CoolerXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Voor zover ik iets van overclocken weet, moet je vcore ook omhoog als je je FSB verhoogd. Ik vroeg me alleen af als dat nog nodig is als je CoolerXP gebruikt. CoolerXP is een onderdeel van PC-alert4 voor MSI moederborden om de vcore van een athlonXP varriabel te maken. De vcore stijgt als je CPU meer gebruikt wordt en omgekeerd. Zo wordt de CPU minder warm omdat hij op de momenten dat hij idle is, een veel lagere vcore heeft.

Diederik

Je hoeft pas met je Vcore aan de gang als je overklok instabiel is.
Zolang je overklok stabiel is zou ik van de Vcore afblijven.
Als je de Vcore verhoogt gaat ook de temperatuur van je processor omhoog.(meer stroom-->meer warmte)
Als je hem per ongeluk te hoog zet kan je processor stuk gaan.

Mijn vcore heb ik nog steeds niet verhoogd. Mijn FSB is 140 (komt van 133). Dus een 1533Mhz wordt +/- 1600Mhz. Zonder CoolerXP heb ik een temperatuur van 43°C en een stabiele vcore van 1,71. Met CoolerXP is de temperatuur 39°C en wisselt de vcore tussen 1,66 en 1,78.

Diederik

Lekker laten gaan zo denk.:)
Al hoewel het nog niet een hoge overklok is.

Naar mate je hoger gaat klokken heb je kans dat je met de Vcore aan de gang moet.
Zolang CoolerXp zijn werk goed doet zou ik het zo laten
en eerst lekker met de FSB klooien om te kijken hoe hoog je komt.

Hou wel goed je temperatuur in de gaten!!

Ik hou je op de hoogte... Vanaf welke FSB moet ik opletten voor mijn andere hardware? Mijn Geforce en zo? (kijk maar eens naar mijn opgegeven systeem.)

Diederik

Toch even melden dat MSI niet echt een goede keuze is als je wilt gaan overklokken.. Het zou me niet verbazen als je niet veel verder komt dan deze 140 MHz.

Geplaatst door Steve
Toch even melden dat MSI niet echt een goede keuze is als je wilt gaan overklokken.. Het zou me niet verbazen als je niet veel verder komt dan deze 140 MHz.

Het is me al gelukt tot 150 zonder problemen...

Dan heb je geluk, mijn broer doet met een KT3-Ultra slechts zo'n 142 MHz. Veel verder zal je in elk geval niet komen, spijtig genoeg.

Geplaatst door DiederikvH
Ik hou je op de hoogte... Vanaf welke FSB moet ik opletten voor mijn andere hardware? Mijn Geforce en zo? (kijk maar eens naar mijn opgegeven systeem.)

Diederik
Zodra je de FSB gaat verhogen gaat alles mee.
Zolang er geen pci-lock op je moederbord zit.
Daar ga ik niet vanuit gezien de reactie van onze meester overklokker.:D
(Steve)
Dus elke stap hoger met je FSB gaan je videokaart, netwerkkaart, geheugen enz omhoog.
Zorg dat je goed weet hoe je met de Bios clear jumper (bios reset jumper)moet omgaan.
Die kan je mischien nog wel nodig hebben,
als het systeem niet meer wil opstarten,
omdat je net ff te hoog zit met je overklok..

Geplaatst door Steve
Dan heb je geluk, mijn broer doet met een KT3-Ultra slechts zo'n 142 MHz. Veel verder zal je in elk geval niet komen, spijtig genoeg.
Wanneer weet je wanneer je niet verder kan??

als hij het niet meer doet of de rookwolkjes komen uit je systeemkast dan ben je te ver gegaan !!

Als ie niet meer opstart, dan weet je dat je een stapje terug moet.
(na Bios reset)

Wanneer de boel al bij het opstarten hangt of als je net in Windows zit. Om et te testen kan je een programma als 3dMark2001/2003 draaien, aangezien dit een benchmark-programma is. Na afloop controleer je de temps en de stabiliteit. :)

Laatst bewerkt:
Een programma als Prime is beter, daarmee kan je testen of hij echt 100% stabiel is. Pas dán is een OC geslaagd voor mij :)

Geplaatst door Steve
Een programma als Prime is beter, daarmee kan je testen of hij echt 100% stabiel is. Pas dán is een OC geslaagd voor mij :)

Kan ook. Ik ken et progje persoonlijk niet dus ik heb geen mening over.

[offtopic]dit topic gaat langzaam nu?[/offtopic]

Prime probeert een hoger priemgetal te vinden dan het hoogste op dit moment bekend, en dat vergt lekker veel inspanning van de CPU.

Geplaatst door Steve
Prime probeert een hoger priemgetal te vinden dan het hoogste op dit moment bekend, en dat vergt lekker veel inspanning van de CPU.

Kan best. :D

Geplaatst door crash
Zodra je de FSB gaat verhogen gaat alles mee. Zolang er geen pci-lock op je moederbord zit. Daar ga ik niet vanuit gezien de reactie van onze meester overklokker.:D (Steve) Dus elke stap hoger met je FSB gaan je videokaart, netwerkkaart, geheugen enz omhoog.
Hoe weet je dat? De memory clock en de core clock van mijn geforce zijn nog steeds dezelfde. Of wil dat niets zeggen?

Diederik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan