Cooledit

Status
Niet open voor verdere reacties.

madpro

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoe neem ik in de multisessie een tweede track op die ik meespeel met de eerste track, zonder dat de eerste track ook weer wordt opgenomen in de tweede track?

Je kan de tweede track opnemen als tweede singlesessie, dan de wave kopieren en plakken in de multisessie.

Greetz : Jer:cool:en.

Als ik de 2e track arm voor opname en dan opneem moet ik de eerste track horen om mee te spelen, maar hij neemt de 1e track ook weer op.
Kun je eea misschien iets duidelijker toelichten
Bedankt

Daarvoor heb je een full-duplex geluidskaart nodig.
Dat is een kaart die dat kan.
Dus afspelen en opnemen tegelijk via verschillende sporen.
Welke geluidskaart heb je?
Voor de rest is het zaak om de track die je reeds hebt opgenomen te "monitoren". Welk knopje dat op de track ook alweer is, ben ik even vergeten, het is alweer 4 jaar geleden, sorry.

Die kaart moet dat truukje kunnen, daar ligt het niet aan.

Als ik me goed herinner zitten er links naast iedere track een aantal knopjes.
Een rode voor opnemen, een mute knop en een monitor knop en nog een paar dacht ik.
Wanneer je track 1 een wilt terug horen zonder dat deze op track 2 opgenomen wordt, zul je even moeten "goochelen" met die knopjes.
Dus op track 1 monitor knopje indrukken terwijl je op track 2 opname knopje indrukt. Gewoon net zo lang pielen dat het lukt, het kan echt!
Als het goed is zit er ook een help afdeling in Cool Edit die het haarfijn uitlegt.
Ik heb net al gekeken of ik hem nog had liggen om even te installeren en te kijken, maar hij is al weg gegeven.

OK.
Ik hoor het wel.
Hou me op de hoogte!

Succes.

Het volgende heb ik gedaan.
Mijn opnamesignaal komt binnen op de E-MU-kaart in het rechter stereokanaal (gitaar)
Ik neem nu track 1 op en zet hierbij record devices op Right.
De Panknop staat nu in het midden en als ik deze opname gewoon afspeel hoor ik track 1 links en rechts.

Als ik bij nieuwe trackopname (record device ook op Right), en in track 1 de panknop naar links schuif en track 2 opneem, maakt hij een nieuwe opname van het rechte kanaal.
Ik hoor dan alleen bij de opname van track 2, track 1 mono over rechts.

Bij afspelen zet ik met de Panknop track-1 op links en track-2 op rechts.

Alleen als ik bij voorbeeld met een stereofile (mp3) mee wil spelen/opnemen, kan ik dus alleen het linkerkanaal van de mp3 horen tijdens de opname van een nieuwe track.

Het doel is in ieder geval gedeeltelijk bereikt.
Vreemd maar zou misschien ook anders kunnen.

Alle suggesties zijn natuurlijk welkom.
Bedankt

Hi,
Ik ben eruit!!!

Alle tracks neem ik right channel op in CoolEdit
En ik was vergeten op mijn mixer, waar de gitaar ingaat, de pan naar left te zetten.

Nu kan ik track1 over beide kanalen horen terwijl ik track2 opneem.

gr. en nog bedankt

Ik wou als zeggen, dat het erg vreemd zou zijn, want je moet gewoon ook in stereo kunnen monitoren en opnemen.
Geweldig dat het gelukt is.
Ik wens je veel inspiratie toe!

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan