CPU te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamezonex

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
hi
Ik had speedfan gedownload en ik kwam erachter dat mijn CPU wel erg warm wordt. 58 graden. En niet eens belast. Dus weten jullie of dat goed is? Of dat ik een nieuwe cooler moetkopen.

Hoi,

En wat is de temperatuur van de cpu in de bios?

Modag

Hoi,

Even opnieuw opstarten en dan del (meestal) drukken en dan moet je de bios even doorlopen en dan kom je van zelf een scherm tegen waar verschillende temperaturen staan.
En f10 drukken om de bios weer uit te komen
Modag
speedfan etc. vaak niet de juiste temps.

Laatst bewerkt:
ok bedankt. geen reden om paniek:p. Dan is die fanspeed wel heel erg slecht daar staat namelijk een vuurteken.

Hoi Ronnie 1,

Ik vind 55-60 graden zoals in je link beschreven wordt vrij hoog en daarbij zijn temp is dit al bij hem onbelast dus nog niet eens bij games.

Modag

Dus gamezonex kijk toch maar even in de bios vanmiddag wat de temp is

Laatst bewerkt:
Hoi,
Hij zal der wel verstand van hebben maar nu weet ik niet wat jou processor temp is maar die van mij hangt de hele dag al rond de 30 graden en dat vind ik dus een groot verschil.
En even kijken of de temp klopt kan nooit geen kwaad.

Modag

Hoi,
Hij zal der wel verstand van hebben maar nu weet ik niet wat jou processor temp is maar die van mij hangt de hele dag al rond de 30 graden en dat vind ik dus een groot verschil.
En even kijken of de temp klopt kan nooit geen kwaad.

Modag

Hoe hoog zit je ??

ik heb ook het probleem dat hij te warm word , als ik gewoon wat rond surf op mijn pc zonder alteveel zware dingen te doen is mijn cpu op een temperatuur van tussen de 50 en 60 graden , terwijl ik een aardige koeler heb , Zalman Koeler zon joekel :p en als ik crysis speel flikkert me pc zomaar uit en start hij opniew op , rara hoe kan dat :SS

henrydev, de temperatuur van je CPU is niet alleen afhankelijk van de CPU-koeler die je erop hebt zitten maar ook van de airflow (luchtstroom) in de kast. Als deze slecht krijg je vanzelf ook hogere temperaturen.
Ook geen, slechte of slecht aangebrachte koelpaste kan negatieve gevolgen hebben op de temperatuur van de processor.

Zijn de zalman koelingen voor de procesor aan te raden? Met de airflow zit het wel goed. Alleen men videokaart is 64 graden(passief).

henrydev, de temperatuur van je CPU is niet alleen afhankelijk van de CPU-koeler die je erop hebt zitten maar ook van de airflow (luchtstroom) in de kast. Als deze slecht krijg je vanzelf ook hogere temperaturen.
Ook geen, slechte of slecht aangebrachte koelpaste kan negatieve gevolgen hebben op de temperatuur van de processor.

ok :) en wat kan ik doen om mijn airflow te verbeteren ?

ik heb ook het probleem dat hij te warm word , als ik gewoon wat rond surf op mijn pc zonder alteveel zware dingen te doen is mijn cpu op een temperatuur van tussen de 50 en 60 graden , terwijl ik een aardige koeler heb , Zalman Koeler zon joekel :p en als ik crysis speel flikkert me pc zomaar uit en start hij opniew op , rara hoe kan dat :SS
Waarom begin je hier met je vraag terwijl je zelf al een topic hebt lopen over je probleem?
Het is niet de bedoeling andermans topic te kapen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan