Ik snapte eerst niet wat je bedoelde, maar gelukkig is de voorlaatste regel duidelijk genoeg:
het invoerveld is niet voor deze tabel bedoelt maar voor een invoerveld voor facturen.
In je tabel Facturen sla je hopelijk alleen het veld CrediteurID op, en niet de CrediteurNaam... Dan blijft mijn verhaal namelijk recht overeind staan: de keuzelijst die je baseert op Crediteuren bevat, als het goed is, de velden CrediteurID en CrediteurNaam. Je ziet, als je een crediteur hebt gekozen, maar één waarde, namelijk CrediteurID of Crediteurnaam. Dat is een beetje afhankelijk van (of) welk veld je hebt verborgen. Zoals ik al zei: de wizard zal standaard voorstellen om het veld CrediteurID te verbergen, zodat je kunt zoeken op CrediteurNaam. Maar, en dat is wel belangrijk, je zult het CrediteurID dus op willen/moeten slaan in de tabel Facturen.
Nu kun je, en dat wil je zo te lezen, het veld CrediteurID wel kunnen zien op het formulier. Dat kan met een simpele formule. Maak een tekstvak (geen keuzelijst dus) en geef het Besturingselementbron de volgende formule:
=cboCrediteur.Column(0) als je het CrediteurID wilt zien, of =cboCrediteur.Column(1) als je de Crediteur Naam wilt zien. Daarbij ga ik er vanuit dat je keuzelijst cboCrediteur heet, en je twee velden hebt in de keuzelijst: CrediteurID en CrediteurNaam.