MaartehhM
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2005
Hey,
Recent een nieuwe PC gekocht (zelf samengesteld en in elkaar gezet).
Na de nodige problemen over een CPU die niet met een oudere versie van de BIOS wilde werken, doet de PC het zo goed als prima.
Echter, af en toe valt de PC uit. Zomaar, zonder enkele reden.
Ben gelijk even gaan voelen hoe heet de PC was, stof zat er uiteraard niet (PC hoogstens 2 weken oud).
Voelde prima, gewoon lekker temperatuurtje van rond de 30 graden, als het niet minder was. Videokaart was iets warmer, maar ook maar iets van 40 graden oid.
Nouja, om een lang verhaal kort te maken: Na Everest en een MSI mobo programmaatje te hebben geinstalleerd, melden ze allebei dat de CPU zo'n 107/8 graden is.
Ik geloof niks van, dus ik in BIOS kijken, en jawel, 107/8 graden.
Allemaal leuk en wel, maar zo'n temperatuur is het duidelijk niet.
Conclusie: Sensor kapot. Geweldig, maar zodra ik een spelletje speel wordt het NET iets meer en dat zorgt ervoorda t m'n PC zichzelf uitschakelt.
Dus, hoe kan ik er voor zorgen dat ik die sensor de nek om draai?
Alvast bedankt,
Maarten
Recent een nieuwe PC gekocht (zelf samengesteld en in elkaar gezet).
Na de nodige problemen over een CPU die niet met een oudere versie van de BIOS wilde werken, doet de PC het zo goed als prima.
Echter, af en toe valt de PC uit. Zomaar, zonder enkele reden.
Ben gelijk even gaan voelen hoe heet de PC was, stof zat er uiteraard niet (PC hoogstens 2 weken oud).
Voelde prima, gewoon lekker temperatuurtje van rond de 30 graden, als het niet minder was. Videokaart was iets warmer, maar ook maar iets van 40 graden oid.
Nouja, om een lang verhaal kort te maken: Na Everest en een MSI mobo programmaatje te hebben geinstalleerd, melden ze allebei dat de CPU zo'n 107/8 graden is.
Ik geloof niks van, dus ik in BIOS kijken, en jawel, 107/8 graden.
Allemaal leuk en wel, maar zo'n temperatuur is het duidelijk niet.
Conclusie: Sensor kapot. Geweldig, maar zodra ik een spelletje speel wordt het NET iets meer en dat zorgt ervoorda t m'n PC zichzelf uitschakelt.
Dus, hoe kan ik er voor zorgen dat ik die sensor de nek om draai?
Alvast bedankt,
Maarten