CRT monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
ben van plan om een nieuwe monitor te kopen
heb nu een TFT scherm

wat is een CRT monitor en wat zijn de voor en nadelen daar van

ben een gamer is ie daar geschikter voor dan bv een TFT

Het enige nadeel dat je hebt, een CRT monitor van 19" neemt veel plaats in. En qua snelheid en prijs ? een "snelle" TFT kan je volgens mij toch al kopen voor 500€. Ok is natuurlijk het dubbele, maar dan moet je naar je budjet kijken. ;)

Trouwens, een zoon van een kennis, speelt "FIFA 2004" op de pc,met 15" TFT, en dat draait zoals een fluitje van een cent.

Oh ja, ben nog even uw vraag vergeten. CRT, wil zeggen CHATHODE RAY TUBE. met andere woorden, is hetzelfde als een kleine TV.

Laatst bewerkt:
Zou het niet aanraden. heeft maar .26 . Natuurlijk voor die prijs ? Als je dan toch gaat voor een CRT, zou ik het voorstel van Will-Well even in overweging nemen. Maar ik zou toch overwegen ?
Ik ga even een site opzoeken waar je een vergelijken test kan vinden. Zal iets zijn voor straks.

Geplaatst door Will-Well
Een echte Gamer gebruikt een 19'' CRT monitor vanwege de snelheid. Er zijn wel snelle TFT schermen maar deze zijn nog prijzig. Wat dacht je van deze -->>
http://www.vicomputer.nl/productdetail.php?category_id=8&product_id=3

De snelheid hangt maar gedeeltelijk af van uw TFT monitor. Het hangt af van uw systeem. Dan mag uw scherm nog een 16ms hebben, als de processor of geheugen, niet voldoende zijn, dan ga je nog niets hebben.

zou dan deze dan ok zijn
de liyama MM904UTA 19" CRT Visionmaster pro 455 DT

Laatst bewerkt:
Geplaatst door vanzwam

De snelheid hangt maar gedeeltelijk af van uw TFT monitor. Het hangt af van uw systeem. Dan mag uw scherm nog een 16ms hebben, als de processor of geheugen, niet voldoende zijn, dan ga je nog niets hebben.

mijn systeem zou toch goed genoeg moeten zijn zie systeem onderaan

die bedoel ik is ie een beetje ok heb totaal geen verstand van

zal ik nog ff gedult moeten hebben denk ik :8-0:
wat is nu beter TFT of CRT
:confused:

weet je een goede crt met een budget van 200 a 300 euro

Als je kiest voor een TFT, zal je voor (snelle) spellen aan een response tijd van het liefst 20ms of lager moeten denken. De kijkhoek is wat minder belangrijk als je voornamelijk alleen achter de pc zit, verder het contrast is ook wel leuk als dat zo hoog mogelijk is (gelijk of hoger dan 400:1 is wel leuk als er zonlicht op je monitor kan schijnen, anders is 350:1 ook nog voldoende)
De 15 inch TFT's (vergelijkbaar met 17" CRT) die hier een beetje aan voldoen beginnen rond de €325, de 17" liggen ongeveer € 50 hoger.

Als je wat prijzen wilt vergelijken kijk dan eens op www.tweakers.net/pricewatch

Hoe zat het ook alweer met de refreshrate? Ik ga voor een tft met een rate van 16 m/s, maar als ik op de Kieskeurigsite kijk hebben ze het over contrastverhouding verticaal van 56/75. Hoe kan ik de rate omrekenen naar m/s?

Laatst bewerkt:
Dat is een CRT en daar gaat het niet om ms. Hoezo past die binnen jouw budget, de 454 kost hier in Nederland toch al gauw € 359 (Bron)

Bovendien als je de pond even omrekent naar de euro krijg je 214,99 × 1.1488013777620593= € 246,98

als je dan ook nog verder klikt naar de winkel waar die dan leverbaar is, blijkt dat er nog VAT (btw) bijkomt en dan kost die 240,86 dat weer maal 1.1488013777620593 = € 276,70
Als je dan weer onder op de pagina kijkt zie je een verwijzing voor nederland en daar is de Iiyama in één keer niet meer leverbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan