Conversie Access 2003 naar ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Bij een klant van mij heb ik access front-end applicatie en als back-end sql-server. De klant denkt erover om de cloud-database van Microsoft te gebruiken. Verder zouden de front-end webbased willen, dus dacht ik aan Access webdatabases met webformulieren.

Weet iemand hoe ik best te werk kan gaan? Bestaat er een conversie programma om de formulieren / rapporten te converteren naar webformulieren/rapporten?

Gr,
Ariane

Er bestaat voor zover ik weet geen tooltje om Access formulieren te converteren naar een webapplicatie, dus die zul je opnieuw moeten bouwen in de te kiezen applicatie.
Wil je een Access frontend koppelen aan een web database, dan kom je al heel snel uit op een Sharepoint toepassing.

Beste,

Bedankt voor uw reactie...

Ik heb geen idee hoe ik aan een sharepoint toepassing moet beginnen... suggesties / informatie meer dan welkom.

Sharepoint is een nogal complex pakket, en is eigenlijk te zien als een bedrijfsschil waar je allerlei toepassingen inhangt. Je hebt dus minstens een Sharepoint server nodig. En wat Access betreft, is dat de enige manier om een web-omgeving te maken. Als je een simpele web database wilt, zou ik Access daar dus niet voor gebruiken, maar een MySQL en PhP oplossing laten maken. Of iets anders.
Ik zit veel te weinig in SharePoint om daar verder iets zinnigs over te zeggen, maar als je de Microsoft website bekijkt krijg je wel enigszins een idee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan