freebutterflyx
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 mrt 2002
Een kennis heeft vorige week 2 externe harddisks gekocht. Dit zijn 2 identieke van ik denk 2TB. Hij wil deze gebruiken als backup en reserve backup. Het is dus de bedoeling dat op beide dezelfde gegevens komen te staan.
Tot nu toe gebruikte hij DVD's en 2 kleine externe HD's als backup.
De backup bestaat uit foto en filmmateriaal, persoonlijke documenten, installatiefiles van enkele programma's,...
Omdat hij zelf niet zo heel veel kennis heeft van computers vroeg hij aan mij hoe dit best aan te pakken.
Het leek me het simpelste om eerst alles op de ene externe HD te zetten en daarna alles te kopieren naar de andere.
Het eerste deel ging vrij vlot (behalve het telkens wisselen van DVD of CD).
Maar het kopieren van de ene HD naar de andere gaat zeer traag. Dat het trager gaat dan kopieren tussen 2 interne HD's kan ik begrijpen maar hier gaat het toch wel zeer traag.
Wat kan hiervoor de reden zijn?
Tot nu toe gebruikte hij DVD's en 2 kleine externe HD's als backup.
De backup bestaat uit foto en filmmateriaal, persoonlijke documenten, installatiefiles van enkele programma's,...
Omdat hij zelf niet zo heel veel kennis heeft van computers vroeg hij aan mij hoe dit best aan te pakken.
Het leek me het simpelste om eerst alles op de ene externe HD te zetten en daarna alles te kopieren naar de andere.
Het eerste deel ging vrij vlot (behalve het telkens wisselen van DVD of CD).
Maar het kopieren van de ene HD naar de andere gaat zeer traag. Dat het trager gaat dan kopieren tussen 2 interne HD's kan ik begrijpen maar hier gaat het toch wel zeer traag.
Wat kan hiervoor de reden zijn?