CSS color 3.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben niet voor niets een "Aanpassen" functie, deze graag gebruiken als je wat vergeten bent.;)

99405620.th.png

Op XP werkt het goed :).

Het enige dat niet werkt is een lijst laden. Dan krijg ik de foutmelding:

90403377.png

(En tussen twee haakjes, waarom heet de .EXE: CSS 3.1? :P)

Werkt alleen op winXP niet? op m'n win7 namelijk wel...
Ooh, wacht ik zie het al aan screenshot... maar op win XP ook? en is het wel een goede file doe door het programma gemaakt is?

@tussen haakjes:
Het is nog steeds 3.1 :p da's alleen de Major en de Minor, wat er achter komt maakt op zich niet uit.

Laatst bewerkt:
op m'n win7 namelijk wel...

Ik heb zelf ook Windows 7 (zie handtekening). En de foutmelding heeft, zoals je ziet, Windows Aero. ;)
[edit]Ah, je hebt 't zelf ook al door :P.[/edit]

Deze (door jouw programma gegenereerde lijst) kan ik bijvoorbeeld niet openen:

White
White
White

@tussen haakjes:
Het is nog steeds 3.1 :p da's alleen de Major en de Minor, wat er achter komt maakt op zich niet uit.

Ik vind deze veranderingen wel een 3.2 waard, maar ja, da's ieder voor zich :P.

Laatst bewerkt:
Ooh, ik weet waarom dat komt:
hij laad de eerste 7 tekens, zoals een HEX, maar white is geen hex ;) ik ga kijken wat ik kan doen. (white ipv #FFFFFF dus)

De update staat erop, onder dezelfde naam, dus gewoon opnieuw downloaden.
Een nieuwe versie voor deze bug-fix uitbrengen leek me nogal overbodig, zoveel mensen zullen hem nog niet gedownload hebben.

Goed, nu doet-ie het.

Alleen nog wel een klein foutje: Als het programma een lijst laadt, dan gooit hij de nieuwe items bij de items die al in de ListView staan. Snap je?

Dus als je gaat laden, moet je even de ListView opschonen.
Code:
ListView1.Items.Clear();

Ik weet wel wat je bedoelt, maar dat doet die al, dat ik het verschil tussen merge en open ;) (Je hebt dus waarschijnlijk op merge geklikt)

Nou eigenlijk heb ik op 'Open' geklikt ;)

???? da's heel raar:
Code:
if (listView1.Items.Count > 0 && issaved == false)
            {
                if (MessageBox.Show("The current list will be deleted!", "CSS Color - Warning", MessageBoxButtons.OKCancel, MessageBoxIcon.Warning) == DialogResult.OK)
                {
                    listView1.Items.Clear();
                    openListToolStripMenuItem_Click(null, null);
                }
            }
            else
            {
                openFileDialog.Title = "Openen...";
                if (openFileDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
                {
                    try
                    {
                        using (StreamReader sr = new StreamReader(openFileDialog.FileName))
                        {
                            String line;
                            while ((line = sr.ReadLine()) != null)
                            {
                                textHex.Text = line;
                                textHex.Text = textHex.Text.Substring(0, 7);
                                button4_Click(null, null);
                                button1_Click(null, null);
                                int i = listView1.Items.Count - 1;
                                listView1.Items[i].SubItems[0].Text = line.Substring(8);
                            }
                        }
                    }
                    catch
                    {
                        MessageBox.Show("ERROR, Can't read file", "CSS Color - ERROR", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
                    }
                    saveFileDialog.FileName = openFileDialog.FileName;
                    locationbox.Text = openFileDialog.FileName;
                    CSScolor.ActiveForm.Text = "RMS.x95 - CSS color 3.1 (" + openFileDialog.FileName.ToString().Substring(openFileDialog.FileName.LastIndexOf("\\") + 1) + ")";
                }
            }

Dit is namelijk de code!
Als er dus items in de listview staan, dan haalt die die weg, en klikt die als het ware nog een keer op de knop!

PS: heb je wel de laatste versie van het programma open?

Laatst bewerkt:
Als er dus items in de listview staan, dan haalt die die weg, en klikt die als het ware nog een keer op de knop!

Probeer nog eens een extra 'ListView.Items.Clear();' te plaatsen voordat het document wordt geladen in het Else-Blok.

PS: heb je wel de laatste versie van het programma open?

Heel zeker weten. En wat mij opvalt is dat het Opslaan nog niet werkt! Ik krijg nog steeds: White.

Ik heb even een totaal andere code geschreven, download opnieuw, dan werk die misschien wel, je krijgt nu alleen ook ene waarschuwing als er niks in de lijst staat.

Nu werkt het, maar je kunt nog wel doen:

Code:
if (listView1.Items.Count > 0 && issaved == false)
{
//Laat bericht zien
}

En het opslaan werkt nog niet, zoals ik al zei :rolleyes:

Zoals je in post 26-27 hebt gezien, is het al gefixed.
Alleen kun je de oude lijsten waar nog "white" in staat niet meer laden.

Als het toch blijkt te komen, waar komt het dan? bij het picken KAN het volgens mij niet eens komen, en bij new color heb ik het gefixed met deze code:
string HexColor = string.Format("0x{0:X8}", clr.Color.ToArgb());

PS: ik zag nog een foutje in het you captured venstertje: 2x hex....

Ik meng me nog even in de discussie over het openen, Zoals te zien is op pagina 1, had ik eerst ook geen verschil tussen openen en merge... Daarna is het zonder te updaten op MYSTERIEUZE (:P) wijze opgelost en nu doet hij dat wel goed...

Wat ik nog mis is dat de OLE bij de Properties er wel staat maar niet in de ListView...

Nouja, OLE wordt niet bepaald veel gebruikt(bij het maken van websites waar het tenslotte voor bedoelt is), dus daarom heb ik het daar maar niet bij gezet.
Verder zijn er toch geen formaten die handig kunnen zij?

Niet dat ik weet nee..
Als ik met CSS bezig ben gebruik ik eigenlijk vrijwel alleen de naam (#FFFFFF)

[edit]
Alleen lopen bij jou de namen en de HEX codes een beetje door elkaar... Maar dat maakt niet uit eigenlijk...
[/edit]

Laatst bewerkt:
Sterker nog: OLE kan niet eens in CSS, maar ik ALS iemand er behoefte aan heeft kan het er beter bij staan :p (het is maar een klein stukje code....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan