cronjob wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

droogers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Berichten
173
Hallo,

ik heb via mijn webhoster budgetwebhosting sinds kort de beschikking over cronjobs. De cronjob die ik wil uitvoeren werkt echter niet. Er gebeurt niets. Ook krijg ik geen mailtje dat de cronjob wordt uitgevoerd.
Als commando gebruik ik:
php -q /**/**/public_html/mysql_backup.php. Ik heb deze code gecheckt bij budgetwebhosting en volgens hun is deze code goed. Als ik de code direct via http uitvoer werkt het wel.

Weet iemand wat de oorzaak dan is ?
 
Onder welke user word dit commando in de cronjob uitgevoerd en heeft die voldoende rechten op zowel de php binary als het mysql_backup.php bestand?

Probeer anders eens het volledige pad van de php binary te gebruiken in plaats van alleen maar "php"

Als je ook shell toegang hebt tot de server zou je het commando in de shell eens uit kunnen voeren om te kijken wat er niet goed gaat.
En natuurlijk: wat zeggen je logfiles over het al dan niet kunnen uitvoeren van dit script?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken. Wat het volledige pad is weet ik niet. Volgens hoster is alleen php voldoende.
Hoe moet ik de log-file benaderen ? kan hem nergens vinden.
 
Volgens hoster is alleen php voldoende
Dat heb ik vaker gehoord ;)

Een beetje professionele hoster heeft jou logs ergens in je \**\**\ pad gezet.

Op een kale bak staat die vaak in \var\log kijk eens in jou mappen structuur buiten je public_html map of je de map log tegen komt
 
In de error log kom ik dit tegen:
[Mon Sep 21 15:29:35 2009] [error] [client 213.247.64.29] File does not exist: /**/**/public_html/404.shtml
[Mon Sep 21 15:29:35 2009] [error] [client 213.247.64.29] File does not exist: /**/**/public_html/favicon.ico
[Mon Sep 21 14:28:00 2009] [error] [client 66.249.71.65] File does not exist: /**/**/public_html/404.shtml
[Mon Sep 21 14:28:00 2009] [error] [client 66.249.71.65] File does not exist: /**/**/public_html/robots.txt
[Mon Sep 21 12:19:00 2009] [error] [client 213.84.27.242] File does not exist: /**/**/public_html/404.shtml
[Mon Sep 21 12:19:00 2009] [error] [client 213.84.27.242] File does not exist: /**/**/public_html/favicon.ico

Volgens mij worden we hier niet veel wijzer van..
 
Misschien lichtelijk voor de hand liggend, maar heb je de tijd / datum wel goed ingesteld?
 
Dit is je weblog (error) maar je cronjob logt (als het goed is) niet naar het error.log van je webserver maar naar een ander log file
 
Bedankt voor het meedenken.
de datum tijd staat goed.
Log file is echt onvindbaar.
 
Hallo,

Ik heb bij budgetwebhosting nog een andere website staan. Daar werkt cronjobs prima. Er is iets mis met de site. Van budgetwebhosting krijg ik echter geen ondersteuning meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan