Creative Sound Blaster Live, niet instaleren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini Doc

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Ik heb gisteren windows XP opnieuw geinstaleerd en vervolgens drivers geinstaleerd kaartjes erin.
En nu ziet hij de multimedia-audio kaart wel (geluidskaart) maar kan hem niet instaleren of een driver geven.
Want de software van creative zegt dat er geen geluidskaart inzit terwijl hij wel in apparaat beheer staat?

Wat kan ik hieraan doen?

(Ik heb de kaart al in een andere slot geprobeerd en de drivers opnieuw geinstaleerd maar zonder resultaat)

Alvast bedankt, Dominic

Begrijp ik het nu goed of niet? heb je eerst de software van je kaart ge-installeerd en dan de kaart er in? Dat lukt niet.

Je moet eerst geluid on bord, eerst uit schakelen, dan kan je vast wel creative installeren.

Wat ook nog wel eens wil werken:

ga naar apparaatbeheer en de-installeer ALLES wat met geluid te maken heeft.

Start de pc daarna opnieuw op. Wat dan (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) gaat gebeuren is het volgende :

Windows installeert (vanuit de inmiddels op de hdd staande "cabs") de Windows geluidsstuurprogramma's opnieuw en vervolgens krijg je een melding dat er "nieuw hardware" is gevonden (geluidskaart). Vervolgens worden ook daar de benodigde stuurprogramma's voor geladen. (zitten ook al in Windows) In het onwaarschijnlijke geval dat de eigen geluidsstuurprogramma's van Windows niet vanaf de hdd worden geinstalleerd, kan het zijn dat Windows om de "eigen" XP-CD vraagt, houd 'm dus bij hand.

Als het geluid dan werkt kun je overwegen om de "eigen" software van Creative (meegeleverd op de CD-rom bij de geluidskaart) NIET te installeren. Je kaart werkt prima en het enigste dat je mist zijn wat toeters en bellen om "leuke" fratsen uit te halen met je geluidskaart / demo's en wat diagnostische tools. (Aan beide mis je m.i. niets............)

Maar goed, als je perse de eigen software van Creative wil installeren dan doe je dat als laatste. Ik ben ervan overtuigd dat als je deze volgorde aanhoudt, het geluid weer prima zal functioneren.

Wat Humpe zegt is een actie die je wel eerst even moet uitvoeren / checken alvorens je mijn adviezen uitvoert.

Laatst bewerkt:
Ik heb net alles gedeinstaleerd en de kaart erin gedaan, vervolgens drivers geinstaleerd maar nog steeds vraagt windows waar hij de driver kan vinden voor de geluidskaart:(

Ik heb niet gezegd dat je de kaart eruit moest halen...........

Advies:

nog een keer in APPARAATBEHEER alles wat geluid betreft de-installeren. (Zorg idd. EERST dat in het bios sound on board op disabled staat)

Vervolgens pc uitzetten, -wacht desnoods 1 minuut alvorens je 'm weer aanzet-.

PC aanzetten en NIET zelf drivers installeren maar Windows het laten doen.

Als Windows helemaal klaar is zou het perfect moeten werken ZONDER dat je zelf drivers hebt geinstalleerd.

Pas in het geval dat Windows tijdens de detectie "zeurt" over het feit dat 'ie een driver(locatie) niet kan vinden, is het tijd om zelfs iets te doen............. (locatie opzoeken), maar nogmaals, laat EERST Windows volledig automatisch het werk doen.

Ik heb Windows al laten zoeken, maar Windows kan niks vinden voor deze geluidskaart:(

Ik kan je vanachter mijn pc helaas niet verder helpen.
Ik weet alleen 99,9% zeker dat ALS je een Creative kaart hebt EN Windows geeft verder binnen zijn geluidshardware/software (apparaatbeheer) GEEN foutmeldingen, de installatie van de Creativekaart probleemloos moet verlopen als je vanuit een schone (lees: ge-deinstalleerde) situatie start.

Windows geeft een error in apparaatbeheer dat hij geen drivers heeft voor creative, dus waarschijnlijk ben ik dan die 0.1 % :confused:

Nee oke, dat hoeft nog niet perse. Je bent nu tenminste "ergens" en wij, die meelezen, weten nu -ongeveer- waar het probleem zit.

Doe de CD van Creative erin en sluit 'm af als 'ie gaat starten, maar laat 'm in de drive zitten.

Ga naar appraatbeheer (zie bijlage) en rechtsklik op het "foute" apparaat en kies voor bijwerken van stuurprogramma.

Volg vervolgens de aanwijzingen van Windows en ga opzoek naar het benodigde bestand op de CD (mogelijk een .inf file). Nu zou het allemaal goed moeten komen.............

was de bijlage vergeten, komt 'ie........

Bijlagen

• schema.jpg
    schema.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 37
Ziet er toch (overwegend keurig uit !) Er is niets mis met je Creative hardware / software ! Je probleem zit elders.

Knikker al die foute apparaten weg (de-installeer) en start de pc opnieuw.

Sterker nog, als je op een van de apparaten zou klikken onder "geluid" dan staat daar : "Dit apparaat werkt correct". Deze boodschap krijg je bij al de daar staande apparaten om de doodeenvoudige reden dat alles prima voor elkaar is!

Maar waarom krijg ik dan deze error? :
error7ug.jpg

En wat kan ik daar aan doen :(

nog een keer de hele execitie doen, maar dan niet alleen de foute apparaten weggoien (de-installeren) maar ook alle geluidssofdtware die nu foutloos staat, dan de pc opnieuw opstarten.

Helaas, ook al geprobeerd, had alle audioapparaten gedeinstaleerd en weer geinstaleerd.:(

ik bedoel ALLES de-installeren (de goede bij geluidsapparaten en alle foute bij overige apparaten) DAN pas opnieuw starten.

als je dat hebt gedaan en windows start opnieuw / detecteert opnieuw, komt dan hetzelfde foute apparaatbeheer scherm weer terug ?

Zo ja, dan ben ik bang dat ik moet passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan