Core i7 te Warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

BladeNL

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hey,

Ik heb net mijn nieuwe Core i7 systeem gekocht en gebouwd.
Nou valt mij op dat hij op stock freq en voltages bijna
50 graden idle word en de cores apart bijna 70 graden stressed.
Dit kan niet goed zijn, iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik heb genoeg case fans, een P6T Deluxe V2, niet veel in de bios gedaan,
een CoolerMaster M850 850watt PSU en Kingston DDR3 1600Mhz RAM.
Ook is de temperatuur in mn kamer redelijk normaal, rond de 20 tot 25 graden
max. Ook de VCore Voltages zijn max. 1,25.

Alvast Bedankt,

Tom de Roos

alle fans, en koelers draaien ook (als je tenminste luchtgekoelde processor hebt)?en je overklokt niet?

Hoe zit je met de airflow in je kast. Ik heb ook een Core i7 (2,66GHz), deze is 45 graden met stock koeler en niet geklokt idle. Geklokt naar 3,3Ghz 48 graden idle. Moet erbij zeggen dat mijn systeem gewoon los op m'n bureau ligt, dus geen kast nog omheen zit.

Hoi !

In de link van @w00tare staat de Mugen volledig verkeerd geinstalleerd !

Dus....

Greetz,

Harry.

Dat geven ze daar ook aan Harry, echter heeft die persoon geheugen met hoge heatsinks erop en kan de fan dus niet daar plaatsen. Iets wat nu dus niet goed gaat koelen, met de casefan en cpu fan vlak bij elkaar.:p

[edit]De stock koeler, zou moeten voldoende zijn.[/edit]

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, correct, maar als een een niet-stock-koeler koopt (en dat heb ik vaak mogen doen) let je toch op of het ding in je kast past !

Maar als jij zegt dat het bij een Core i7 met een stockkoeler moet lukken onder de temp. van @T.S. te komen geloof ik je direct !

Greetz,

Harry.

Ik heb zelf ook de stock koeling van Intel er nog op. Zelfs met hun eigen aangebrachte koelpasta, normaal gebruik ik Arctic Silver 5. Momenteel niet geklokt omdat ik met installaties bezig ben. (dualboot)
Dit zijn momenteel mijn temperaturen idle, met een kamer temperatuur van 27 graden. Met gamen worden soms de cores apart inderdaad 70/71 graden, de cpu algemeen 50/51 graden.

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=69399&stc=1&d=1250794684[/smallimg]
(Klikbaar)

Core i7 920 2,66GHz.

Ik ben dan ook benieuwd hoe de airflow in de PC-kast van de TS is.

Bijlagen

• Temperatuur Core i7 idle.jpg
    Temperatuur Core i7 idle.jpg
    128,6 KB · Weergaven: 940
Laatst bewerkt:
Sorry had het niet gelezen :P, Hij gewoon even gegoogelt ;)

Succes verder:thumb:

Bedankt

Oke, bedankt voor de Reacties, ik dacht namelijk dat de i7
idle rond de 30 graden hoort te zitten, maar dat is dus niet zo, prima
dan. De airflow in mn kast is prima, ik heb een SilverStone Raven RV01B-W
kast, echt super, aan te bevelen voor iedereen, zit wel een prijskaartje aan maar
is elke cent waard. Ik zal binnenkort maar een CoolerMaster V8 aanschaffen
dan. Dat probleem ook weer oplost, bedankt iedereen.

Dan nog hoe zit je met de koeling en luchtstroom (ariflow) in de kast?

Dat zeg ik

Dat heb ik al gezegt, dat zit wel goed, de SilverStone Raven heeft het moederbord
90 graden gedraait, zodat wat normaal achter uit de pc komt, nu boven uit komt, dit is
helemaal super omdat warmte van zichzelf al stijgt, ook heb ik 2 x 180mm casefans en
een 120mm casefan voor betere airflow. Ik zal binnenkort een Mugen 2 of CM V8 installeren dan is het warmte probleem zowiezo opgelost.

No pro

Geen probleem, ik bouw al een aantal jaren PC's. dus als ik een pc van 2000 euro koop met een core i7 en een gtx 295 zorg ik dat ze in een mooie kast hangen met voldoende airflow. :thumb:

Hoi !

@Lex: als je met die Thermalright draait, kun je dan wat temp. doorgeven ?

Dit is een van de weinige koelers waar ik geen enkele ervaring mee heb.

Greetz,

Harry.

Ja hoor Harry, geen probleem. Moet even kijken waar ik hem ga bestellen. Bij Alternate hebben ze er eentje compleet met fan. Die heb ik echter niet nodig gezien ik een 120 mm Sharkoon fan heb die erop moet.

Toch is die temperatuur niet goed. Al heb je de meest slechte kast (en die heb je dus echt niet...) dan nog hoort de i7 niet zo heet te worden.
Ik denk dus dat je koeler niet goed vast zijn, of dat de sensor niet goed is.

Hoe heb je de temperatuur gemeten?

Hoi !

Ondanks mijn geringe ervaring met de i7 ben ik het helemaal met je eens, @marsmannetje !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan