Could not create Java virtual machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hey,

Ik kan dus totaal niet meer Minecraft spelen. Als ik MinecraftSP.exe aanklik, krijg ik de error in de titel...

Ik heb Java al opnieuw geinstalleerd, Minecraft opnieuw, maar niks helpt...
Wat kan ik nog meer proberen?

Waar moet ik dan kijken? Zowel bij de Java in configuratiescherm en de Minecraft website...

Uit al die dingen bij configuratiescherm word ik niks wijs....

bij configuratiescherm heb je java staan klik er op => advanced=> java console => show console

Dat balkje boven de error zegt: Java Virtual Machine Launcher.
De error heeft als inhoud: Could not create the Java Virtual Machine.

Wat moet ik als nieuwe locatie doen?
En wat is dat JAVA_HOME gedoe?
Misschien is een uitgebreide uitleg handig :P

Laatst bewerkt:
bij installeren een nieuw path kiezen Zo heb je twee installaties . maar moet je ook weten of je 64bit operatin system hebt en ik hoop windows moet je de juist downloaden.

env is een variabele die constant is in het besturingsysteem hiervoor moet je naar systeem gaan en dan naar uitgebreide systeemeigenschappen en dan omgevingsvariabelen maar ik neem aan dat je nog niet geinstalleert bent dus laten we dit eerst doen

ps ik ben ook op chat aanwezig op het moment

Laatst bewerkt:
Wat moet je hebben

een nieuwe variabele met naam
JAVA_HOME = C:\Program Files\Java\jdk1.7.0

een variabele met naam bij mij ziet die er ongeveer zo uit
Path = C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static;C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\;C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\syswow64;%JAVA_HOME%\bin;%aANT_HOME%\bin;C:\Program Files (x86)\Belgium Identity Card;C:\Program Files (x86)\Windows Live\Shared;%DLS_PATH%;C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\SnapAPI\;C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTSystem\

Hoeft hij er dan maar 1 keertje tussen? En dat maakt niet uit waar?

juist het maakt niet uit waar Hierna start u de computer opnieuw op en moet het gewoon werken merk op dat je onderaan ook een icoon java staan hebt

Opnieuw opgestart enzo... MinecraftSP.exe werkt nog steeds niet.
Heb bij processen gekeken, alleen jusched.exe staat draaiend...
Verder geen Java...

Ik kan hem wel zien... Maar minecraft wil ook niet starten...

Hij werkt dus wel, die klok. Maar daarna weer geprobeerd of Minecraft het deed, maar nog steeds dezelfde error

sorry ik moest er nog eens vandoor

maar je merkt wel op dat je installatie java juist werkt dus ik zou dat spel of game eens herinstalleren. bij terug niet werken kan je ook het eens volledig verwijderen herstarten bij laptop stroom los en 10sec batterij(indien win7 en recente computer) uithalen en herinstalleren

Opnieuw Windows 7 installeren gaat niks worden, heb namelijk stuk of 15 games erop staan... Maar kan weleens proberen om Minecraft opnieuw te installeren

vraag ik ook niet enkel dat spel is genoeg maar herstarten en batterij is belangerijk omdat sommige computers een coppy in geheugen plaatsen das iets nieuw maar ook voor virusen kan het belangerijk zijn geheugen effen zonder spanning zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan