CPU Vervangen was een ramp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uberwanker

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Nadat ik de pc van een kennis opengehaald hebt, en geprobeerd er een P4 3Ghz Socket 478 in te leggen maar deze deed het niet maar zou het wel moeten doen. Nu heb ik de originele CPU er weer ingelegd maar is heel het beeld raar, het is onleesbaar en geeft aparte kleuren paarse strepen enzo. Ligt dit aan de GPU [hier ben ik niet aan geweest] ? het leek mij wel maar ik vond het raar. ik moet deze wel weer fixen anders krijg ik een nekschot van Ben

Met je blote (statische) fikken aan pc's prutsen is veelal wel te doen maar wordt altijd afgeraden zonder polsbandje...Maar één ding is zeker. Je moet dan niet aan CPU's gaan rommelen die zijn een stuk gevoeliger.

Beeldscherm is een CRT? Paarse strepen op het beeld duiden meer op een slecht in het slot zittende grafische kaart of slecht aangesloten monitorkabel. Even kaartje goed aanduwen..of als het de het de kabel is, kijk even of er geen pinnetjes krom zijn...

Oké dat begrijp ik, het is een TFT scherm, en het scherm is gewoon onleesbaar, ik weet alleen hoe het scherm langzaam opkomt dat dit het windows xp boot scherm is. verder kan je er niks uit halen.

Aan de GPU heb ik niet gezeten, maar nadat dit optreed heb ik dit duidelijk nagekeken, niks is fout en geen foute pinnetjes.

Ook kan ik horen nadat hij door het Boot screen is dat hij er daarna mee stopt, en zich zelf reboot erg raar dus.

bedankt voor je tijd

Hoi,

Heb je wel eerst de oude koelpasta verwijderd en er daarna wel nieuwe opgedaan?
Anders gaat het ook mis hé!!

ja, want ik hoor hem ook gewoon windows laden. de CPU werkt gewoon prima naar mijn idee. het is meer een grafisch probleem.

Oke.

Heb je een pci-e kaart of agp? En zit er misschien ook een videokaart onboard?

Dan kun je de losse kaart eruit halen en dan testen of je hetzelfde hebt met de onboard! Wel ff goedzetten in je bios (als je daar nog kunt komen of kunt zien) anders maar kijken of het automatisch wordt toegapast als je de losse kaart verwijderd!
Anders misschien maar ff een andere kaart lenen?!:o

Heb je ook geen andere agp kaart liggen? Of één die je kunt lenen om te testen? Misschien kun je bij een lokale pc-boer ff een oordeel krijgen! (bij de meeste wel gratis)

ik ga het proberen met een andere AGP kaart, wil dat niet werken dan ga ik eens langs de pc winkel langs, ik baal er wel van want ik fix hier wel vaker de pc's en laptopjes en nu is het dus mis gelopen.

Ik wou de CPU van P4 van 2.4ghz vervangen voor een 3ghz P4, en volgens sisoft sandra kon het MSI moederbord gewoon tot 3ghz en HT aan.

Dat zou ook het probleem niet moeten zijn...

Meeste moederboarden en overige hardware is net lego..als het past dan hoort het bij elkaar...dingen die niet bij elkaar horen passen gewoon niet.

Conclusie: er is echt iets kapot...

Maar je zegt zelf..het start op, en dan zie je paarse strepen, dan gaat-ie uit en start opnieuw op... geen piepjes? Vaak piept een moederboard bij foute configuraties..bijvoorbeeld bij afwezige videokaarten, niet functionerend geheugen, geen harde schijven of anderszins.. soort van Morse-code

Een signalenoverzicht staat vaak wel in de handleiding. Vast nog wel te vinden op de site van MSI...

Dat zou ook het probleem niet moeten zijn...

Meeste moederboarden en overige hardware is net lego..als het past dan hoort het bij elkaar...dingen die niet bij elkaar horen passen gewoon niet.

Conclusie: er is echt iets kapot...

Maar je zegt zelf..het start op, en dan zie je paarse strepen, dan gaat-ie uit en start opnieuw op... geen piepjes? Vaak piept een moederboard bij foute configuraties..bijvoorbeeld bij afwezige videokaarten, niet functionerend geheugen, geen harde schijven of anderszins.. soort van Morse-code

Een signalenoverzicht staat vaak wel in de handleiding. Vast nog wel te vinden op de site van MSI...

dat dacht ik dus zelf ook, want als die CPU niet zou werken dan, zou ik een alarmgeluid moeten horen toch. geen buiten gewone piepjes als normaal nee. want tijdens het plaatsen van die 3Ghz heb ik juist geluisterd of ik een alarm oid hoorde maar hij bootte gewoon op maar zonder beeld gewoon [Ja paarse strepen en gewoon een beeld wat nergens op lijkt]

Hier een 2 filmpjes.

ik heb net getest met een AGP G-Force 4, en deze pakte hij, hij gaf windows xp neer maar met dikke strepen er door.
http://www.youtube.com/watch?v=tUmjMXrS82E

Toen ik de oude videokaart er weer in stopte, hoorde ik wel een geluidsignaal en deed hij niks, wat me opviel is dat de oude videokaart erg heet was geworden, maar niet op de cooler.. in een paar seconde.
http://www.youtube.com/watch?v=jxWbUBVFIfg

De oude videokaart kan "vliegsgewijs" de afvalbak in...die zal wel gebakken zijn.

De AGP test kaart zou je es kunnen checken op benodigd voltage..het moet wel overeenkomen met dat wat het moederbord afgeeft. Als dat ok is kun je nog es kijken of je het bios kunt resetten anders ben ik bang dat er ook op het mobo schade zit en dan kan die zo achter de videokaart aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan