CPU gebruik schiet omhoog bij Call of Duty 4

• Onderwerp starter Onderwerp starter T-J
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

T-J

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik speel al geruime tijd CoD4, maar heb sinds kort een zeer vreemd probleem!
Als ik mijn taakbeheer kijk draait het process SYSTEM op +- 0% van de CPU, maar zodra ik CoD4 start en ik een profiel moet kiezen schiet het SYSTEM process naar 50% en hoger.
In eerste instantie was ook het geheugen gebruik van SYSTEM erg hoog (+-78MB). Dit heb ik reeds op gelost door AVG er af te gooien en een andere virusscanner te installeren.

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
  • Videokaart driver geupdate
  • nForce driver geupdate
  • CoD4 opnieuw geinstalleerd
  • PunkBuster geupdate
  • Onnodige services en processen afgesloten

Het heeft altijd goed gewerkt, maar op de een of ander manier doet hij het nu niet meer. De PC wordt zo traag van het SYSTEM proces dat ik CoD4 niet kan/wil spelen.

Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen!

Mvg,

T-J

gebruik je ccleaner ofz registry winner kan helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ad-ware wel gedraait, zal ccleaner ook ff draaien, kijken wat dit oplevert!
[Update]
Helaas, ccleaner heeft wel wat gevonden en zo, maar heeft niet geholpen!

Laatst bewerkt:
soms kan het helpen dat als je het spel gestart hebt .. weer af te sluiten en dan direct opnieuw te starten verder anti-virus uitschakelen tijdens het spel ook alles in systeemvak (rechts onder) af sluiten wat afgelsoten kan worden of gestopt

Helaas, dit helpt ook niet.... Ik ben een beetje ten einde raad!
De volgende stap wordt Windows opnieuw installeren... :(

start je spel is op

ctrl alt delete en kijk is naar wat er veel processen gebruikt...

Dat zei ik al, dat process het SYSTEM (Zonder .exe) Het is het process dat de tijd bepaald voor andere processen die gebruik willen maken van de processor. Die hoort helemaal niet zo veel CPU te gebruiken.

[UPDATE]

Ik heb het probleem geupload! Heb na lang zoeken een programma gevonden dat alle processen laat zien met daar onder waar hij mee bezig is!
Het systeem process was bezig met een dll dat te maken had met een driver/onderdeel dat niet functioneerde. Heb het in apparaat beheer uitgeschakeld en nu is het probleem opgelost! Het was een onderdeel in het apparaatbeheer dat niet was geinstalleerd.
Programma gebruikt: Process Explorer gratis te gebruiken van Microsoft!

Laatst bewerkt:
Dat zei ik al, dat process het SYSTEM (Zonder .exe) Het is het process dat de tijd bepaald voor andere processen die gebruik willen maken van de processor. Die hoort helemaal niet zo veel CPU te gebruiken.

[UPDATE]

Ik heb het probleem geupload! Heb na lang zoeken een programma gevonden dat alle processen laat zien met daar onder waar hij mee bezig is!
Het systeem process was bezig met een dll dat te maken had met een driver/onderdeel dat niet functioneerde. Heb het in apparaat beheer uitgeschakeld en nu is het probleem opgelost! Het was een onderdeel in het apparaatbeheer dat niet was geinstalleerd.

klik ff op vraag is oplost

[UPDATE]

Hallo, ik vroeg me af hoe je dit probleem precies hebt opgelost, aangezien ik precies hetzelfde probleem heb maar dan met World of Warcraft. Heb zelf ook al alles geprobeerd maar mijn CPU blijft steeds omhoog schieten. Ik heb het programma dat je noemde gedownload, maar ik weet niet hoe ik precies kan zien wat en of er iets mis is. Kan iemand mij hier even doorheen helpen? Alvast bedankt!

ik heb twee monitoren dus kan het spel starten en kijken wat er allemaal op de achtergrond mee draait.
Je moet kijken naar welk proces er heel veel van je CPU gebruikt. Vervolgens kijk je in dat programma wat ik noemde wat dat proces aan het doen is. Aan de hand daarvan kan je zien wat de veroorzaker is.Ik wist toevallig dat het mijn geluidskaart was.... Als je er niet uit komt moet je maar even een screenshot maken of zeggen welk proces zo hoog draait...

Hallo,

Ik heb een print screen gemaakt toen hij net weer eens een keer omhoog schoot:

Ik vond er zelf niet veel raars aan te zien, wat denken jullie? Misschien voor de duidelijkheid nog eentje als hij normaal is:

Bedankt!

Heb je bij allebei de screenshots firefox open staan? Zo ja, dan zou ik beginnen met firefox en alle overige programma's dat je niet gebruikt af te sluiten en dan WoW te starten.
Voor de rest zie ik niets raars.
Hopelijk is het daarmee opgelost!

Het kan kloppen dat ik daar Firefox toevallig open had staan, ja, maar het maakt niet uit of die open staat of niet. Ik heb al geprobeerd om te spelen met niets in de achtergrond, en dan heb ik het probleem nog steeds. Ik ben echt ten einde raad want voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd.

Kan je dan een screenshot maken van dat programma wat ik hierboven genoemd heb als hij zo hoog in CPU schiet?

Lol.. ik heb hem nu helemaal kapot gemaakt. Ik dacht dat het een geweldig idee was om XP te installeren in plaats van Vista (ik heb een Acer 5520g laptop die met Vista kwam zonder cd maar met recovery partitie). Dat was ook zo, had nog maar de helft van de processen lopen en hij werd lang niet zo heet als eerst met Vista, maar had de fps drops nog steeds en nu krijg ik ook om de zoveel tijd bluescreens.

Even van het weekend een recovery cd regelen want alt+f10 werkt niet meer omdat ik XP heb geïnstalleerd. Dan maar weer terug naar Vista en verder kijken met dat programmatje dat jij noemde.

Oeps! Tegenwoordig is het niet altijd slim om je laptop met XP te installeren omdat niet alle drivers beschikbaar zijn!
Vista staat bekend om zijn vele processen die hij draait (in mijn ogen heel veel onnodige dingen).
XP heeft dat daar in tegen stukken minder. (Ik draai nog steeds op XP :D)
Als je Vista weer op je laptop hebt staan moet je even kijken of je de nieuwste drivers en update hebt! Dat scheelt meestal ook wel!
Succes er mee!
(Ik weet niet of ik aankomende week kan reageren ivm vakantie)

Hallo,

Sorry voor de (erg) late reactie, maar inderdaad zelf ook vakantie gehad etc. Ben er nu weer en heb mijn laptop weer terug naar Vista gekregen. Ik ga vanavond het programma dat je eerder noemde downloaden en het even uitproberen. Zal zo snel mogelijk weer even een screenie posten, hoop dat daar misschien dan iets uit komt.

Ik heb nog ruim een half jaar garantie op dit ding, dus als er weer niks uitkomt, zou het misschien een ideetje zijn om hem terug te sturen en na te laten kijken? Hij heeft het de eerste paar maanden gewoon perfect gedaan, dus ik snap niet waarom hij het nu dan ineens niet meer doet.

EDIT: hier zijn de screenies.

Twee screenies van als mijn cpu omhoog schiet:

En twee van als hij normaal is:

Laatst bewerkt:
Hallo!

Bedankt voor de tip, ik heb het programma meteen uitgeprobeerd en alle programma's die het aanbood afgesloten. Helaas helpt het niet en krijg ik nog steeds de FPS drops.

Ben onderhand echt ten einde raad ik heb vrijwel alles al gepobeerd!

Aan je screens is niet meteen iets raars te vinden. Zou je even willen kijken of alle drivers goed zijn geinstalleerd?
Weet het niet precies te vinden in Vista, maar ik denk dat het op de volgende manier wel kan.
  • Rechter muisknop op "Deze computer"
  • Kies voor "beheren" (je kan een melding krijgen van Vista, die kan je gewoon op toestaan klikken)
  • Kies "apparaatbeheer" in het linkerscherm
  • Klap geluid uit in het rechterscherm
  • Alle onderdelen waar een uitroepteken bij staat moet je even uitschakelen (Dubbel klikken en dan "dit apparaat niet gebruiken"(of iets dergelijks))
Als dit niet werkt, weet ik het ook niet meer.
Hopelijk lost dit het op!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan