• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

COUNTIF icm IF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pris87

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Beste leden,

Ik ben bezig met het analyseren van mijn data, echter kan ik maar geen juiste formule maken voor het berekenen van het aantal verliezen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Mijn data bestaat uit wedstrijden gespeeld door verschillende landen. Hierin staan 2 teams aangegeven (2 landen) en het land dat heeft gewonnen. Ik zou graag voor ieder land apart willen berekenen hoe vaak zij hebben gewonnen en verloren. Ik heb hiervoor een aantal formules gebruikt maar ik kom er maar niet uit. Het bestand ziet er als volgt uit:

Date Team 1 Team 2 Winner
1/1/01 NL DU NL
1/3/01 Spain NL NL
1/1/01 DU NL DU

Uit mijn formule zou dus moeten blijken dat Nederland 2 keer heeft gewonnen en 1 keer heeft verloren, Duitsland 1 keer heeft gewonnen en 1 keer heeft verloren en Spanje heeft 0 keer gewonnen en 1 keer verloren.

De formule voor het aantal 'wins' heb ik al bepaald als volgt:
=AANTAL.ALS($D:$D;H4)
Waarbij D: D mijn bereik (kolom: winner) is en in het vakje H4 staat "Nederland".

Kunnen jullie mij helpen met de formule voor het aantal verliezen per land??????
Ik heb een excel sheet als bijlage erbij gevoegd!

Alvast bedankt!!!!!

Priscilla

Bekijk bijlage losses.xlsx

Laatst bewerkt:
Hoi Priscilla,
Er zijn misschien meerdere mogelijkheden, maar ik heb er een simpele rekensom van gemaakt:
Aantal keer dat een land voorkomt als thuislpoeg + uitploeg opgeteld minus het aantal keer dat de ploeg als winnaar is berekend.
=SOM(AANTAL.ALS($B:$B;H4)+AANTAL.ALS($C:$C;H4);-AANTAL.ALS($D:$D;H4))

Je had natuurlijk ook een kolom met verliezer kunnen maken; de formule in regel 4 wordt dan: =ALS(D4=B4;C4;B4)

Groetjes

Hierbij Priscilla.

Werk niet over hele kolommen.
Dit vertraagt het bestand enorm.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan