Controle of een werkblad in nieuw excel sheet al bestaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillweed

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2010
Hallo,

Ik zit met het volgende, ik wil vanuit een excel bestand "Projectgegevens en Documenten v3.00" het werkblad "OverzichtDatacommunicatie" kopiëren naar het bestand "MRC_projectkaarten_v3.00".
Daar moet het werkblad hernoemd worden en de naam krijgen uit cel (E13), mocht deze al bestaan moet er een melding komen dat deze al bestaat en of je hem wilt overschrijven.
Wanneer dat gedaan is wil ik de tabbladen laten sorteren op naam met het hoogste nummer als eerste.
Wat ik verder wil is dat wanneer de macro gestart wordt er eerst een popup komt waarin het betreffende bestand "MRC_projectkaarten_v3.00" op gezocht kan worden. Deze kan in de toekomst nl. een andere naam krijgen.

Ik weet dat dat een boel wensen in een is. Ik ben al begonnen om e.e.a. uit te voeren maar krijg het nog niet voor elkaar dus vandaar mijn vraag en gelijk al mijn wensen.

De betreffende bestanden zijn bijgevoegd en zijn gemaakt in Excel 97-2003.

Alvast bedankt,

Armand

Bijlagen

Ik ben zelf alweer aan het stoeien geweest.
Ik zou al erg geholpen zijn als iemand kan aangeven hoe je onderstaand moet uitvoeren.

"Daar moet het werkblad hernoemd worden en de naam krijgen uit cel (E13), mocht deze al bestaan moet er een melding komen dat deze al bestaat en of je hem wilt overschrijven."

Alvast bedankt,

Armand

Waarom zou je een klantenkaart willen overschrijven ?

Hallo snb,

Wanneer er op het origineel wijzigingen zijn geweest zou het kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan