CPU van slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Hoi,
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn pc.
Van de week zette ik hem aan zoals altijd 's morgens en hij startte op in de BIOS.
Hij gaf daar aan dat er een andere CPU in is gezet en dat ik nu de snelheid moest aanpassen.
Het is een AMD Athlon (TM) XP 2400+ en hij stond dus gewoon op 2400 in de BIOS.
Ik liet dat dus staan en startte de pc verder op. Dat werkte dus niet. Ik terug naar de BIOS en veranderde 2400 in 2000 en ja, toen startte hij wel door.
Sindsdien laat ik het op 2000 staan, maar ik vind het heel vreemd.
Wat kan dit zijn?

Kan het zijn omdat hier in huis een aantal keer de aardlekschakelaar eruit is geploft en dat de pc daar nu last van heeft gekregen, ondanks dat dit 1 week daarvoor is gebeurd?
Dus niet dezelfde dag of zo, maar echt 1 week eerder.

Ik draai op Linux.
Als er verder nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Eh nee.....had ik dat moeten doen dan en waarvoor is dat?

Hoi,

Ik zeg niet dat je het moet doen maar zo zet je bios weer terug naar de de fabrieks instelling en kan je proberen het probleem hiermee op te lossen.
Het is in ieder geval het proberen waard.

Modag

Laatst bewerkt:
maar eh, de amd 2400 wil niet zeggen dat die 2,4 ghz is eh, het kan zijn dat je hem nu zonder bedoeling hebt overklokt, want de amd 3800 is 2 ghz,

Dit begrijp ik even niet.
Ik heb de cpu in de bios op 2000 gezet omdat hij op 2400 niet meer wilde opstarten. Vraag is waarom niet, want ik heb hier nooit wat aan veranderd sinds ik dit moederbord met cpu heb overgenomen.
Dus hoe kan ik hem nu overklokt hebben als ik hem in principe naar beneden heb gezet?

Laatst bewerkt door een moderator:
het aantal GHZ is de snelheid waarop de processor en je geheugen loopt.

het hoger of lager zetten van die snelheid(in jouw geval van 2,4 naar 2,0) heet (onder)/overclocken.
meestal zet je dat hoger omdat je dan een snellere pc krijgt. blijkbaar is door de aardlekschakelaar de voltages en spanningen in je processor en bios veranderd.

origineel is de athlon 2400 ook 2,0 ghz. dus je hebt hem gewoon weer naar de originele snelheid gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan