dmv velden/knoppen in formulier subformulier gegevens ophalen uit query

Hoewel TS niet bijster geïnteresseerd lijkt in welke oplossing dan ook, ben ik toch maar even verder gegaan met prutsen; je moet tenslotte wat met je vrije tijd :D

Ik heb inmiddels alle rubrieken geactiveerd (je kan nu dus filteren op alles). Ook heb ik nog wat speeltjes ingebouwd voor het kiezen van periodes (jaar, maand, (werk)week, dag).

Veel plezier ermee.

Bijlagen

Peter, vraag ik heb een tabel met meerdere relaties geimporteerd. Dan komt er een foutmelding overloop fout 6 dit betekend en is een beperking waarschijnlijk in het keuzemenu relatie. Ik ben aan het spitten gegaan en ik kan niet ergens iets vinden wat die melding veroorzaakt.?

Bijlagen

• 2026-03-31 13_24_28-Access - 20261231 money test selectie _ Database- X__downloads_test_xps2_2...jpg
    2026-03-31 13_24_28-Access - 20261231 money test selectie _ Database- X__downloads_test_xps2_2...jpg
    10,1 KB · Weergaven: 6
Dat is zonder te weten waar en wanneer de fout precies optreedt niet te zeggen.

@TS: ik weet niet wat Peter gemaakt heeft, en ga daar ook niet naar kijken (zie #20). Dus ik kan/ga je niet helpen met je laatste probleem. Sterker nog: ik ga pas weer wat doen met (wat ik de beste werkwijze vind) mijn oplossing als je antwoord geeft op de vraag die ik gesteld heb. Aangezien ik het behoorlijk druk heb deze weken, en dus geen tijd wil verspillen met het werken aan overbodige oplossingen.

@userJan, nog even een aanvulling op mijn eerdere bericht.
Ik ben inmiddels alweer 2 versies verder :p (omdat het kan).
Bij nader inzien was ik ook niet zo tevreden met de oplossing waarbij als je de applicatie opent alles geselecteerd is. Ik heb daarom nu een Octafish-proof versie gemaakt waarbij er niets geselecteerd is en alles getoond wordt.
Verder heb ik in deze versie het subformulier verwijderd; de transacties kunnen net zo goed in Het Formulier getoond worden. Verder zijn er nog wat kleine dingetjes aangepast (rapport, totaalbedrag en aantal transacties).
Al met al is er dus heel wat gewijzigd en ik ben benieuwd of de fout ook in deze versie ook optreedt als je met de nieuwe gegevens werkt. Hoe dan ook, geef altijd voldoende informatie als er een fout optreedt; alleen aan een foutmeldingsscherm hebben we niets. Klik in ieder geval op de knop Foutopsporing en voeg ook van dat scherm een afbeelding toe.
Bericht automatisch samengevoegd:

Nog even een nabrander; over hoeveel verschillende relaties hebben we het dan? Mogelijk loopt een vatiabe (i) uit zijn bereik. Dan zou je de declaratie (Dim) aan moeten passen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb nog even wat zitten testen en het aantal relaties kan inderdaad het probleem zijn, ook in versie 4.
De teller i die gebruikt wordt bij het vullen van en het geheel (de-)selecteren van de listboxen is gedefinieerd als byte (max 256). Als er meer relaties zijn, gaat het dus mis. De oplossing is eenvoudig, maak er integer of long van.
De vraag is echter wel of een listbox met meer dan 256 waardes nog wel hanteerbaar is.

Het filter kan ook te groot worden als je (bijna) alle relaties selecteert. Daar zie ik nog niet direct een oplossing voor, anders dan iets in de trant van het voorbeeld uit post #3.

Het filter kan ook te groot worden als je (bijna) alle relaties selecteert. Daar zie ik nog niet direct een oplossing voor

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan