CSS color 3.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo iedereen!

Eindelijk is hij dan eens uit: CSS color 3.1
Dit is voorlopig de laatste versie, naar mijn mening is het nu het perfecte programma!

Het programma was van origine bedoelt om de HEX code te achterhalen, het begon allemaal met een gedownload *.swf bestand. En nu, ongeveer een jaar later, is hier de eerste serieuze versie af:

DOWNLOAD (Versie 3.1.3)
DOWNLOAD (Mini-versie)
DOWNLOAD (Versie 3.1.2)
DOWNLOAD (Versie 3.1.0)

In deze versie:
- Verbeterde color-picker.
- Nieuw en overzichtelijker interface, bovendien relatief snel opgestart.
- Alle bij mij bekende bugs verholpen.
- Lijsten met kleur-codes om onbeperkt HEX-codes op te slaan.
- Je kunt een naam toekennen aan een kleur.
- Je kunt de lijsten opslaan en laden.
- Simpel save-data over te nemen uit andere programma's.
- 100% stand-alone in één bestand.
- en nog veel meer.... zie change-log in readme.txt

Requirements:
- .NET Framework 2.0

Klaar om te testen!
De oude versie is hier te vinden.

mvg,
RMS.x95

!!!EDIT!!!
Picken van een kleur moet je stoppen met de shift-key ipv gewoon klikken zoals bij de meeste programma's, dit is om het makkelijker te maken om eerst een ander programma aan te klikken.
En een item verwijderen kan met delete.

Laatst bewerkt:
Mooi, het programma is echt verbeterd!
Kan eigenlijk geen verbeteringen noemen en sluit me dan ook aan bij de woorden: "naar mijn mening is het nu het perfecte programma!":thumb:

Ik vind het ook een goed programma, maar heb wel een paar verbeterpunten:

1. Het eerste wat mij opvalt, is dat als ik een kleur wil 'picken' dat het icoontje nogal raar beweegt in de taakbalk. Misschien komt dat omdat mijn taakbalk wat overvol is, maar toch... Het is misschien een goed idee om die tekstballon eruit te halen?
9BoAI.gif

2. Het zou ook handig zijn als wanneer je op 'Delete' drukt om een item in de ListBox te verwijderen, dat-ie om een bevestiging vraagt. Dit voorkomt per ongeluk verwijderen. Een knop 'Verwijderen' is misschien ook handig voor mensen die de knop 'Delete' niet standaard gebruiken om iets te verwijderen.

3. En het icoontje op de knop om de lijst te wissen, is niet erg logisch. Dat zou eerder een prullenbakje ofzo moeten zijn.

4. Verder vind ik het jammer dat dit venster geen titel heeft:
C0o9y.png

(plus het venster dat vraagt of je de lijst wil opslaan)

5. Het lukt niet om de lijst überhaupt op te slaan:

hVCvz.png

6. Waar dienen 'Usage' en 'P' voor?

iSgUA.png

7. Het is lastig om een rij te selecteren. Je kan toch veel beter 'FullRowSelect' op True zetten?

8. En ik sluit af met de vraag: Kun je dit ook voor .NET Framework 2.0 (of in ieder geval 3.5) maken?

Ik heb 8 verbeterpunten. Ik hoop dat je er iets mee doet :). Voor de rest is het een prima programma!

Bedankt voor de reacties!

Morgen antwoord ik op de andere punten, maar op 6 kan ik wel antwoord op geven:

JoZ1 heeft jammer genoeg de 2 mooiste functies van het programma (als je vergelijkt met vorige versies) nog niet opgemerkt:
Zoals je miss. wel gemerkt hebt kun je onder de kolom use de kleur een naam geven (bijv. "Achtergrond op homepage"), die wordt ook opgeslagen, Dan weet je als je er 20 kleuren in hebt staan nog welke welke is :p
de kolom p, staat voor preview, wat ook te zie is als je de kolom wat groter maakt, daar zie je dus de kleur, net als in jouw screenshot ;) (dat het voor jou wit lijkt ligt eraan dat je zo'n lichte kleur hebt)

en punt 5 vind ik raar, heb ik zelf nooit gehad, gebruik je save of save as? en zou je even kunnen posten wat er onder "details" staat?

Ook 1 komt niet bij mij voor, ik denk wel dat ik weet waardoor het komt. En die ballon erboven vind ik zelf juist makkelijk, omdat daar vast de hex staat, en dan zie je of je ongeveer de goede kleur hebt (dus dan weet je dat je fout zit als je #FFFFFF hebt)

EDIT:
en punt 7 is bewust:
als ik hem op full-row zet, dan zie de kleur in "preview" niet meer.

Laatst bewerkt:
See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.ArgumentOutOfRangeException: Index and length must refer to a location within the string.
Parameter name: length
at System.String.InternalSubStringWithChecks(Int32 startIndex, Int32 length, Boolean fAlwaysCopy)
at System.String.Substring(Int32 startIndex, Int32 length)
at CSS_color_3._1.CSScolor.saceListToolStripMenuItem_Click(Object sender, EventArgs e)
at CSS_color_3._1.CSScolor.Form1_FormClosing(Object sender, FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnFormClosing(FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.WmClose(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 4.0.0.0
Win32 Version: 4.0.30319.225 (RTMGDR.030319-2200)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
CSS color 3.1
Assembly Version: 3.1.1.0
Win32 Version: 3.1.1.0
CodeBase: file:///C:/Users/Jos/AppData/Local/Temp/Rar$EX00.152/CSS%20color%203.1.exe
System.Windows.Forms
Win32 Version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
Win32 Version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System
Win32 Version: 4.0.30319.208 built by: NetFXGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Configuration
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
Win32 Version: 4.0.30319.208 built by: NetFXGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Ik kan wel opslaan als de lijst leeg is :rolleyes:

80359903.png

Het is mooier als je het met hoofdletters doet: Plain Text (*.txt) ;)

en punt 5 vind ik raar, heb ik zelf nooit gehad, gebruik je save of save as?

Ik heb op 'Ja' geklikt als het programma vraagt 'Do you want to save the current list?' wanneer je afsluit. (Die kun je trouwens beter 'System Model' maken zodat ze niet op "het kruisje" kunnen klikken)

Waar zijn trouwens de 'Save'-, 'Save As'- en 'Open'- knoppen? Ik heb de sneltoetsen gevonden, maar toch... Knoppen zijn toch wel fijn :)

Laatst bewerkt:
De save knoppen deden het bij mij wel gewoon.

De knoppen zij: Linksbovenin >> List>> Daar staan ze...

[edit]
Nog een foutje:
Ga je met je muis over het notify icon, dan staat er notifyicon1. Is misschien mooier om daar dan Css Color neer te zetten...
[/edit]

Laatst bewerkt:
Oh ja! Nu zie ik ze. Ik dacht dat 'List' een Label was o.i.d. :).

Misschien kun je dat nog iets duidelijker maken, dat het een MenuStrip is. (geef 'm wat meer ruimte?)

En de knoppen 'Open' etc. verdienen ook wel een pictogram, toch? Ik denk echt dat je applicatie daar mooier door wordt!

Ga je met je muis over het notify icon, dan staat er notifyicon1. Is misschien mooier om daar dan Css Color neer te zetten...
Had ik al gezien ;)

samen met een aantal andere fixes komt er vandaag of morgen een nieuwe versie uit!
Het saven wordt ook gefixed.
Als het goed is wordt het icoontje in de system tray de kleur die je pickt!
er komt ook een copy-finctie in
Alles staat ook nog in het changelog van de volgende versie!

EDIT:
Ook dat als je de applicatie sluit en je kiest ja, en dan annuleren zal ik fixen :p

Laatst bewerkt:
Versie 3.1.2

Daar is die dan:

De meeste nieuwe functies staan in Readme.txt (of het archief commentaar)

hij is wel wat TE vrolijk geworden

PS: ik zal de link in de eerste topic ook even bijwerken.

Laatst bewerkt:
Goed verbetert!

Opmerking aboutbox:
Er staat nog "versie 3.1.1", maar het is toch 3.1.2?

Verder:
Een dubbele klik selecteert een kleur?
Waarom maak je dan niet voor rechtermuis klik een menuutje waarin je dingen als copy & delete inzet?

[edit]
Wat is eigenlijk het verschil met Merge file en Open?
Allebei voegen ze een bestand bij het vorige toe...

[/edit]

Laatst bewerkt:
1 o, ja
2 Met een dubbele klik kopieer je de HEX in 1 keer.
3 Open verwijderd eerst de files die in de list staan, zo kun je 2 lijsten samenvoegen

2. Maar als extra optie?
3. Gek ik dacht toch echt dat die dat zo net niet deed... Nou ja nu doet hij dat wel...

The .NET framework 3.5 version is perhaps not entirely stable.

1. Waarom niet? :confused:
Is het trouwens ook mogelijk om het in .NET Framework 2.0 te schrijven? Da's handig voor XP-Gebruikers ;)

2. Ik ben het eens met THWIT, een ContextMenu zou fijn zijn.

Maar ondanks deze punten vind ik dat het programma er veel op vooruit is gegaan! :)

[edit]3. Als ik op 'Open' klik, kan ik met de OpenFileDialog elk bestand openen dat ik wil. Is dat de bedoeling?[/edit]

Laatst bewerkt:
1. visual studio 2010 gaf nogal wat foutmeldingen met het changen naar 2.0, dus heb ik het naar 3.5 gedaan... daar kwamen maar een paar meldingen bij, dus ik dacht ik kan het er beter bij zetten. Maar ik zal kijken of het in 2.0 ook mogelijk is. (Ik ga niet het programma opnieuw schrijven en kopiëren met visual studio 2005 natuurlijk!)
2. Ik zal kijken wat ik kan doen...
3. beetje raar, opzich maakt het niet uit, maar ik zal het veranderen.

1. visual studio 2010 gaf nogal wat foutmeldingen met het changen naar 2.0, dus heb ik het naar 3.5 gedaan... daar kwamen maar een paar meldingen bij, dus ik dacht ik kan het er beter bij zetten.

Welke foutmeldingen?

3. beetje raar, opzich maakt het niet uit, maar ik zal het veranderen.

Eigenlijk maakt het wel uit. Het is toch alleen de bedoeling dat de gebruiker bestanden van één type opent? Je zou het wel zo op kunnen lossen:

Code:
"Plain Text (*.txt)|*.txt|All Files (*.*)|*.*"
Dat is al een stuk netter.

En wat is "een beetje raar" ?

Ik had dat namelijk al gedaan, alleen nu doet die het verkeerd

Op welk van mijn punten antwoord je?

OK.

Ga je op de rest ook antwoorden?

1. (.NET 2.0) ben ik aan het verhelpen, het ging o.a. om de usings die blijkbaar in .net framework 4 anders zijn als in 2...
2. (opslaan) heb ik al gedaan

[edit]Ik kan nog kijken of ik een eigen file-type kan maken... dat zou ook wel handig zijn denk ik... [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan