Core™2 Duo Processor P7350 en Vista x64?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1walter9

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
ik heb een Intel® Core™2 Duo Processor P7350, de HP dv7 1070ed.

is het mogelijk om Vista 64 bit hier op te installeren? Ga ik er wel op voorruit, ik heb 4 gb intern gehuigen. Ik begrijp van de winkelier waar ik de HP heb gekocht dat hij in 32 bit alleen de helft gebruikt en pas bij Vista 64 bit pas alle 4 de gb gaat gebruiken.

Ik hoop op antwoord, gr, W@lter

Deze CPU ondersteund inderdaad 64 bit. Dus je kan er Vista x64 op installeren.

Oke, bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb nog enkele vragen.

-Ga ik er wel op voorruit qua snelheid of is het minimaal?
-Ondersteunt het mijn xp/vista 32 bit sotware?
- klopt het dat 32 bit besturingssystemen maar 2 gb en 64 bit 4 gb intergeheugen gebruiken?

gr, W@lter

1. De snelheid ga je bij normaal gebruik niet echt merken, eigenlijk is het enige voordeel van 64 bits dat je meer dan 4GB geheugen kan gebruiken. Ben je veel bezig met muziek- en videobewerking dan ga je het zeker merken, als je een 64 bits versie van het programma gebruikt dan.

2. De meeste 32 bits software werkt gewoon, een enkeling werkt wat minder of helemaal niet.

3. Hoeveel 32 bits ziet verschilt nogal, bij mij is het 3,25GB, maar bij sommige mensen is het 3GB of 3,75GB. De 64 bits versie ziet wel al het geheugen en kan ook alles gebruiken.

Nee, eigenlijk niet, moet dat?

Ik hoor hem zo heeeel af en toe.

Die vas jouw niet?

64 bit kan tot 16 exbibyte zien ;).

Verder zou ik er gewoon de 32 bits versie op laten staan. Aangezien sommige onderdelen geen drivers hebben voor 64 bit Windows versies :rolleyes:

Ik heb het nu 2 dagen er op staan en ik moet eerlijk zeggen, het bevalt erg goed qua snelheid. Programma's die 32 bit zijn worden gewoon geaccepteerd, Vista Ultimatum x64 creeerd een program files x64 map en een x86 map, dus geen probleem.

En ik gebruikt nu de volledige 4gb werkgeheugen

Ps, ik ben geen spelletjes freak, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik hoop dat hier genoeg informatie staat om een keus te maken,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan