Crashende Wifi adapters op Win 8 en 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Wifi usb adapters AC1200 sitecom , Edifax pci EW7728in, ICIDU wps. Win 8 reageert er niet op ondanks compatibel software Merkwaardigerwijs op kabelmodem reageert Edifax wel, Sitecom geeft onmiddellijk blauw scherm en met install software ICIDU kan je op gegeven moment niet verder, met de Edifax lukt het het per kabel prima maar na verhuizen naar ADSL wifi geen sjoege. Gaat het niet zo goed met wifi en win 8??? De sitecom geeft echt een forse crash : Wifi Usb 3.0 adapter AC 1200
 
De aanduiding van de Sitecom had wat completer gekund: In de Sitecom support sectie is die bekend als WLA-7100.
De laatste software bij Sitecom (naar zeggen ook met W8 support): hier
Het is eigenlijk een Realtek chip, met hoogstwaarschijnlijk de volgende Realtek aanduiding: RTL8192cu
Drivers bij Realtek: hier voor de RTL8192CU, mocht je die driversoftware (ook) moeten/willen proberen.

Die Edimax is end-of-life, met hier de laatste drivers die Edimax ervoor beschikbaar stelt. Ik zou met dat apparaat liever niet (meer) werken, dus, maar deze driver zou W8 compatible (moeten) zijn.
Het is eigenlijk een RalinkTech chip, met hoogstwaarschijnlijk de volgende RalinkTech aanduiding: RT2860
Drivers bij RalinkTech: hier voor de RT2860, mocht je die driversoftware (ook) moeten/willen proberen. [Fake evt. een e-mail adres, bijv. piet@chello.nl bij de End User Agreement pagina.]

Met ICIDU wps kan ik niets, dus daar zou een betere type-aanduiding voor moeten komen voordat we je daarbij kunnen helpen. Zo te zien hebben die een NI-70xxxx type-aanduiding, dus kijk naar een dergelijke type-aanduiding.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De Sitecom, is de usb 3 compatibel adapter met uitklapbaar klepje als antenne 300+ 900 Mbps 802.11ac Wifi 2,4 5 GHz band WLA 7100 AC 1200. Die crasht ( blue screen) in Win 7 en ( vriendelijker blauw scherm met begrijpelijker tekst waar je niets aan hebt.) Kom er op neer dat je niks meer kunt. Doet dit op kabel modem en ADSL modem. Opstarten zonder software install ( alhoewel compatibel met 8 ) deed het uiteindelijk bij een van de computers, Bij een ander in het geheel niet, meteen crash, en opnieuw installeren etc. De oude Edimax PCI werd zomaar gevonden zonder gedoe in 8 via kabel modem, WW erin en klaar. In Win 8 echter via ADSL modem geheel geen sjoege ( laatste software 8 compatibel) Als je op de .exe klikt of op icoontje rechts onder geen teken van leven.
 
Ik krijg uit jouw verhaal niet duidelijk of je nog iets met de drivers hebt gedaan?

Tijs.
 
wps.jpgTijs de drivers zijn allemaal als laatste up to date en compatibel met Win 8 Ook alleen driver gebruik via Win 8 geeft geen sjoege. Nog even een Sitecom N300 usb gekocht want computer moest toch op internet maar ook daar weer problemen. ( overigens ook op andere computer geprobeerd, ik waan me weer in eind vorige eeuw ) Dat laatste dingetje geeft tijdens de install een windowtje met tekst "cisco eap fast install module" en die staat er nu nog. De Icidu wps geeft bij een poging tot activeren de volgende window waarbij je dan op 'volgende' moet klikken en vervolgens geen reactie krijgt. Waar is die bekende cartoon ook al weer van de mannetje dat zijn computer het raam uitsmijt, niet echt om te lachen maar wel invoelend getekend.

Nog even aanvullend. Die oude Edimax met drie antennetjes en pci card werd bij mij thuis ( icm sitecome wireless gigabit kabelrouter 300N x3) meteen gevonden en werkzaam geïnstalleerd na invoeren ww, echter op het adsl telfort modem zo dood als een pier ( win8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een crash verhelp je er zeker niet mee, maar wat zijn de kenmerken van de wifi zoals ingesteld op dat Telfort routermodem?
Kanaalnummer of auto, 2.4 of 5ghz, 802.11a/b/g/n?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kanaalnummer of auto, 2.4 802.11n? Zal allemaal wel auto zijn. Die Sitecom N300 vanmiddag geprobeerd op de andere computer waar de AC 1200 crashte en hij installeerde en herkende goed. Dus even hurayyyy maar toen opeens weer de blue win8 screen, net zo *** als de win 7 maar ziet er vriendelijker uit met minder wartaal. De wartaal die overbleef was na verschillende crashes:

attampted_write_to_readonly_memory ( win32k,sys ) en system_thread_exception_not_handled en kernel_security_check_failure daarna opgehouden met proberen.. krijg het idee dat we weer een stappie terug hebben gedaan in computerland
 
Misschien een plan om (van de crashende computer) de memory-dumps in te pakken (met Winrar of 7-zip etc.) en die dan te uploaden naar http://www.mijnbestand.nl en ons de link ernaar te geven.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %windir%\minidump
Kopieer de bestanden naar je bureaublad en pak ze daar in.

[Ik neem aan dat alle crashes op 1 W8 computer plaatsvonden, en dus niet op meerdere computers.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Jawel ook op de mijne die ik als proefkonijn ging gebruiken. Ik vind de blue screens op twee verschillende maar up to date sitecome adapters wel heel frappant. Niks aan de hand met die computer. Internet adsl ( dochter) computer win8 loopt als een zonnetje geen overbodige zooi en net geïnstalleerd dan moet dat toch werken. Van de wat oudere adapters vrees je automatisch al van te voren. Altijd al een beetje tricky. Maar wat gebeurde daar opeens , op mijn computer ( upc kabel) daar stond nog een Cisco Network Magic Pro op en die begon opeens alles te herkennen! na dagen:) Alleen de dure Sitecome ac 1200 niet, lampje gaat niet branden en is waarschijnlijk kapot gecrashed op andere computer. Vraag me af hoe dat allemaal kan. En met name dat dat cisco proggie zo traag reageert. Ik kom er wel uit denk ik misschien cisco op de andere computer.
 
Talloze male geprobeerd nu: Op kabel en ADSL. Ook HD geformatteerd en win 7 erop i.p.v. Win 8.1. Zonder adapter/wifi geen problemen. Zodra adapter erop 4 verschillende geprobeerd vrijwel meteen blauw scherm. Steeds andere oorzaak vermeld ( bla bla bla ) Kan ik hier de conclusie uit trekken dat het niets met de software en adapters te maken heeft maar dat het een moederboard of andere hardware probleem betreft???? Moederboard vervangen??
 
Zodra adapter erop 4 verschillende geprobeerd vrijwel meteen blauw scherm. Steeds andere oorzaak vermeld[...]

Als dat nog zónder driver-installatie is (dus met de Windows/Microsoft driver's ipv. die van de fabrikant) dan begin ik idd. een hardware fout te vermoeden. Kan dan (m.i.) liggen aan het intern geheugen, moederbord of voeding.

Overigens kunnen de dump-bestanden mogelijk wat duidelijker hintten, maar een memtest86+ kun je zowiezo alvast een nacht laten lopen.

Tijs.
 
In the beginning: Computer met Edimax PCI wifi adapter en Windows 7 pro op Telfort: prima, later na verhuizing op KPN glasvezel: prima: Later op Telfort modem en win 8>> 8.1 pro, geen resultaat. Noch op Edimax, noch op twee spiksplinternieuwe en prijzige Sitecoms noch op twee Icidu's met en zonder WPS: alleen maar Blue Screens: zowel op een Telfort ADSL als op een Sitecom Gigabyte router op UPC kabel. Ook na installatie van Win 7 pro en ten einde raad ook nog maar eens de oude Vista erop gezet. Van alle hardware de niewste versies alsook de meegeleverde versie geprobeerd. Terugschroeven van de oude situatie gaf ook geen baat. Mij uiteraard suf gegoogeld. Geen Nederlandse forums met dit probleem!!! Ben ik de enige Nederlander met dit probleem:) Internationaal wemelt het van deze klacht. En dan word je pas echt gek want nou is de redding nabij?? Vergeet het, tot op heden geen resultaat!! Hoeveel gekkenhuizen moeten inmiddels vol zitten met jongens met een bluescreen syndroom?? Ik ben het vast aan het worden, maar beter gek dan dit nog langer mee te moeten maken. Zal toch niet zo zijn dat de computer dan maar met grof vuil mee zal moeten?? Als zijnde de ultieme oplossing van dit probleem?? Wie oh wie redt mij van de opkomende Bluescreenziekte????:eek:
 
Misschien een plan om (van de crashende computer(s)) de memory-dumps in te pakken (met Winrar of 7-zip etc.) en die dan te uploaden naar http://www.mijnbestand.nl en ons de link ernaar te geven.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %windir%\minidump
Kopieer de bestanden naar je bureaublad en pak ze daar in.

Tijs.

Zie hier de tip die ik al eerder gaf. Mogelijk leveren de minidumps meer inzicht.
Het is (bijv.) niet uit te sluiten dat er een ander probleem is dan met de drivers.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, ik durf bijna niet hardop te praten. Heb twee geheugenrepen van de 4 eruit gegooid> Alles eraf geformatteerd, begonnen met 8 pro erop te zetten Sitcome software erop. Daarna adaptertje erin herstart en *******,!!! hij doet het ( tot nu toe!). Ga nu verder met 8.1 pro. Houd je op de hoogte
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan