Crysis loopt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoB

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Crysis werkt wel op m'n laptop maar niet soepel, heel troef en schokkerig(Vb: als ik schiet dan zie en hoor ik dat pas 1 sec later). Crysis geeft zelf aan dat ik alles op Very High kan zetten dus daar zal het niet aan liggen denk ik:

M'n laptop:

Intel Duo Core P8600 2.40 GHZ
4 GB Ram
NVIDIA GeForce 9600M GT
Vista 32 bit

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Mvg,

Remco

Ga eens naar www.systemrequirementslab.com en doe de test :)
Zou je de uitslag even willen posten, dan kunnen we zien waarom ie mss zo sloom draait :p
maar je kan altijd nog op lage settings spelen? ;)

EDIT: zelf heb ik Intel Duo Core E8400 (3,00 GHz)
4 GB RAM
Gainward Radeon H4850GS
vista 64bit

ik heb alleen crysis warhead (kan ik net niet op z'n hoogst en crysis heb ik alleen demo van, maar daar kan ik alles net wel op z'n hoogst :rolleyes:
wil niet opscheppen hoor, zo ben ik niet, maar mijn systeem is wel veel beter dan die van jou :o
dus ben bang dat je niet op z'n hoogst kan draaien :p

Laatst bewerkt:
ipv alles op vhigh te zetten zet alles eens op high of medium en kijk of het dan beter gaat.

Ga eens naar www.systemrequirementslab.com en doe de test :)
Zou je de uitslag even willen posten, dan kunnen we zien waarom ie mss zo sloom draait :p
maar je kan altijd nog op lage settings spelen? ;)

EDIT: zelf heb ik Intel Duo Core E8400 (3,00 GHz)
4 GB RAM
Gainward Radeon H4850GS
vista 64bit

ik heb alleen crysis warhead (kan ik net niet op z'n hoogst en crysis heb ik alleen demo van, maar daar kan ik alles net wel op z'n hoogst :rolleyes:
wil niet opscheppen hoor, zo ben ik niet, maar mijn systeem is wel veel beter dan die van jou :o
dus ben bang dat je niet op z'n hoogst kan draaien :p

ik zit met een toshiba qosmio ,
intel centrino dualcore 2,53 GHz,
4 GB ram,
Geforce 9800 GT 2,2 GB geheugen,
windows vista 64 bits en ik kan crysis warhead op alles vhigh zetten...
(ook niet om op te scheppen maar gewoon even laten weten hé ;) )

opscheppers... neej grapje :P

maar idd warhead is om 1 of andere reden lichter, ik kan warhead ook op hogere settings spelen dan crysis.

Laatst bewerkt:
opscheppers... neej grapje :P

maar idd warhead is om 1 of andere reden lichter, ik kan warhead ook op hogere settings spelen dan crysis.

hmm... toch vind ik warhead betere graphics hebben ..? toch?
betere graphics, betere resolutie, meer instellingen voor beeld, ...
en crysis kan ik ook op vhigh spelen hoor;):)

jah, maar ik weet niet hoever je bent met warhead? maar de campaign (of hoe je dat ook spelt) is langer in crysis dan in warhead. ook moet je in crysis vliegen e.d. ook werd warhead eerst als patch voor crysis bekend gemaakt maar later toch een standalone expansion geworden. er zullen dus vast wel wat performance issues gefixed zijn.

Hmmm ik heb op www.systemrequirementslab.com gecheckt of m'n laptop Crysis kan runnen en hij zegt van wel, zelf op 'recomended' zegt ie 'Pass'.

Ik heb Crysis geprobeert op Low en dan draait ie wel beter, nog niet optimaal maar het gaat wel een stuk soepeler dan op High. Ik blijf het maar vreemd vinden.....

Hmmm ik heb op www.systemrequirementslab.com gecheckt of m'n laptop Crysis kan runnen en hij zegt van wel, zelf op 'recomended' zegt ie 'Pass'.

Ik heb Crysis geprobeert op Low en dan draait ie wel beter, nog niet optimaal maar het gaat wel een stuk soepeler dan op High. Ik blijf het maar vreemd vinden.....

ahja..
gewoon blij zijn dat je kan spelen zonder problemen zal momenteel het voornaamste zijn zeker:p..
anders moet je gewoon ook eens alle onnodige draaiende programma's af te sluiten, andere ingelogde accounts afmelden, verschillende processen stoppen en misschien gaat ie dan nog wat soepeler draaien ...;-)
ciao
G3X

Laptop 3d-kaarten zijn altijd zwakker dan desktop kaarten, dit is onvermijdbaar gezien de ruimte. Ik draai zelf crysis op very high (geen AA) op 1680x1024 met een 8800gtx en 2gb ram. Je moet wat tweaken met de settings, niet alles zou op low hoeven. Zover ik weet hebben laptopkaarten vooral moeite met shaders/particles (rook, vuur) en krijg je daar fps drops mee. Ook view distance is een krachtzuiger. Gewoon wat rondspelen, textures zou je iig op hoog moeten kunnen houden.

Laptop 3d-kaarten zijn altijd zwakker dan desktop kaarten, dit is onvermijdbaar gezien de ruimte. Ik draai zelf crysis op very high (geen AA) op 1680x1024 met een 8800gtx en 2gb ram. Je moet wat tweaken met de settings, niet alles zou op low hoeven. Zover ik weet hebben laptopkaarten vooral moeite met shaders/particles (rook, vuur) en krijg je daar fps drops mee. Ook view distance is een krachtzuiger. Gewoon wat rondspelen, textures zou je iig op hoog moeten kunnen houden.

is geen waar hoor...
mijn beeldkaart is super,
geforce 9800GT 2,2GB..
het is een superbeeldkaart en qua ruimte, dat is geen waar hoor,
mijn desktop zit ook een geforce 8800gtx in, die kast van mijn desktop zit volgepropt, grote beeldkaart, zeer grote koeling voor cpu, ...
ruimte heeft er echt niks mee te zien denk ik...
ik speel alle games op vhigh en geeft nooit problemen,
toshiba qosmio gaming zijn gamelaptops he, zijn op zulke toestanden voorzien ;)

dan nog ben ik het hier mee eens "Laptop 3d-kaarten zijn altijd zwakker dan desktop kaarten, dit is onvermijdbaar gezien de ruimte."

want een kast heeft idd grote koelers waardoor hij minder warm word en beter kan presteren en zelfs overclockbaar gemaakt kan worden.

met laptops kun je prima gamen en er zijn idd een heleboel gaming laptops op de markt.

maar ik denk dat ik voor meerdere gamers spreek als ik zeg dat ik toch voor de desktop kies als het om gamen gaat.

dan nog ben ik het hier mee eens "Laptop 3d-kaarten zijn altijd zwakker dan desktop kaarten, dit is onvermijdbaar gezien de ruimte."

want een kast heeft idd grote koelers waardoor hij minder warm word en beter kan presteren en zelfs overclockbaar gemaakt kan worden.

met laptops kun je prima gamen en er zijn idd een heleboel gaming laptops op de markt.

maar ik denk dat ik voor meerdere gamers spreek als ik zeg dat ik toch voor de desktop kies als het om gamen gaat.
koeling is hierbij geen enkel probleem,
de ganse achterkant is 1 grote koeling...
de onderkant zitten subwoofers met daarin ook een soort koeling....
koeling is geen enkel probleem...
eerst had ik ook maar een negatief gevoel over gaminglaptops...
nu ik er zelf een heb ben ik er zeer tevreden van..

koeling is hierbij geen enkel probleem,
de ganse achterkant is 1 grote koeling...
de onderkant zitten subwoofers met daarin ook een soort koeling....
koeling is geen enkel probleem...
eerst had ik ook maar een negatief gevoel over gaminglaptops...
nu ik er zelf een heb ben ik er zeer tevreden van..

Ik praat uiteraard over het algemeen. Een 200 euro desktop kaart zal onvermijdbaar beter zijn in prestaties dan een 200 euro laptop kaart. Kleiner is duurder. Mijn 8800gtx zou bijvoorbeeld nooit in mijn laptop passen, ze zijn even dik. Wil ik een kaart met gelijke prestaties dan zou ik veel meer geld kwijt zijn om dat in mijn laptop te krijgen. Een laptop kan ook nooit zo goed gekoeld worden als een desktop. Je 'hele' achterkant is niet zo veel, misschien 1/10 van wat een goede desktop kast levert. Sowieso hebben laptops geen goede airflow.

Ik zie eerlijk gezegd het hele punt van game laptops niet. Het is wel leuk als je veel reist voor wat vermaak, maar ik heb toch echt liever een mooie desktop zodat ik met het geld dat ik daarmee bespaar betere speakers/muis/keyboard/monitor kan kopen. Uiteindelijk is het allemaal voorkeur, zoals met veel dingen.

Ik praat uiteraard over het algemeen. Een 200 euro desktop kaart zal onvermijdbaar beter zijn in prestaties dan een 200 euro laptop kaart. Kleiner is duurder. Mijn 8800gtx zou bijvoorbeeld nooit in mijn laptop passen, ze zijn even dik. Wil ik een kaart met gelijke prestaties dan zou ik veel meer geld kwijt zijn om dat in mijn laptop te krijgen. Een laptop kan ook nooit zo goed gekoeld worden als een desktop. Je 'hele' achterkant is niet zo veel, misschien 1/10 van wat een goede desktop kast levert. Sowieso hebben laptops geen goede airflow.

Ik zie eerlijk gezegd het hele punt van game laptops niet. Het is wel leuk als je veel reist voor wat vermaak, maar ik heb toch echt liever een mooie desktop zodat ik met het geld dat ik daarmee bespaar betere speakers/muis/keyboard/monitor kan kopen. Uiteindelijk is het allemaal voorkeur, zoals met veel dingen.
njaa jij bent ook iemand die tegen gamelaptops is...:p
denk eens even na:p..
koeling heeft niet veel te maken met het feit dan mijn beeldkaar 2,2 GB is he..
dat mijn ram 4GB is,
dat mijn CPU 2,5 GHz is...
alleja,
de grootte of koeling heeft niks te maken met de onderdelen he, ze moeten ze wel kleiner maken, maar hebben nogaltijd dezelfde prestaties he..:s?
geforce 8800gtx, haal eens de behuizing ervan?? je zal zien dat ze dan wel iets kleiner is...
bij laptops halen ze alle nutteloze dingen eraf he (vb behuizing dat enkel maar voor show en reclame is bij desktops...)
4 GB ram blijft 4GB ram he, hoe klein of groot het ook is, het blijft 4 gb ram he :s?
dusja ik snap je probleem niet :s?

die nutteloze behuizing van jou zorgt juist voor een betere airflow...

het is gewoon een feit dat een desktop beter voor gaming is dat een laptop.

tuurlijk er zijn zat laptops waar je prima op kan gamen voor dezelfde prijs.

maar een desktop gaat langer mee. omdat hardware snel verouderd en je een desktop makkelijker kunt uitbereiden.

qua geldbesparing denk ik dat het niet veel uitmaakt. een laptop is duur. een desktop is meestal goedkoper. maar voor een desktop moet je wel weer externe, muis toetsenbord monitor en geluidsset halen. dus qua prijs zal het niet uitmaken.

ik blijf wel bij mijn punt dat een desktop beter voor gaming is, omdat er ook meer keus qua hardware is voor een desktop. bijv logitech keyboarden met macro toetsen die tijdens games goed vanpas komen of een 24 inch monitor het een hoge reactie snelheid. en het belangrijkste een goeie geluidsset.

deze dingen kun je ook op een laptop aansluiten maar dan haal je de mobiliteit wat het voordeel van de laptop is mee weg.

btw een high-end game laptop tipt nooit aan een high-end game desktop, de desktop is populairder dus zal ook sneller "groeien", een goeie game laptop is over 1 a 2 jaar pas net zo goed als een goeie game desktop.

Laatst bewerkt:
die nutteloze behuizing van jou zorgt juist voor een betere airflow...

het is gewoon een feit dat een desktop beter voor gaming is dat een laptop.

tuurlijk er zijn zat laptops waar je prima op kan gamen voor dezelfde prijs.

maar een desktop gaat langer mee. omdat hardware snel verouderd en je een desktop makkelijker kunt uitbereiden.

qua geldbesparing denk ik dat het niet veel uitmaakt. een laptop is duur. een desktop is meestal goedkoper. maar voor een desktop moet je wel weer externe, muis toetsenbord monitor en geluidsset halen. dus qua prijs zal het niet uitmaken.

ik blijf wel bij mijn punt dat een desktop beter voor gaming is, omdat er ook meer keus qua hardware is voor een desktop. bijv logitech keyboarden met macro toetsen die tijdens games goed vanpas komen of een 24 inch monitor het een hoge reactie snelheid. en het belangrijkste een goeie geluidsset.

deze dingen kun je ook op een laptop aansluiten maar dan haal je de mobiliteit wat het voordeel van de laptop is mee weg.

btw een high-end game laptop tipt nooit aan een high-end game desktop, de desktop is populairder dus zal ook sneller "groeien", een goeie game laptop is over 1 a 2 jaar pas net zo goed als een goeie game desktop.
dat is het net...
mijn laptop heeft een goed keyboard, een goede muis, een zéér goed geluidssysteem (2 boxen boven keyboard, 2 onder keyboard, en nog eens 3 subwoofers onderaan) dat vindt je echt nerges...
je kan natuurlijk een gamedesktop kopen van een paar duizend euro...
dat alles op en top is...
maar ik ben tevreden dat ik alle games op vhigh kan spelen zonder ik enige problemen ondervind...
dus ik snap het prob niet

er is geen probleem en ik geloof je graag, maar mijn punt is dat jou laptop niet topt aan mijn logitech g15, g5, z-5500 en de ati 4890 van xfx (alhoewel er nog niet echt goeie drivers voor zijn) :p

over die paar duizend euro? ik heb de prijs onder de 2000 voor mijn komplete systeem(incl monitor geluid etc) de 4890 is relatief goedkoop, de z5500 is 2ehands van een kameraad van me (vriendenprijsje), de g15v1 heb ik goedkoop kunnen krijgen uit onze computer winkel in de buurt, en eigelijk was de g5 iets waar ik teveel voor heb betaald xD

maar ik moet zeggen dat we behoorlijk van het onderwerp van dit topic afdwalen.

Laatst bewerkt:
haha tis zo :D!
kijk ik heb ongeveer 1500€ betaald voor mijn laptop...
met alles op en aan...
is dat veel geld? nee
draaid hij goed? ja!
prijs / kwaliteit: weinig geld voor veel goede kwaliteit...

toppie :thumb:

ik zeg wat, jah ik moest wat zeggen want dan heb ik 300 posts..

btw je kaart is gewoon 512mb hoor? de rest is gewoon shared? :/

tja je moet zelf weten of je voor een laptop of desktop gaat, toch raad ik de echte game fanaten een desktop aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan