Convoy werkt niet goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
had 18 wheels of steel Convoy gedownload (aangekocht via internet Trymedia) voor mijn kleinzoon als paasgeschenk. Maar als we het spel willen spelen gaat het beeld met schokken en duurt het heel lang eer er iets beweegt...
Ik heb nu wel een nieuwe pc en moet er nog wat wegwijs uitgeraken.
Moet ik ergens iets veranderen in de instellingen of zo ?
Het vreemde is er staat ook 18 Wheels of Steel Across America op en dat werkt prima !
Kan er iemand ons helpen a.u.b. ?

Ja, maar dan zou je eerst wat meer info moeten geven over je pc. Typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter. Vertel mij de info die er onder processor,geheugen,direct x versie staat. Ga vervolgens naar het tabblad beelscherm en vertel mij wat er bij apparaat,naam staat en vertel mij ook bij stuurprogramma's welke datum dat er daar vermeld staat.Zijn alle direct x functies ingeschakeld? Doe ook de directdraw en direct3d test? Wat is het resultaat? Volgens mij gaat je probleem opgelost zijn na een driverupdate van je 3d-kaart(als je mij de info geeft kan ik je een link geven) of installatie van een patch van het spel.

Systeemmodel : Acer Aspire E500
BIOS : Default System BIOS
Processor : Intel(R)Pentium 4 CPU 2.93GHz (2cpu's)
geheugen : 768 MB RAM
wIsselbestand : 323 MB gebruikt, 1551 MB beschikbaar
DirectX-versie : Directx 9.0c

Beelscherm :
ATI RADEON XPRESS 200 Series
geheugen : 256 MB
huidige : 1280 x 1024 (32 bit) 75 Hz
Plug & Play Monitor

Stuurprogramma Ati2dvag.dll
versie 6.14.0010.6534

Direct Draw : ingeschakeld
Direct 3D versnelling : ingeschakeld
AGP-oppervlakteversnelling : ingeschakeld

Geluid : Realtek HD audio versie 5.10.0000.5172

oeps was datum vergeten te vermelden bij stuurprogramma ati2dvag.dll (versie 6.14.0010.6534) = 15.04.05

testen waren allemaal goed

nog vlug iets toevoegen (is misschien belangrijk ?) bij beeldscherm:
Chiptype ATI RADEON XPRESS 200 SERIES (0x5A61)
DAC-type : Internal DAC (400 MHz)

Aan je processor en hoeveelheid geheugen ligt je probleem al zeker niet. Hier kan je je drivers updaten : https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Verwijder eerst de vorige drivers door het ati software uninstall utility te gebruiken die je terugvind onder configuratiescherm,software.Herstart je pc.(dit zal ook gevraagd worden) Installeer dan pas de drivers die je net hebt gedownload. Ik raad je ook aan om de patch eens te installeren : http://www.valusoftsupport.com/KBArticle.asp?kbid=5035 (moest de versie nog niet uitgerust zijn met de allerlaatste patch)

bedankt voor je antwoordje maar.. wou eerst nog vragen of ik het zo wel goed doe (ken niets van computers...)
Doe ik het zo correct ? :
klik op de link voor de driver
dan kies ik RADEON
dan kies ik "Catalyst 6.3 Windows XP" (ja ?)
dan kom ik op een ander scherm :
daar kies ik "Connection Speed Cable" Microsoft Net Framework"
en klik ik op "download" (1 of 3)
dan komt er "Dotnetfx.exe" version 1.1.
Het is dit toch dat ik moet downloaden hé ???

Vraag dit om heel zeker te zijn voor ik iets verkeerds zou downloaden....

Alvast heel hartelijk bedankt voor je antwoordje !!!!!! (en sorry..)

Zorg er eerst voor dat je ziet staan motherboard/igp drivers als je dat niet ziet moet je nog eerst even kiezen voor motherboard/igp drivers (dit is wel belangrijk dat je de juiste installeert) dan kan je drukken op catalyst 6.3 windows xp ... dan moet je microsoft.NET framework downloaden moest het nog niet bij configuratiescherm,software staan dan download je display driver die laatste update is niet echt nodig. Is niets hoor het is beter dat je het vraagt. Wat je zei was goed. Dat is immers wat je nodig hebt om de drivers correct te laten werken.

.... hier ben ik weer ...

Waar kan ik dat zien of ik Motherboard/IGP drivers heb op mijn computer ?? Ik heb Everest geïnstalleerd maar ik weet niet waar ik moet zoeken...

Heb dan ook op de site van ATI gekeken : Daar staan veel verschillende downloads
Catalyst 5.2 Windows XP - Motherboard IGP drivers
Cat 5.1
Cat 5.3 enz

"als" ik dat ook eerst zou moeten installeren (downloaden) welke moet ik dan kiezen ?

Kan je me alsjeblief helpen ? Bedankt hoor !!

Beste viv
Ik zal het nog proberen te verduidelijken. In een vorige post van mij had ik een link gepost. Klik op die link.(normaal zou je direct bij de juiste drivers moeten komen maar ATI laat het direct doorlinken niet toe) Vervolgens op Windows XP Drivers and Software,Motherboards with ATI Graphics,Catalyst 6.3 Windows XP - Motherboard/IGP Drivers,ga dan naar de High Speed
(Cable / DSL) sectie druk op de link die bij display driver staat. Heb je al windowsupdates gedaan? Zonee dan doe je dit best even of je download nog datgene waarbij download 1of 3 staat. Je moet enkel maar de 6.3 installeren. De vorige drivers zou je in principe moeten terugvinden onder configuratiescherm,software. Daar zou je normaal de ati software uninstall utility. Hopelijk is nu nog wat duidelijker. Anders vraag maar gerust.

heb de driver geïnstalleerd (eerst oude verwijderd en dan geïnstalleerd)
Het werkte nog niet, maar ben dan in Configure Graphic Options gegaan (van het spel zelf) en heb geprobeerd hier en daar iets te veranderen. Nu gaat het al een stuk beter, alleen rijdt de camion nog met schokjes.....

Ik weet niet welke instellingen de juiste zijn en je kan uit zoveel kiezen, misschien weet jij wat ik juist moet instellen...

Dit zijn de schermpjes waar je iets kan veranderen :
Device : RADEON XPRESS 200 Series SW TCLX86/SSE2

Shader Quality :
ARB Minimum Safe fallback shaders
ARB1 : Compatible : standard shader quality
ARB2 : Enhanced high-end : additional effects
R2XX : Ati Radeon 8500+ effects

Resolution :
640 x 480 x 16bit Default (60Hz, 72Hz, 75Hz)
800 x 600 x 16bit
x 32 bit
1024 x 768 x 16 bit (tot 32 bit)
1152 x 864 x ....
1280 x 768 x ....
1280 x 960 x ....
1280 x 1024 x ...

Detail Settings : Low / Medium / High

Het beste tot nu toe is : ARB1 Compact Standard 640 x 480 x 32 - 72 Hz
Maar het is wel nog met schokjes !!!!!

Heb je ook al de patch geïnstalleerd? Indien nog niet download hem dan hier : http://www.valusoftsupport.com/KBArticle.asp?kbid=5035
Die haperingen komen deels omdat jouw kaart eigenlijk een onboard kaart is. Wil je dit verhelpen dan zou je een aparate 3d-kaart moeten plaatsen. Het beste is dat je voor low kiest bij detail settings gaat normaal de spelsnelheid bevorderen ten koste van de graphics (de beelden die je te zien gaat krijgen). Sluit ook zoveel mogelijk achtergrondprocessen af voor dat je het spel opstart. Kies bij shaders eens voor ARB dan zou je kunnen proberen je resolutie te verhogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan