Criteria voor keuze velden in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scubaman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
99
Goede middag,

ik probeer een query te maken die bijna compleet bestaat uit ja/nee velden.

Nu wil ik graag dat korting automatisch ja wordt ingevuld als bij betaling vooraf ja aangevinkt wordt.

IK probeer bij criteria in de query dit in te geven, maar dat geeft een fout melding.
iif([contant]>0;"ja";"Nee")


Heb dit ook geprobber, (vond het in een forum)

iif([contant]>0;-1;0)


maar dit werkt ook niet.


Weet iemand raad.

hartelijk dank
 
Kijk eens naar je eigen formule; een ja/nee veld kan de waarden 0 of -1 hebben. Testen op >0 heeft dus bijzonder weinig zin.
 
Dag Octafish

Sorry voor de late reactie, maar ik had even de buik vol van mijn Access ontwerp. Een aantal dingen willen niet zoals ik in gedachten had en dan blijf ik er mee bezig. Had besloten het eren paar dagen te laten liggen in de hoop dat ik dan met een nieuwe, lees frisse kijk, er wee mee aan de slag kon.

Dank je wel voor de hint. Ontzettend stom van me dat ik dat zelf niet gezien heb, maar ja.....:) Dus een zet in de goede richting was welkom en nuttig!


GA de goede kanty op maar ben er nog niet, nog een aantal zaken proberen iop te lossen.


Is het mogelijk hier iemand te vragen kritisch naar mijn ontwerp te kijken?


Hartelijk dank
 
Zet je ontwerp (of je db) eens in de topic, dan kijken er geheid een paar mensen naar!
 
Db eerst comprimeren, dan zippen (eventueel in brokken van 100 kb als je winrar gebruikt) en dan posten. Of, als alternatief, kun je hem ook op een site als mijnbestand.nl zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan