Convert Doc naar BB code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi guido1,

Kun jij me ook vertellen welke versie van framework je op je PC hebt?

Hoi jorants en guido1,

Kunnen jullie 2 dingen voor me doen.

1 > Het bestandje ConvertDoc2BB.exe.config in de bijlage in dezelfde map zetten als ConvertDoc2BB.exe staat.

Als het dan nog niet werkt naar de volgende map gaan
c:\windows\microsoft.net\framework daarin staan waarschijnlijk een aantal mappen. Kun je vertellen welke map namen er allemaal staan (Dus alleen de mappen niet de bestanden).

Bij Voorbaat Dank

EDIT:Oudere versie van het bestand is verwijderd

Laatst bewerkt:
Hoi Spiderman,

Nog altijd dezelfde foutmelding.

Er staan drie mappen in:
v1.0.3705
v1.1.4322
v2.0.50727

Guido

Hoi guido1,

Dan snap ik er nu echt niets meer van. Ik heb hem net op een schone machine geprobeert, en ik kreeg inderdaad de melding 00000135.

SP2 geinstaleert, kreeg nog steeds dezelfde melding.
Framework 2.0 geinstaleert melding is weg.

Ik zal nog eens kijken, of ik iets kan vinden om het op te lossen, maar de ideeen worden minder :(

Hoi Spiderman,

Ik heb gezocht achter Framawork 2.0 maar vind geen goede link. Heb jij ene? Dan kan ik het eens opnieuw installeren. Hopelijk werkt het dan wel.

Guido

Framework is opnieuw geïnstallerd maar het werkt nog niet. Nu komt de meldig "Geen Code types gevonden".

Kun je mij vertellen welke bestanden en mappen ik nu juist moet hebben en waar vind ik de juiste versie?

Guido

Hoi guido1,

Yes nu werkt het programmatjes dus wel.

Je hebt nu nog maar 1 probleem.

Waarschijnlijk start je het programma op vanuit een zip bestand, of heb je niet alles uitgepakt.
In de bijlage staat de nieuwste versie, deze moet je ergens uitpakken (maakt niet uit waar) en starten vanuit de uitgepakte map

Lees: http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1745484&postcount=2

Quatsch had hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Ja, nu werkt het wel. Natuurlijk nog wat experimenteren en mee leren werken.

Nog een vraagje, is er ook voorzien dat de conversie in de andere richting gaat werken? Dat dus het resultaat bevoorbeeld een Word-document wordt?

Al vast al bedankt voor dit.

Guido

Hoi guido1,

Ik denk wel dat het converteren de andere kant op mogelijk is om te maken, maar wat is hier het nu van?

Als ik op vakantie ga wil ik ook graag terug komen.:p Nu zit het programma nog vers in je geheugen, later wijzigingen of aanvullingen maken vraag toch elke keer een nieuwe bestudering van je eigen programma.

Als ik mijn origineel Word-document verloren ben en heb nog wel de geconverteerde versie dan kan ik jou programma gebruiken om het origineel terug te hebben. Natuurlijk kun je op die manier ook testen of je nergens geen fouten gemaakt hebt maar dat is niet de bedoeling.

We weten ook dat er banen zijn die enkel richting zijn dus de heenreis en terug reis is niet noodzakelijk het zelfde.

Ik heb nu regelmatig teksten die op een forum gepubliceerd worden en met deze uitbreiding van je programma kon ik het resultaat zien, nog voor dat het gepubliceerd word.

Groetjes,
Guido

Laatst bewerkt:
Hoi guido1,

Als ik op vakantie ga wil ik ook graag terug komen
Is meestal geen willen maar moeten:(

Wat betreft het terug converteren, ik zal in de toekomst eens kijken, of ik hier tijd aan ga besteden.

Bedankt voor het testen, en als er nog meer suggesties/verbeteringen zijn dan hoor ik deze graag.

Hoi guido1,

Zeg nooit, nooit.

Ik heb ff een avondje zitten zweten :). Test maar en laat maar horen.

Laatst bewerkt:
Tof zeg!!

Ik heb wel een probleemke als ik een tekst in een kleurtje wil bevoorbeeld:
(color=red)Rood(/color) daar struikelt hij over. De ronde haken wel vervangen door vierkante haken.

Ik gebruik ook list en /list, kan je dat er bij zetten?
In de dialogbox kan je als filetype ook txt bijzetten?

En nu ik toch bezig ben, is het mogelijk jou programma oproepen en de sourcefile (txt doc of rtf) als parrameter mee geven? Ik bedoel zoiets ConvertDoc2BB.exe c:\mijntekst.txt methode type.
Methode om aan te duiden in welke richting je wil converteren.
type YABBC of BB code

Bedankt, Guido

Hoi guido1,

Dat komt omdat de juiste code daarvoor is
(color="Red")Rood(/color)
De ronde haken wel vervangen door vierkante haken. :)

EDIT: ook de list en /list zouden gewoon moet werken (tenminste dat doen ze bij mijn wel). Ik kom er net achter dat er wel een klein foutje in zit. De bulletindent wordt ook op de voorgaande regel gezet. Ik zal de in de volgende versie verhelpen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke dan hier voor vandaag de nieuwste versie

De laatste veranderingen zijn:

1. Bulletindent (list) werkt nu wel op de juiste manier.
  2. Er zijn nu commandline argumenten mee te geven (parameters).
    • -f:JeLocatie+Bestandsnaam(Tussen aanhalingstekens "").
    • -m:2bb of frombb (2bb is converteren naar bb code, frombb is converteren van bb code).
    • -t:bb code of yabbc code(of welke andere codetype die je zelf hebt aangemaakt),(Tussen aanhalingstekens "").

Dus bijvoorbeeld vanuit een dosbox "c:\Program Files\Convert2BB\Convert2BB.exe" -f:"c:\test.txt" -m:frombb -t:"yabbc code".

Laat maar horen :thumb: of :evil:

Laatst bewerkt:
Hoi Spiderman,

Bij gebrek aan tijd heb ik deze laatste aanpassing nog niet volledig kunnen testen en de commandolijn met argumenten ook nog niet.

Het Bulletindent (list) geeft nog altijd fouten, een blanke lijn bijvoorbeeld wordt ook beschouwd als een listitem.

Bij gebruik van kleuren mag ik de kleurnaam niet tussen quotes zetten anders krijg ik op het forum hier een fout op maar jou programma verwacht wel quotes.

Verder nog een vraagje, nu zijn de twee tekstvenster allebij even groot. Is het niet mogelijk om deze te maximaliseren en dan te kunnen kiezen welk van de twee vensters gemaximaliseerd worden?

Sorry voor deze laattijdige feedback.

Guido

Edit: Ik heb een documentje aangemaakt. Het bovenste deel is een tekst met YaBBC tags. Het tweede deel is zoals het op het forum getoond wordt. Je kan zien dat bij gebruik van COLOR ik geen quotes mag gebruiken terwijl jou programma die wel verwacht.
En bij de list-tag wordt er bij een blanko lijn ook een listitem aangemaakt.

Het testen van de commandolijn zal voor morgen zijn.
Hier volgt het voorbeeld hier in geplakt want een bestand opgeven gaat blijkbaar niet.
===== Origineel ===========================================
Hoi,
  • Je hebt blijkbaar geen enkele firewall geïnstalleerd. Het is de hoogste tijd om er één te installeren.
  • Je moet tijdens het uitvoeren alle programma's (ook je browser) sluiten. Dus om deze richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.
  • Je Java software is verouderd, oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem. Doe eerst de stappen om Java te deïnstalleren en dan deze om de nieuwe versie te installeren.
    Download de nieuwste versie van de JAVA Runtime Environment. Scroll naar Java Runtime Environment (JRE) 5.0 Update 9 en klik op de toets >>Download.
    Als je het menuutje Beveiligingsinformatie krijgt klik je op JA.
    Scroll naar Required en klik op Accept. Klik nu op Windows Offline Installation Multi-Language en je kiest om het bestand op te slaan op je bureaublad.
    Ga dan naar Start => Configuratiescherm => Software en verwijder alle oudere versies van Java.
    Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam. Klik dan op Verwijderen of Wijzig/Verwijder knop. Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn. Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart dan je pc. Dubbelkik dan op jre-1_5_0_09-windows-i586-p.exe op je bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Scan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een nieuwe HijackThis log ter controle.
    Post ook de laatste log van AVG_Anti_Spyware.

Succes, GUIDO
===== Resultaat ===========================================
Hoi,
• Je hebt blijkbaar geen enkele firewall geïnstalleerd. Het is de hoogste tijd om er één te installeren.
• Je moet tijdens het uitvoeren alle programma's (ook je browser) sluiten. Dus om deze richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.
• Je Java software is verouderd, oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem. Doe eerst de stappen om Java te deïnstalleren en dan deze om de nieuwe versie te installeren.
Download de nieuwste versie van de JAVA Runtime Environment. Scroll naar Java Runtime Environment (JRE) 5.0 Update 9 en klik op de toets >>Download.
Als je het menuutje Beveiligingsinformatie krijgt klik je op JA.
Scroll naar Required en klik op Accept. Klik nu op Windows Offline Installation Multi-Language en je kiest om het bestand op te slaan op je bureaublad.
Ga dan naar Start => Configuratiescherm => Software en verwijder alle oudere versies van Java.
Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam. Klik dan op Verwijderen of Wijzig/Verwijder knop. Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn. Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart dan je pc. Dubbelkik dan op jre-1_5_0_09-windows-i586-p.exe op je bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
• Scan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een nieuwe HijackThis log ter controle.
Post ook de laatste log van AVG_Anti_Spyware.

Succes, GUIDO
===========Einde========================================

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan