Cpu 77 graden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave The Rave

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Hoi, sinds kort heb ik een nieuw moederbord en processor.

Van de week was ik bezig met Windows Movie Maker en toen begon Asus pc Probe ineens te piepen.
Asusprobe gaf een temperatuur aan van 77 graden voor de Cpu
Ik was ook aan het downloaden.
Hetzelfde gebeurde toen ik een dvd aan het rippen was.

Ik heb een Cpu 3.0 Ghz met 1 GB geheugen.

Het enig wat hielp was mijn kast open maken.

Normale temperatuur van de cpu is 47 graden en het moederbord 37 graden.
Het moederbord word niet te warm.

Groetjes Dave

kijk ff of de fan op je cpu koelblok goed draaid.

Haal de fan er af en blaas ff het koelblok schoon

Heb je het moederbord niet in een te kleine kast gemonteerd waardoor je koeler achter de voeding is geplaatst?
Zo ja dan zul je moeten gaan denken aan een grotere pc kast want dan kan die niet optimaal koelen waardoor de temp. van je processor op loopt.

Dat vroeg ik mijzelf ook al af.
Ik heb het nml. laten doen.
En er waren al een paar andere dingetjes ook niet in orde??
Kan ik dat nu nog controleren?

Groetjes
Dave.

Het is een maandje geleden gebeurd, dus lijkt hij mij ook stofvrij gemaakt.
Ik denk dat ik hem nu zelf maar ff uit elkaar moet halen.
groet Dave

Heb je het moederbord niet in een te kleine kast gemonteerd waardoor je koeler achter de voeding is geplaatst?
Zo ja dan zul je moeten gaan denken aan een grotere pc kast want dan kan die niet optimaal koelen waardoor de temp. van je processor op loopt.

Beantwoord het bovenstaande eens want als dit zo is heb je het probleem al.

Het kan inderdaad zijn dat er te weinig of te veel pasta op je cpu zit (te veel gaat isoleren ipv koelen).
Laatst heb ik een spuitje artic silver gehaald en van mijn cpu de pasta vervangen en dat scheelde mooi 15 graadjes celsius :)
Als je de pasta vervangt, maak dan eerst even de koeler en cpu vrij van oude pasta met wasbenzine. Het gaat het makkelijkst wanneer de pc even heeft aan gestaan, dan is de oude pasta makkelijker te verwijderen.

Beantwoord het bovenstaande eens want als dit zo is heb je het probleem al.

Het enig wat hielp was mijn kast open maken. als dan de temp daald dan is oorzaak slechte lucht door stroming van je kast.

Ik wacht op antwoord,
als je koelpasta er geheel niet tussen zou zitten kan die oplopen tot die extreem hoge temp.

Laatst bewerkt:
Als het mobo niet te warm wordt, lijkt mij dat de airflow in de kast zelf wel redelijk goed is

Als je processor achter de voeding zit krijg je deze problemen en de temp. van je moederbord kan normaal zijn.

Sluit de kast koeler eens af want zoals het nu zit heb je geen goede airflow in de kast, je zou de kast koeler eens naar de voorkant kunnen plaatsen zodat deze frisselucht naar binnen blaast.
Bij deze situatie trekt die lucht naar buiten via de voeding en de kastkoeler waardoor je een vacuüm trekt boven de processor koeler waardoor deze geen goede airflow meer heeft.
Nog een tip zorg dat je kabels netjes weg gewerkt zijn dit geeft een betere lucht door stroming door de kast.
En geen kabels voor de processor koeler langs dit inv erband met dat deze in de ventilator kunnen raken, netjes weg werken heb je alleen maar voordeel bij.

Laatst bewerkt:
Ik heb de koeler er maar eens afgehaald en volgens mij is dit een beetje weinig koelpasta.

zie foto's

cpu.JPG

koeler 1.JPG

Groet Dave

ik heb ff met de pc boer gebeld en hij vertelde mij dat het vooral komt dat de pc zijn warmte niet kwijt kan. En dat ik het beste een fan voorin de kast kan plaatsen.

Groet Dave

De temperatuur van 77 graden is niet verontrustend.

Sarvo zei:
Het kan inderdaad zijn dat er te weinig of te veel pasta op je cpu zit (te veel gaat isoleren ipv koelen).

Te weinig koelpasta maakt niets uit als de koelblok maar goed contact maakt met de processor.

Heb zelf bijna 2 jaar gedraaid ZONDER koelpasta

Dave The Rave zei:
De temperatuur van 77 graden is niet verontrustend.

Pas op hiermee... Toen mijn CPU destijds rond de 80* werd riep iedereen wat anders. Het ene bedrijf sprak over prima temperatuur terwijl het andere bedrijf zich verbaasde dat hij wel niet zó hoog kwam..

Ik vind 77* te warm..

77 graden is weldegelijk verontrusten in mijn ogen.
Als je een casefan aan de voorkant plaatst, zorg dan dat deze verse lucht naar binnen blaast. Aan beide kanten een fan plaatsen die naar buiten blaast heeft minder effect.
(ik test het altijd met een sigaret... even kijken welke kant de rook op gaat :D)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan