bij Toepassing
Fout: Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het uitvoeren van een query voor de IVssWriterCallback-interface. hr = 0x80070005, Toegang geweigerd.
Dit wordt vaak veroorzaakt door onjuiste beveiligingsinstellingen in het writer- of requestorproces.
Bewerking:
Schrijvergegevens verzamelen
Context:
Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
Naam van schrijver: System Writer
Instantie-id van schrijver: {b93eb2a7-deac-42d9-b3ff-87ddd6e1f915}

Waarschuwing: Shim database version C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319 doesn't have a matching runtime directory

Hoop dat je hier iets mee kan, hoor het graag. Andere foutmeldingen die hij geeft zijn merendeels dat hij programma's niet kan starten, maar dit komt waarschijnlijk doordat hij vast loopt en niet verder door kan starten denk ik.

Gr.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan